ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دوست داریم در سونی اکسپریا XZ 2 ببینیم

احتمالا شما هم از این اسامی عجیب و غریبی که سونی اخیرا برای هندست‌هایش انتخاب می‌کند متعجب شده‌اید. البته حق هم دارید. مثلا احتمالا اکسپریا XZ چیزی بین اکسپریا X و XZ Premium است، اما اکسپریا X Performance و اکسپریا XZs را هم داریم که تقریبا نسخه 1.5 اکسپریا XZ محسوب می‌شوند. تا همین الان هم همه چیز کاملا پیچیده و گیج‌کننده بوده است، هر چند خوشبختانه ما در مقاله پیش رو با اکسپریا XZ 2 کار خواهیم داشت و می‌خواهیم به بررسی آن‌چه از این هندست انتظار داریم بپردازیم.

تا الان و بر اساس آن‌چه همیشه رخ می‌دهد، شایعات زیادی از این هندست شنیده‌ایم. شایعاتی که توقعات ما را بالا برده‌اند و باعث شده‌اند که انتظارات‌مان را در قالب این مقاله برایتان بازگو کنیم.

صفحه‌نمایش QHD

وقتی بحث سونی و پرچمدارش می‌شود، دیگر زیر QHD راضی‌مان نمی‌کند. اصلا اگر بخواهیم منطقی هم نگاه کنیم، هندست سونی باید با رقبایی چون S8 سامسونگ و U11 اچ‌تی‌سی رقابت کند، پس انتخاب یک صفحه QHD یا حتی 4K قطعا به جای آن‌که یک گزینه باشد یک اجبار است.

استفاده از یک صفحه‌نمایش در این حد و اندازه‌ها مسلما هم در نمایش تصاویر تاثیرگذار خواهد بود و هم استفاده از واقعیت مجازی را (اگر قابلیت Daydream برای اکسپریا XZ 2 انتخاب شود) دلچسب‌تر می‌کند.

اسکنر اثر انگشت

اکسپریا XZ و خیلی دیگر از اسمارت‌فون‌های سونی به جز آن‌هایی که در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند دارای اسکنر اثر انگشت هستند. هیچ کس دلیل این انتخاب را نمی‌داند، اما مشخصا باید مساله مهمی وجود داشته باشد که سونی را مجبور به این کار کرده است. فقدان این اسکنر بر روی برخی از هندست‌های شرکت باعث می‌شود که نسبت به قرارگیری آن روی XZ 2 هم مطمئن نباشیم. هر چند از ته دل امیدواریم که این اتفاق بیفتد و پرچمدار سونی هم همانند دیگر پرچمداران بازار مجهز به اسکنر اثر انگشت شود.

طراحی جدید

با این‌که سونی با معرفی هر یک از هندست‌های جدیدش تلاش می‌کند که تغییراتی در طراحی اعمال کند، طرح کلی همچنان شبیه به گذشته است. راستش را بخواهید دوست داریم هندست جدید از نظر ظاهری کاملا متفاوت طراحی شود. فرقی نمی‌کند چگونه و چطور، تنها دوست داریم کمی تفاوت و نوآوری ببینیم. می‌خواهیم از همان لحظه اول که چشم‌مان به XZ 2 میفتد هیجان‌زده شویم.

کمی از نظر نرم‌افزاری سبک‌تر شود

نرم‌افزار سونی آن‌قدرها هم بد نیست، اما همیشه و روی تمام هندست‌هایش برنامه‌های پیش‌فرض زیادی نصب است که همین باعث می‌شود هندست به اندازه لازم خلوت و خالی نباشد. از کمپانی می‌خواهیم که از تعداد این برنامه‌ها بکاهد.

بلندگوهای قوی‌تر

بلندگوهای تعبیه شده روی XZ بد نیستند و می‌توانند افکت استریو را به‌خوبی اجرا کنند. اما از نظر قدرت صدا ضعیف عمل می‌کنند. پس می‌خواهیم که کمپانی برای XZ 2 بلندگوهای قوی‌تری انتخاب کند تا هم صدا بیش‌تر شود و هم کیفیت افزایش یابد.

دوربین دوگانه

دوربین‌های سونی همیشه خوب هستند، هر چند گزینه‌های بهتر از آن‌ها هم وجود دارد. از این‌رو دلمان می‌خواهد اکسپریا XZ 2 از یک دوربین بهتر ترجیحا از انواع دوگانه با قابلیت‌هایی چون زوم Lossless، عکس‌برداری واید یا افکت بوکه بهره بگیرد.

پنل OLED

اکسپریا XZ 2

غیر از این‌که دلمان می‌خواهد یک صفحه‌نمایش با کیفیت‌تر داشته باشیم، عمیقا دوست داریم که به جای LCD یک نوع OLED انتخاب شود. براساس شایعات، حتی اپل هم می‌خواهد برای آی‌فون 8 یک صفحه‌نمایش OLED برگزیند. OLEDها مسلما در نمایش رنگ سیاه و دیگر رنگ‌ها بهتر عمل می‌کنند.

4 در مورد “ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دوست داریم در سونی اکسپریا XZ 2 ببینیم”

  1. سونی هم مانند سامسونگ نیاز به پروژه ی صفر داره تا از نو محصولاتش رو باز طراحی کنه و سیاستهای بخش موبایلش رو بازنویسی کنه

  2. دیگه سبک تر از این !!!!؟،برخی از قابلیت های اندروید خام رو هم حذف کرده ،بهتره یکم بهش امکانات نرم‌افزاری در بخش settingsاضافه کنه ،و نرم افزار دوربین رو هم یکم امروزی تر و با امکاناتی همچون تنظیمات دستی بیشتر ،و افزونه های جدید تر دوربین مث gif ,و ..‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH