پایتون محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی سال 2017 لقب گرفت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی جدید برای یادگیری همواره مورد توجه برنامه‌نویسان قرار می‌گیرد، محبوبیت و بازار کار زبان مربوطه است. با توجه به اینکه این بازار پیوسته در حال تغییر و تحول بوده، گروه تحقیقاتی IEEE Spectrum به‌تازگی لیستی از زبان‌های برنامه‌نویسی به همراه میزان استفاده آن‌ها در صنعت را منتشر کرده است. همچنین در این گزارش به محبوبیت‌‌ترین زبان‌ها از منظر کارفرمایان نیز اشاره شده است.

زبان برنامه‌نویسی

براساس این گزارش، زبان برنامه‌نویسی پایتون درحالی‌که سال گذشته در جایگاه سوم محبوب‌ترین زبان‌ها قرار گرفته بود، توانسته خود را به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در سال 2017 مطرح کند. زبان‌های برنامه نویسی C و جاوا نیز به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم محبوب‌ترین زبان‌ها قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه این است که دانشگاه استنفورد برای درس برنامه‌نویسی مقدماتی این دانشگاه اقدام به جایگزین کردن زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت به جای زبان جاوا نموده است و دلیل آن را قدیمی بودن زبان جاوا و همچنین دلسردی دانشجویان از یادگیری این زبان عنوان کرده است. با این وجود همانطور که عنوان شد این زبان هنوز هم در زمره محبوب‌ترین زبان‌ها در بین کارفرمایان بوده و یکی از مهمترین زبان‌ها برای افرادی خواهد بود که به دنبال استخدام به‌عنوان برنامه‌نویس در شرکت‌های نرم‌افزاری هستند.

در این بین زبان برنامه‌نویسی Go که یک زبان جدید بوده و توسط تیمی نرم‌افزاری در شرکت گوگل توسعه داده می‌شود، روز به روز محبوبیت بیشتری در بین توسعه‌دهندگان پیدا می‌کند و توانسته خود را در جایگاه نهم این لیست قرار دهد. این پروژه متن باز می‌‌تواند برای توسعه برنامه‌های تحت وب، نرم‌افزارهای دسکتاپ و همچنین اپلیکیشین‌های موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

گروه تحقیقاتی IEEE Spectrum برای تهیه این گزارش از معیارهای متعددی که برگرفته از محبوبیت زبان‌های مختلف در سایت‌هایی چون Github و Reddit بوده، بهره گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH