براساس مجله Fortune، اپل سودآورترین کمپانی در جهان است

اپل به لطف آی‌فون درحال‌حاضر باارزش‌ترین کمپانی در جهان است. براساس میزان سرمایه‌گذاری، ارزش اپل 784.5 میلیارد دلار بوده و در طی آخرین سال مالی خود موفق به کسب 215 میلیارد دلار درآمد شده است که آن را در رده نهم قرار می‌دهد. در سه‌ماهه دوم سال مالی 2017، آی‌فون نزدیک به 63 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل داده است.

در همین بازه زمانی این شرکت موفق به کسب 45.7 میلیارد دلار سود شده که آن را تبدیل به سودآورترین کمپانی در جهان می‌کند. در مقام بعدی بانک صنعت و بازرگانی چین با سود 41.9 میلیارد دلار قرار می‌گیرد. در مقام‌های بعدی به‌ترتیب شرکت‌های J.P Morgan (سود 24.7 میلیارد دلاری) و Wells Fargo (سود 21.9 میلیارد دلاری) قرار دارند. در این لیست شرکت‌های آلفابت و سامسونگ با سود 19.5 و 19.3 میلیارد دلاری موفق به کسب مقام‌های نهم و دهم شده‌اند.

اپل

 

درحالی‌که ما شک داریم ولی ممکن است مدیرعامل این شرکت، تیم کوک، این ذهنیت را داشته باشد که اپل تبدیل به اولین کمپانی با ارزش 1 تریلیون دلار شود. برای رسیدن به این هدف، ارزش هر سهم اپل باید از 150 دلار به 192 دلار افزایش پیدا کند. این امر شاید با معرفی آی‌فون 8 امکان‌پذیر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH