کمپانی هوآوی

هواوی درحال توسعه یک پردازشگر مجهز به هوش مصنوعی است

مدیر اجرایی کمپانی هواوی، آقای یو چنگ‌دونگ، در کنفرانس اینترنت کشور چین که در سال جاری برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت درحال توسعه پردازنده‌ای جدید مجهز به هوش مصنوعی است.

به جرات می‌توان گفت ترند این روزهای دنیای تکنولوژی، دستیار‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی بوده و تقریبا اغلب شرکت‌ها درحال ورود به این زمینه از فناوری هستند. اخیرا دو غول بزرگ دنیای پردازنده‌ها یعنی کوالکام و مدیا‌تک هم به‌صورت رسمی بیان کردند که به عرصه ساخت تراشه‌های هوشمند برای قرارگیری در دستیارهای صوتی، ورود پیدا کرده‌اند.

چندی پیش، کوالکام تعدادی از چیپ‌ست‌های جدید خود را که به هوش مصنوعی مجهز شده‌اند، معرفی کرد و رقیب همیشگی یعنی مدیاتک نیز در ماه مه از تراشه هوشمند خود به نام MT8516 پرده‌برداری و اعلام کرد که قرار است این پردازنده در دستیار صوتی گروه‌ علی‌بابا به نام AliGenie به‌کار گرفته شود ولی از آنجایی‌که هواوی هم به‌عنوان یک کمپانی تولید‌کننده چیپ‌ست‌های سیلیکونی نیز شناخته می‌شود، تولید چیپ‌های هوشمند توسط این شرکت چندان هم دور از انتظار نیست.

هواوی

آقای چنگ‌دونگ همچنین افزود که این کمپانی درحال ایجاد یک سرویس فضای ابری است تا کاربران به‌راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را روی این فضا بارگذاری کرده یا از آن به‌عنوان پشتیبان برای جلوگیری از آسیب دیدن اطلاعات خود استفاده کنند. آن‌طور که معلوم است در این روزها هواوی حسابی سرگرم بوده و علاوه‌بر موارد بیان شده، درحال کار روی پروژه‌ دیگری است که HUAWEI PAY یا همان سیستم اختصاصی پرداخت هواوی نامیده‌ می‌شود و درحال‌حاضر از بیش از 50 بانک و سیستم حمل و نقل اتوبوس پشتیبانی می‌کند.

اگر به‌دنبال خرید یک دستگاه هوشمند خانگی از این شرکت هستید، شاید فعلا ناامید شوید چراکه چینی‌ها درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای توسعه چنین محصولی در دستور کار خود ندارند. در واقع هدف آن‌ها توسعه یک پلتفرم است تا همه سازندگان دستیارهای هوشمند به آسانی بتوانند از آن بهره بگیرند. هم‌اکنون بیش از 27 هزار نفر توسعه‌دهنده درحال کار بر روی این پلتفرم اختصاصی بوده و برای خلق یک اکوسیستم هوشمند تلاش می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH