یک اسمارت‌فون جدید از شیائومی با کدنام هلیوم در GeekBench رویت شد

به‌نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد از تعداد زیادی اسمارت‌فون در سال 2017 رونمایی کند. چندی پیش بود که اطلاعاتی از یک اسمارت‌فون به نام X1 منتشر شد و اندکی بعد نوبت به یک پایین‌رده به نام Riva رسید تا در بنچمارک‌ها حضور پیدا کند. سایت GeekBench‌ به‌تازگی اطلاعات یک اسمارت‌فون جدید از شیائومی را منتشر کرده که با کدنام هلیوم (Helium) نام‌گذاری شده است.

شیائومی

مطمئنا نام نهایی این اسمارت‌فون هلیوم نخواهد بود و این عنوان تنها یک کدنام برای شناسایی این گوشی هوشمند است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، این هندست از چیپست اسنپدراگون 617 استفاده می‌کند که با شماره مدل MSM8952 در گیک‌بنچ نمایش داده شده است. این چیپست هشت هسته پردازشی دارد که با سرعت 1.40 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. شیائومی هلیوم به اندروید 7.1 مجهز شده است، به احتمال بسیار زیاد این سیستم عامل به‌صورت خام استفاده نمی‌شود و به رابط کاربری MIUI مزین خواهد شد. دیگر مشخصه‌ای که این بنچمارک درباره شیائومی هلیوم فاش می‌کند، مجهز شدن این هندست به 3 گیگابایت رم است.

مطمئنا سوالات بسیاری در رابطه با اندازه نمایشگر، پیکربندی دوربین و … باقی می‌ماند که متاسفانه نمی‌توانیم توسط GeekBench به آن‌ها پاسخ دهیم، بنابراین بهترین راه این است که منتظر بمانیم شیائومی اطلاعات بیش‌تری را از این اسمارت‌فون رازآلود منتشر کند. شیائومی سال گذشته نیز از اسم رمز هلیوم و هیدروژن پیش از معرفی رسمی Mi Max استفاده کرد. نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی با کدنام هیدروژن شناخته می‌شدند و نسخه 32 گیگابایتی هلیوم نامیده شده بود. البته نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که این موضوع دوباره تکرار خواهد شد زیرا شیائومی از Mi Max 2 به‌تازگی رونمایی کرده و در این هندست از چیپست اسنپدراگون 625 که قدرتمندتر از اسنپدراگون 617 بوده، استفاده شده است. البته جالب است بدانید که Mi Max 2 کنونی با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده و ممکن است کدنام هلیوم مربوط به نسخه 32 گیگابایتی باشد که از چیپست اسنپدراگون 617 استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH