بررسی بازی Drifty Chase: تعقیب و گریز جیمز باندی!

فرض کنید که در خیابان‌های شلوغ نیویورک در حال رانندگی هستید و ناگهان چشمان‌تان به بانکی می‌افتد. سپس به تنهایی آن بانک را سرقت می‌کنید و دلارهای سبزرنگ را به غارت می‌برید. اما زیاد طول نمی‌کشد که انبوهی از ماشین‌های پلیس به سراغ‌تان خواهند آمد و آژیرکشان به دنبال شما می‌‌افتند. شما هم پاهای‌تان را روی پدال گاز فشار می‌دهید و بدون این‌که توقف کنید٬ در جاده و خیابان‌های پرپیچ و خم لایی می‌کشید!

کاش این‌کارها قابل انجام بودند تا ما کمی هیجان بی‌حد و حصر را بچشیم. لکن این‌کارها خلاف قانون است و در دنیای واقعی بیش‌تر شبیه خودکشی است. برای همین تکنولوژی به کمک ما آمده تا این آدرنالین را در دنیایی مجازی تجربه کنیم. البته با چاشنی اپ‌ها!

استودیوی Crimson Pine Games دقیقا به همین داستان فکر کرده و یک بازی را توسعه داده است. نام این بازی Drifty Chase است. گیمی که تاکنون بیش‌از 500 هزاربار در فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز بسیار خوب 4.4 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است. این بازی 50 مگابایتی این امکان را به شما می‌دهد تا تجربه‌ای خاص و متفاوت را این‌بار در نمایشگر موبایل‌ یا تبلت‌تان از نزدیک حس کنید. شاید این تجربه آن‌قدر استثنایی باشد که دل‌تان نخواهد٬ از آن جدا شوید! اگر می‌خواهید با این گیم در ژانر رانندگی بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


داستان بازی می‌تواند برای بعضی‌ها بسیار جالب یا برای برخی بسیار تکراری و خسته کننده باشد! ولی هرچه بگوییم Drifty Chase این‌طوری است و استودیوی سازنده آن را این‌شکلی در فروشگاه گوگل قرار داده است. اول که وارد بازی می‌شوید٬ داستان بازی به‌ سرعت شرح داده خواهد شد. یک ماشین جلف از خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و تاریک لایی می‌کشد و به‌یک‌باره به بانکی می‌رسد. آن را سریع خالی می‌کند و پول‌هایش را در جیب‌هایش می‌چپاند و از دست پلیس‌ها می‌گریزد. ناگهان شما جای راننده آن ماشین می‌شوید و فرمان خودرو را به دست می‌گیرید. بعد شما هستید که باید از دست ماشین‌های پلیس فرار کنید.

البته فقط پلیس‌ها مشکل شما نیستند٬ بلکه اگر به ماشین‌های دیگر برخورد کنید٬ بازی تمام خواهد شد و دست‌بسته به کلانتری خواهید رفت! لازم به‌ذکر است که کاربر می‌تواند با تعویض ماشین خود از پولی که در جاده‌ها و خیابان‌ها می‌دزدد٬ کار خود را راحت‌تر کند و همین‌طور حرفه‌ای‌تر در کوچه‌های تاریک و نمور بپیچد! شما همان‌طور که از دست‌پلیس‌ها درحال فرارید٬ از شهری به شهری دیگر می‌روید و این تا زمانی که شما دستگیر نشوید٬ ادامه دارد.

کل سیر داستانی Drifty Chase همین بود و به تعقیب و گریزی از نوع جیمز باندی خلاصه می‌شود! البته شما سلاحی ندارید و فقط یک ماشین نسبتا خوب دارید که باید با آن از دست چندین ماشین پلیس در بروید!

بازی Drifty Chase

هرچقدر هم داستان یک گیم جذاب باشد٬ گرافیک هم در جای خود مهم است و نمی‌توان آن را به‌طور کامل کنار گذاشت و اصلا نگاهش هم نکرد! اما خوشبختانه توسعه‌دهنگان Drifty Chase به این امر رسیدگی کردند و گرافیکی چشم‌نواز و پر از جزئیات را طراحی کرده‌اند. محیط بعد از مدتی تغییر می‌کند. مثلا درحالی که شما چند لحظه پیش در نیویورک بودید٬ حالا در شهر لندن هستید و هوا بارانیست! همین موضوع موجب شده که گیم جذابیت خود را از دست ندهد و همیشه در نظر کاربر تر و تازه جلوه کند! ماشین‌ها و موتورهای دیگر بسیار پرجنب‌ و‌ جنش بوده و همیشه درحال حرکت یا انجام کاری مانند شست‌وشوی خیابان‌ها هستند. خانه‌های اطراف بسیار بومی بوده و مثلا شما اگر در محله چینی‌ها باشید٬‌ کاملا این را از روی المان‌ها و طراحی خانه‌ها درک می‌کنید و احساس نزدیکی بیش‌تری با بازی خواهید کرد.

آسفالت خیابان‌ها هم بسیار به واقعیت نزدیک‌اند و حتی خط‌کشی آن‌ها از خط‌کشی‌های کشور خودمان اصولی‌تر است! اگر کمی در محیط بازی بچرخید٬ متوجه این می‌شوید که سازندگان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا فضای بازی مدرن باشد و این را با طراحی Blur در بعضی قسمت‌ها نشان داده‌اند. وقتی که کاربر در کوچه یا خیابانی شلوغ می‌پیچید٬ از لاستیک‌های ماشین دودی سیاه‌رنگ تولید می‌شود که در نوع خود جالب است.

یک بازی بدون صدا مانند یک کیک بدون خامه خواهد شد و ما می‌بایست تنها تیکه‌های خشک آن کیک را ببلعیم! اما خوشبختانه توسعه‌ دهنگان برای این گیم صدا‌هایی در نظر گرفتند تا پکیج وسوسه‌انگیز Drifty Chase را کامل کنند. صداهای بوق ماشین‌ها وقتی که جلوی‌شان به‌طور وحشیانه می‌پیچید و صدای آژیر پلیس‌ها از آن‌چه که حتی تصور می‌کنید٬‌ بیش‌تر می‌توانند روی شما و بقیه کاربرهای این بازی تاثیر بگذارند. صدای ساییده‌ شدن لاستیک‌ها بر آسفالت مشکی بازی بسیار لذت‌بخش است و دنیای واقعی را برای شما تداعی می‌کند. همین‌طور آهنگی که در پس‌زمینه پخش می‌شود٬ مدام با لوکیشن تغییر می‌کند. مثلا موزیکی که در نیویورک پخش می‌گردد با موسیقی منطقه میامی تفاوت دارد.
نکات مثبت:
-صداگذاری عالی و هیجان‌انگیز
-حجم نسبتا کم
-بیش‌تر گزینه‌ها در حالت آفلاین هم اجرا می‌شوند
-ماشین‌های متنوع
-مناطق گوناگون

نکات منفی:

-داستان تکراری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH