سامسونگ قطعات قابل استفاده گوشی‌های گلکسی نوت 7 مرجوعی را بازیافت می‌کند

خیلی‌ها نگران این موضوع هستند که سامسونگ با میلیون‌ها گوشی گلکسی نوت 7 جمع‌آوری شده چه خواهد کرد. تعدادی از این هند‌ست‌ها با عنوان Note 7 Fan Edition که در واقع نسخه ریفربیشد گوشی اصلی بوده، روانه بازار شدند. ولی این مدل اسمارت‌فون فقط در کشور کره جنوبی در دسترس کاربران قرار دارد. پس بقیه گوشی‌ها چه می‌شوند؟

گلکسی نوت 7

بسیاری نگران دفن شدن گوشی‌های گلکسی نوت 7 به‌عنوان زباله و عواقب زیست محیطی آن هستند. باید گفت جای نگرانی نیست، چراکه کمپانی سامسونگ اعلام کرده که نهایت تلاش خود را می‌کند که تا حد ممکن اثرات مخرب زیست محیطی را کاهش دهد. برای این منظور، قطعات قابل استفاده از گوشی‌های مرجوع را جمع‌آوری و باز‌یافت خواهند کرد. همانطور که می‌دانید، در ساخت قطعات الکترونیک، فلز‌های کمیاب بسیاری مانند کبالت، مس، طلا و نقره استفاده می‌شود. همچنین ماژول‌های دوربین، تراشه‌ها (چیپ‌ست‌ها) و صفحه نمایش‌ها از جمله قطعات ارزشمندی هستند که از گوشی‌ها جمع‌آوری خواهند شد.

پیش از این، فعالان محیط زیست Greenpeace (که یک سازمان غیر دولتی است که در بیش از 40 کشور دنیا نمایندگی دارد)، از سامسونگ درخواست کرده بودند که این کار را انجام دهد. حال به‌نظر می‌رسد که آن‌ها نیز به خواسته خود رسیده‌اند.

 

به سوپر گروه سامسونگ گلکسی نوت در تلگرام ملحق شوید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH