با 8 ویژگی خاص اندروید O آشنا شوید

بدون شک اندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ عامل‌های دنیا و محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی در جهان محسوب می‌شود، تا عرضه هشتمین نسخه از این سیستم عامل دوست داشتنی زمان زیادی باقی نمانده است. در ادامه به 8 ویژگی این نسخه از اندروید نگاهی خواهیم داشت، ویژگی‌هایی که بدون شک بودنشان موجب می‌شوند کاربران اندرویدی تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را تجربه کنند.

1- سخت‌گیری بیشتر در فعالیت‌های پس‌زمینه و بهبود عمر باتری

اندروید O

فعالیت‌های پس‌زمینه کمتر به‌معنای افزایش عمر باتری و تجربه بهتر کاربران خواهد بود، از این رو گوگل فعالیت‌های پس‌زمینه را با سخت‌گیری بیشتری در اندروید O پیگیری می‌کند. نسخه آینده این سیستم عامل محدودیت‌های پردازشی بیش‌تری را در پس‌زمینه دارد، مطمئنا این موضوع می‌تواند برای کاربران خوشایند باشد اما توسعه دهندگان چندان خوشحال نخواهند بود.

2- حالت تصویر در تصویر

در هشتمین نسخه از اندروید محتوای مولتی مدیا می‌تواند به‌صورت بهتری به نمایش درآید، در واقع در این نسخه از اندروید شما می‌توانید به‌صورت تصویر در تصویر یک ویدیو را مشاهده کنید و در همان زمان به سایر کارها نیز بپردازید. اندروید O خواهد آمد تا توانایی انجام چندین کار را به‌صورتی بهتر برایتان به ارمغان بیاورد. همان‌طور که مشخص است استفاده از این قابلیت در گوشی‌های با نمایشگر بزرگ‌تر، کاربرد بیشتری خواهد داشت.

3- منوهایی ساده‌تر

اگر به منوی تنظیمات موجود در گوگل پیکسل عادت کرده باشید، با ارتقا اندروید خود به نسخه هشتم متوجه خواهید شد که این بخش به هیچ وجه مشابه قبل نیست. در این نسخه از اندروید سعی شده که منوها عاری از هرگونه پیچیدگی باشد، بخش تنظیمات در اندروید نوقا 24 قسمت اصلی دارد که در اندروید O این مقدار کاهش یافته است. اگرچه این موضوع می‌تواند برای کاربران جدید خوب باشد اما یادگیری دوباره منوها کمی آزاردهنده به‌نظر می‌رسد.

4- حالت اسنوز و فیلترکردن نوتیفیکشن‌ها

در اندروید O کاربر می‌تواند دریافت برخی از اطلاعیه‌ها را متوقف کند. اطلاعیه‌ها در سیستم عامل اندروید شامل پیام‌های عمومی، اخطاریه‌ها، ثبت اسکرین‌شات‌ و غیره می‌شود؛ در اندروید O کاربر می‌تواند مدیریت تمام انواع اطلاعیه‌ها را در دسترس بگیرد، آن‌ها را بدون صدا کند و یا حتی مانع از نمایش آن‌ شود. هم‌چنین می‌تواند دریافت برخی از اطلاعیه‌ها را به تاخیر بیندازد که در برخی مواقع واقعا مفید است.

5- فناوری صوتی Hi-Fi برای دستگاه‌های بلوتوث

همکاری گوگل با سونی در اندروید O موجب شده است تا کیفیت پخش صدا از سیستم‌های بلوتوثی ارتقا پیدا کند. استفاده از فناوری LDAC سونی در اندروید O موجب شده کیفیت پخش صدا در دستگاه‌های بلوتوثی در اندروید ارتقا پیدا کند، ظاهرا اعتماد گوگل به سونی برای این بخش به‌خوبی پاسخ‌گو خواهد بود.

6- علامت‌های داشتن اعلان روی آیکون

یکی از بهبودهای ظاهری اندروید O را می‌توان دایره‌های اضافه شده بر روی آیکون‌ها دانست. در واقع این دایره‌های کوچک زمانی ظاهر می‌شوند که از جانب یک اپلیکیشن، نوتیفیکشنی جدید دریافت کنید. البته هیچ شمارنده‌ای بر روی این دایره‌ها دیده نمی‌شود، بااین‌حال می‌تواند یک شروع خوب برای پویاتر شدن آیکون‌ها در اندروید استوک باشد.

7- آیکون‌های سازگار

یکی از ویژگی‌های اندروید O که می‌تواند شمایل یکپارچه‌تری را به اندروید استوک ببخشد، شبیه‌سازی آیکون‌های موجود در صفحه است. در این نسخه از اندروید برنامه‌های ساخته شده توسط توسعه‌دهندگان را می‌توان با یک مدل آیکون دلخواه برش داد تا هماهنگی بیش‌تری را در رابط کاربری شاهد باشیم.

8- انتخاب متن هوشمند

یک پنجره پاپ‌آپ که شامل کپی/کات/پیست می‌شود را از ابتدای سال 2000 مشاهده کرده‌ایم، حالا زمان آن رسیده تا هوشمندانه‌تر عمل کنیم. در اندروید O با انتخاب یک متن در صورت وجود فرمت‌های تعریف شده، می‌توان به‌صورت مستقیم توابعی را اجرا کرد. به‌عنوان مثال با انتخاب یک آدرس می‌توان به‌صورت مستقیم آن را در گوگل مپس باز کرد و یا با انتخاب یک شماره تلفن می‌توان به‌صورت مستقیم با آن تماس گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH