بررسی اپلیکیشن Font Studios: آرایشگاه تصاویر

اگر بخواهید که یک عکس خوب بگیرید٬ نیاز به چه چیزهایی دارید؟ یک دوربین؟! یک انسان؟! یک سه‌پایه؟! یا هیچ‌کدام از این‌ها! فرض کنید که تصویری بسیار خوب از خودتان یا دوستان‌تان ثبت کرده‌اید. اما آن‌طور که شما می‌خواهید٬ خاص و متفاوت نیست و مانند بسیاری از تصاویر دیگریست که مردم از خودشان یا آشناهایشان در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. باید یک جادویی رخ بدهد. باید معجزه بشود!

شاید با گسترش تکنولوژی کمی توانسته‌ایم به این مهم دست یابیم. اپ‌ها! بلی! با یاری دنیای اپلیکیشن‌ها می‌توانیم عکس‌های معمولی و خسته‌کننده خود را به تصاویر خیره‌کننده و چشمگیر تبدیل کنیم که حتی قابلیت این را دارند که به عنوان بک‌گراند در گوشی انتخاب شوند! اما کدام یک‌ از برنامه‌ها بایستی دانلود کرد؟! کدام یک‌از هزاران نرم‌افزار فعال در این حوزه را باید دریافت کرد؟ ما اینجاییم و قرار است در این مطلب یکی از آن‌ها را بررسی کنیم. نام این اپ Font Studios است. اپلیکیشنی تقریبا 25 مگابایتی که برای دسترسی کامل به آن باید به صورت مداوم به اینترنت وصل باشید! این برنامه تاکنون بیش‌از 5 میلیون‌بار از پلی‌استور دانلود شده و امتیاز 4.2 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این برنامه مرموز بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی

وقتی برای اولین‌بار وارد این نرم‌افزار می‌شوید٬ از طولانی‌شدن لود آن گله می‌کنید. اما وقتی وارد صفحه‌اصلی شوید٬‌ لبخندی می‌زنید و بالحنی رضایتمند می‌گویید «اینه!» والپیپر صفحه‌اصلی این اپ ستاره‌های ریز را نشان می‌دهد و این٬ فضای تاریکی به اپلیکیشن بخشیده است که بسیار خوب (برای صفحه‌نمایش امولد) نیز هست. طراحی این برنامه تاحدودی فلت است و اگر المان‌های پایین صفحه را لمس کنید با کلی رنگ مواجه خواهید شد که تضاد زیادی با رنگ‌آمیزی صفحه‌اصلی دارند. ناگفته نماند که انواع افکت‌ها که در این نرم‌افزار گنجانده شده است، اکثرا مدرن هستند و به مذاق عاشقان دنیای امروزی می‌نشینند.

اما چطور از این اپ استفاده کنیم؟

استفاده از این اپلیکیشن نسبت به همنوعان پیچیده‌اش بسیار ساده و ابتدایی است. اما فکر نکنید که انیمیشن‌ها و افکت‌های این نرم‌افزار نیز ساده هستند. این برنامه دارای 5 مود مهم است که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم و عملکردشان را برای‌تان می‌گوییم.

‌Blend

اپلیکیشن Font Studios

در این قسمت شما قادرید تا دو عکس را باهم ادغام کنید و حتی این امکان به شما داده شده است تا میزان شفافیت و وضوح هریک را تغییر دهید و به سلیقه خودتان تصویر موردنظر را تهیه کنید. خوشبختانه توسعه‌دهنگان عکس‌های پیش‌فرض زیاد و متنوعی در این بخش جای داده‌اند تا کاربر احساس کمبود نکند و با آزادی عمل بیش‌تری گام بردارد. لازم به‌ذکر است که کیفیت این تصاویر بسیار خوب هستند و شما را راضی نگه می‌دارند.

PIP

در این بخش شما می‌توانید٬ مثلا عکس خودتان را درون یک مجله خارجی جای دهید یا روی طاقچه بگذارید! همه این قابلیت‌ها در این قسمت گنجانده شده‌اند و انصافا متنوع و گوناگون هستند. در این‌جا هم باید به اینترنت پرسرعت وصل باشید که عکس‌های باکیفیت این اپلیکیشن لود شوند تا کاربر قادر باشد که کارش را انجام دهد و تصاویر خود را آرایش کند!

Font

با لمس این تب به صفحه‌ای روشن هدایت می‌شوید و هرچه بیش‌تر از طراحی مدرن رابط کاربری این برنامه راضی خواهید شد و شاید برای سازندگان کف هم بزنید! خلاصه در این بخش شما می‌توانید نوشته‌ای پیرامون موضوعی دل‌خواه٬ بر روی عکس‌ها به‌طور حرفه‌ای بچسبانید و یقین داشته باشید که بینندگان این تصویر حرف دل شما را درک خواهند کرد! این منطقه هم مانند دیگر قسمت‌های این اپ٬ گزینه‌های متعددی دارد که همه آن‌ها در صدد کمک به کاربر هستند. همچنین در این‌جا هم کیفیت عکس‌های پیشفرش و قاب نوشته‌ها بسیار بالاست و شما را به تحسین استودیو RILEY CILLIAN وا می‌دارد.

Blend Pro

اپلیکیشن Font Studios

این بخش مانند قسمت Blend است اما کمی تفاوت دارد. در این صفحه‌ شما می‌توانید عکسی را از خودتان یا فردی دیگر (ترجیحا مخاطب خاص یا دوستان صمیمی یا مادر و پدرتان) برمی‌گزینید. بعد یکی از تصاویر این برنامه را انتخاب می‌کنید و سپس دو عکس را درهم فرو می‌برید! البته این کار را خود نرم‌افزار به سرعت انجام می‌دهد و کاربر می‌تواند از خوب‌ یا بد بودن آن به تندی باخبر شود. اما فرق این قسمت با بخش Blend چیست؟ در این صفحه تصاویری زیباتر و صدالبته حرفه‌ای و همین‌طور پیچیده‌تر حضور دارند که زیبایی وصف‌نشدنی به عکس‌های شما می‌بخشند. ناگفته نماند که در این بخش تنوع بسیار زیاد است و دست کاربر باز گذاشته شده است.

Type Face

در این بخش المان‌های معمول برای ادیت عکس حضور دارند. مانند تغییر کنتراست تصویر٬ نوشتن هرجمله‌ای روی عکس٬ تغییر نور و غیره. لازم به‌ذکر است که افکت‌های این قسمت بسیار زیاد هستند و اگر کاربر بخواهد همه آن‌ها را امتحان کند٬ چند دقیقه‌ای طول می‌کشد! همچنین قاب‌های زیبایی در این بخش وجود دارند و هریک جلوه‌ای خیره‌کننده به عکس شما می‌بخشند. از قلم نیافتد که ورود به منطقه Type Face حتی برای آن‌هایی که به اینترنت هم وصل نیستند٬ مجاز است!

نکات مثبت:

  • افکت‌های گوناگون
  • بخش‌های مختلف این برنامه بسیار غنی و جذاب هستند.
  • طراحی مدرن
  • عکس‌های باکیفیت

نکات منفی:

  • مصرف‌ بیش‌ازحد دیتا و وای-فای
  • نیاز همیشه به اینترنت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH