آپدیت جدید گوگل کروم پشتیبانی از تاچ بار MacBook Pro را به این مرورگر اضافه کرده است

آپدیت جدید گوگل کروم پشتیبانی از تاچ بار مک‌بوک پرو را به این مرورگر اضافه کرده است

چندی پیش در ماه فوریه نسخه آزمایشی گوگل کروم منتشر شد که به‌صورت اختصاصی از تاچ بار مک‌بوک پرو پشتیبانی می‌کرد، درحالی‌که فقط مرورگر Safari کمپانی اپل از این قابلیت بهره‌مند بود. اما خبر خوش برای کاربران مرورگر محبوب کروم این است که آپدیت جدید گوگل کروم پشتیبانی از تاچ بار مک‌بوک پرو را به این مرورگر اضافه کرده است.

آخرین نسخه عرضه شده از این مرورگر که در واقع ورژن 60 نامیده شده، علاوه‌بر کنترل مرورگر و صفحات اینترنتی با موس و کیبورد، به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از نوار لمسی موجود در دستگاه‌های مک‌بوک پرو اپل نیز به‌طور کامل این مرورگر را کنترل کرده و به گشت و گذار در دنیای اینترنت بپردازند.

آپدیت جدید گوگل کروم پشتیبانی از تاچ بار MacBook Pro را به این مرورگر اضافه کرده است

به عنوان نمونه، می‌توانید با استفاده از این تاچ بار در مرورگر گوگل کروم، در وب‌سایت‌ها به جلو یا عقب رفته، رفرش کرده، وب‌سایت مورد علاقه خود را به مرورگر اضافه کرده و یا تب‌های جدید باز کنید و با استفاده از منوی جستجو به وب‌گردی بپردازید. درحال‌حاضر معلوم نیست که استفاده از تاچ بار چقدر سریع‌تر و به صرفه‌تر از هنگامی است که افراد از موس و کیبورد استفاده می‌کنند ولی به‌نظر می‌رسد کاربرانی که با میانبرهای کیبورد و این نوار لمسی آشنایی نداشته باشند، ترجیح دهند از همان روش قدیمی موس و کیبورد برای گشت و گذار در اینترنت بهره بگیرند.

با توجه به گزارشات AppleInsider، تمامی ویژگی‌ها و امکانات ورژن 60 مرورگر کروم، دقیقا مشابه با نسخه آزمایشی آن بوده و هیچ‌گونه تغییر یا به‌روزرسانی خاصی در آن اعمال نشده، به همین دلیل شاید بسیاری از کاربران به‌جای گوگل کروم استفاده از مرورگر اختصاصی اپل یعنی Safari را ترجیح دهند، چراکه Safari در زمینه عملکرد، امکانات و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار علاقمندان به بهره‌گیری از تاچ بار قرار می‌دهد. البته شاید گوگل دوباره با ارائه یک آپدیت، تجربه کاربری کروم باز هم بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH