Adobe Flash

تا سال 2020، پشتیبانی از Adobe Flash به‌طور کامل کنار گذاشته خواهد شد

تکنولوژی تحت وب Adobe Flash که سال‌ها برای ارائه محتواهای مختلف مانند بازی‌های آنلاین، ویدیو، سرویس‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت، از همان ابتدا با مشکل آسیب‌پذیری بالا و آلوده شدن به ویروس‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد. حتما بخاطر دارید که مرورگرهای گوگل‌ کروم و فایرفاکس نیز در اقدامی مشترک به یک‌باره پشتیبانی از این فناوری را پایان بخشیدند و حالا آن‌طور که گفته می‌شود، Adobe Flash تا سال 2020 برای همیشه از یادها فراموش خواهد شد.

البته جای تعجب نیست که مشاهده می‌کنیم همه مرورگرهای اینترنتی معروف و پر کاربر، به شکل خودکار استفاده از ابزارهای فلش را مسدود ساخته‌اند، چراکه تقریبا همه توسعه‌دهندگان برای جلوگیری از خطرات اینترنتی این ابزار تصمیم به کنار گذاشتن آن برای همیشه گرفته‌اند. اما امروز کمپانی Adobe به‌طور رسمی اعلام کرد که با پایان سال 2020، عمر این ابزار مشهور و پرکابرد نیز به پایان رسیده و برای همیشه از بین خواهد رفت.

Adobe

از سال گذشته علاوه‌بر کروم و فایرفاکس، مرورگرهای بسیار دیگری مثل Safari و Microsoft Edge نیز به جمع مسدودکنندگان ابزارهای فلش پرداختند و افزونه‌های فلش فقط با انتخاب کاربر به‌صورت دستی فعال و بارگذاری شده و به محض خروج کاربر از صفحه دوباره به حالت غیرفعال بازمی‌گشتند. سخن‌گوی شرکت Adobe همچنین بیان کرد که این کمپانی حتی پشتیبانی از این ابزار را نیز فقط تا سال 2020 ادامه می‌دهد و پس از آن هیچ‌گونه به‌روزرسانی برای این افزونه ارائه نخواهد شد.

درحال‌حاضر این شرکت سازندگان محتوا را تشویق می‌کند تا به‌جای به‌کارگیری از Adobe Flash از فرمت‌های جدید ارائه محتوا بهره بگیرند. البته ذکر این نکته الزامی است که Adobe تا سال 2020 پشتیبانی از فلش را در کنار دیگر شرکای تجاری‌اش یعنی گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و اپل که فعلا از این ابزار استفاده می‌کنند ادامه می‌دهد ولی گوگل قصد دارد ظرف مدت چند سال آینده به‌طور کامل فلش را کنار بگذارد. همچنین مایکروسافت نیز تصمیم دارد با ارائه یک به‌روزرسانی جامع پشتیبانی از فلش را از تمامی نسخه‌های ویندوز حذف کند. اپل و فایرفاکس نیز قصد دارند فقط تا انتهای سال 2020 از این ابزار پشتیبانی و استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH