محدودیت زمانی اپل برای مشخص کردن مکان Touch ID در آی‌فون 8

مجله هفتگی Barron در گزارشی از سه تحلیل‌گر بازار، به بررسی مشکل اپل در خصوص Touch ID در آی‌فون 8 پرداخته است. یکی از این تحلیل‌گران در همین خصوص گفته که اپل هنوز محل حسگر اثر انگشت را مشخص نکرده است و برای این کار کمتر از 2 هفته زمان دارد. البته همین امر به‌صورت بالقوه باعث ایجاد تاخیر در عرضه آی‌فون 8 خواهد شد. این اخبار در پی شایعه ماه قبل، در خصوص عدم تعیین محل حسگر اثر انگشت در آی‌فون 8، منتشر می‌شوند.

Andy Hargreaves تحلیل‌گر KeyBanc Capital Markets توضیح می‌دهد که اپل هنوز درگیر فناوری یکپارچه‌سازی حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش آی‌فون جدید خود است. پیش‌تر، کوالکام در همکاری با Vivo بر روی این موضوع، اولین گوشی هوشمند با این ویژگی، کار کرده‌اند.

Touch ID

اپل تا ماه آگوست فرصت دارد که با تعیین محل تعبیه حسگر اثر انگشت، از تاخیر در عرضه محصول جدید خود پیش‌گیری کند. تحلیل‌گران همچنین بیان کرده‌اند که سفارش و تولید حسگرهای اثر انگشت حدود 12 هفته برای رسیدن به ظرفیت تولید موردنظر، به طول خواهد انجامید.

اپل انتظار دارد فناوری تشخیص چهره جایگزین احتمالی Touch ID باشد. اما این حرکت عاقلانه‌ای برای این شرکت نخواهد بود؛ چراکه فناوری تشخیص چهره هنوز راه زیادی برای رسیدن به نقطه تکامل و ایمنی کامل در گوشی‌های هوشمند دارد.

حتی اگر اپل موفق به استفاده از اطلاعات برای چهره‌سازی شخص، به‌عنوان اجازه برای دسترسی به دستگاه شود؛ باز هم امنیت اثر انگشت بیشتر از این فناوری است. در هر صورت، تصمیم قاطع شرکت اپل در این خصوص می‌تواند تمامی حدس و گمان‌ها را از بین ببرد و دوباره رضایت خاطر کاربران را جلب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH