این 5 ساعت هوشمند را از بازار بخرید (مرداد ماه 96)

زمان برای تک‌تک ما مهم است و بدون آن همه‌چیز بی‌معنا می‌شود و کارها به‌هم می‌ریزد. مردم احتیاج داشتند که این زمان را بفهمند و همین کمبود سبب شد که دانشمندان و آدم‌های عادی دست به ساختن یک ساعت بزنند. شاید با شنیدن این نام یاد ساعت بیگ‌بن لندن بیافتید اما ما داریم درمورد ساعت‌های مچی حرف می‌زنیم. وسایلی که هروقت سرمان را بچرخانیم٬ آن‌ها را مشاهده می‌کنیم و به آنی زمان را می‌فهمیم. حتی ثانیه‌ها را! این‌ها یکی از پیرترین وسایل در تاریخ بشریت هستند و عمری طولانی دارند. اما تکنولوژی به این‌ چیزها نگاه نمی‌کند و فرقی برایش ندارد که وسیله‌ای 2 سال یا 1000 سال عمر داشته باشد!

پس فن‌آوری اطلاعات سری به دنیای نوستالژی ساعت‌ها زد و خیلی طول نکشید که ساعت‌ها را تغییر داد و آن‌ها را هوشمند کرد. هوشمند به معنی واقعی کلمه! ساعت‌هایی که فقط زمان را نشان نمی‌دهند و کاربری مالتی‌مدیا دارند. ساعت‌هایی که شما را زیرنظر دارند و فعالیت روزانه کاربر را چک می‌کنند و اعلان‌های لازم را به سمع و نظر شما می‌رسانند. این دستگاه‌های آینده‌نگر٬ اسمارت‌واچ‌ها هستند. دیوایس‌هایی که نصفه‌و‌نیمه کار یک اسمارت‌فون اما این‌بار در هیبتی فسقلی انجام می‌دهند. ولی اگر شما هم مثل خیلی از مردم عاشق همچین گجت‌هایی شده‌اید٬ پس حتما این مطلب را بخوانید. چراکه ما در این نوبت می‌خواهیم 5 تا از این کوچولو‌ها را معرفی کنیم که در رنج قیمتی زیر 500 هزار تومان هستند. اگر مایل هستید که با این اسمارت‌واچ‌ها آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

نکته: این لیست برپایه قیمت و نزولی است.


1- ساعت هوشمند ایسوس مدل ذن‌واچ 2 WI502Q

همان‌طور که می‌گویند «خانم‌‌ها مقدم‌اند.» پس ما هم اولین اسمارت‌واچ لیست‌مان را برای بانوان درنظر گرفتیم. این مدل قابی مربعی‌ شکل دارد و بندهای لوکس و چرمی هم یار و یاور این ساعت شده‌اند. صفحه‌نمایش این دستگاه از نوع امولد بوده و رزولوشن بسیار خوبی نیز دارد. همین‌طور رنگ‌ها جذاب و خیره‌کننده هستند و چشمان بیننده را از حدقه در می‌آورند! کمپانی ایسوس برای محافظت از این نمایشگر از یک گوریلا گلس نسخه 3 استفاده کرده که مقاومت خوبی دارد و اگر با آن کشتی نگیرید٬‌ صدمه زیادی نمی‌بیند.

ضمنا سیستم‌عامل این اسمارت‌واچ اندروید ور (Android Wear) است. پس باید ناچارا بگوییم که این ساعت فقط با موبایل‌هایی با پلتفرم گوگل سازگار است و با آی‌او‌اس رابطه خوبی ندارد. همچنین این مدل در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است و می‌توانید با آن به استخر بروید. ذن‌واچ 2 WI502Q از فن‌آوری شارژ سریع سود می‌برد. پس قادرید آن را در مدت‌زمان یک ربع 60 درصد شارژ کنید! لازم به‌ذکر است که این ساعت می‌تواند: گام‌های‌تان را بشمارد یا کالری‌ مصرفی را نشان دهد یا این‌که پیامک‌ یا نام و شماره فرد تماس گیرنده را به نمایش بگذارد.

حدود قیمت: پانصد هزار تومان


2- ساعت هوشمند کینگ ور مدل KW18

این یکی قابی دایره‌ مانند دارد که به‌خوبی در مچ دست جای می‌گیرد و برای خانم‌ها و آقایان کاملا مناسب است. بندهای لاستیکی رنگارنگی دارد تا در دل هر سلیقه‌ای بنشیند. صفحه‌نمایش این‌ مدل از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن قابل‌ قبولی دارد و کاربران را راضی می‌کند. اندازه این پنل هم 1.5 اینچ است و برای یک ساعت هوشمند مطلوب به‌نظر می‌رسد.

اما یکی از مواردی که این دستگاه را از هم‌نوعان خودش متمایز می‌کند٬ حافظه‌ داخلی آن است. شرکت کینگ ور برای این مدل 128 مگابایت حافظه درنظر گرفته است که برای اسمارت‌واچ‌های این رنج قیمتی بسیار عالی است. اگر هم این مقدار کافی نبود٬ قادرید از طریق درگاه میکرو‌ اس‌دی ظرفیت حافظه را تا 16 گیگابایت بالا ببرید. ضمنا KW18 می‌تواند درون خود یک سیم‌کارت را هم جای بدهد تا با آن بتوانید تماس بگیرید یا برای دوستان خود پیامک بفرستید. ناگفته نماند که این دستگاه تقویم و یک عدد ماشین‌ حساب دارد که بسیار کاربردی هستند و یقینا به کارتان خواهد آمد.

حدود قیمت: چهارصد هزار تومان


3- ساعت هوشمند آلکاتل مدل Go Watch

ساعت هوشمند

اگر دل‌تان یک شمارشگر ضربان قلب بخواهد٬ چه می‌کنید؟ می‌بایست یکی از اپل‌واچ‌های چند میلیونی را تهیه کنید؟!  این مدل به یک حسگر سنجش ضربان قلب مجهز شده است که دقتی مطلوب دارد و کارتان را راه می‌اندازد. همچنین این دستگاه برای آقایان و خانم‌ها مناسب است و ظاهری اسپرت و جوان‌ پسند دارد. نمایشگر این ساعت رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد و وضوح آن مطلوب است و به‌طور کامل تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد. لازم به‌ذکر است که قاب Go Watch دایره‌ای‌ شکل است و برای آن‌هایی که این نوع از ساعت‌ها را می‌پسندند٬ بسیار عالی است. خوشبختانه این دیوایس با پلتفرم‌های اپل و گوگل سازگار است و عملکرد خوبی را از خود به جای می‌گذارد. ضمنا این مدل توانسته گواهینامه IP67 را دریافت کند. یعنی می‌توانید با این اسمارت‌واچ به عمق 1 متری استخر بروید و 30 دقیقه با ساعت‌تان خوش بگذرانید!

حدود قیمت: سیصد و پنجاه هزار تومان


4- ساعت هوشمند تی‌تی‌وای مدل GT08

ساعت هوشمند

اگر دوست‌ دارید که اسمارت‌واچ‌تان شبیه اپل واچ‌های گران‌ قیمت باشد٬ پس بی‌شک باید این مدل را خریداری نمایید. این دستگاه شکل‌ و‌ شمایلی مربعی‌ شکل دارد و بیش‌تر المان‌ها و مواد آن بسیار شبیه اپل‌ واچ طراحی و تولید شده‌اند. اما یک چیز دیگر هم این ساعت را استثنایی می‌کند. دوربین! بلی! این دستگاه به یک دوربین 2 مگاپیکسلی در بالای صفحه‌ نمایش مجهز است که با کمک آن می‌توانید عکس‌هایی کوچک بگیرید و با یاری یک میکرو‌ اس‌دی (که در آینده خریداری می‌کنید) قادرید تصاویر گرفته شده را در گالری اسمارت‌واچ ذخیره کنید. نمایشگر این مدل وضوح بسیار خوبی دارد و اندازه آن تقریبا 1.5 اینچ است. همچنین می‌توانید با این دیوایس کوچک به مکالمه بپردازید و دیگر موبایل‌تان را فراموش کنید! این مدل هم با سیستم‌عامل اندروید رابطه خوبی دارد و روی آن راه‌اندازی می‌شود.

حدود قیمت: دویست و پنجاه هزار تومان


5-     ساعت هوشمند آی‌لایف Zed Watch C Black

ساعت هوشمند

به یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین اسمارت‌واچ‌ها رسیدیم. با این مدل کاربر می‌تواند تماس بگیرد، پیامک‌های موبایلش را این‌بار در صفحه‌ای ریز بخواند، پیام‌کوتاهی ارسال کند یا تنها گام‌هایش را بشمارد! این دستگاه حافظه کمی دارد اما با استفاده از درگاه میکرو اس‌دی قادرید حافظه‌ داخلی این ساعت را تا 16 گیگابایت بالا ببرید و هرچه‌ قدر دوست‌ داشتید٬ موزیک روی دستگاه ذخیره کنید و سپس گوش دهید. ضمنا این ساعت می‌تواند اعلان‌های اسمارت‌فون شما را نشان دهد تا دیگر لزومی نداشته باشد که موبایل چندین گرمی را از روی زمین بردارید. این اسمارت‌واچ به صفحه‌نمایش LCD با فن‌آوری معلوم‌الحالی مجهز شده است که وضوح خوبی دارد و اندازه آن 1.5 اینچ است. قاب این مدل هم مربعی‌ شکل بوده و برای خانم‌ها و آقایان مناسب است.

حدود قیمت: دویست هزار تومان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH