اپل تولید آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل را متوقف کرد

عمر آی‌پادهای اپل امروز به سر آمد چراکه ساعاتی پیش، این کمپانی خوش‌نام در دنیای تکنولوژی از تصمیم خود برای پایان دادن به خط تولید آی‌پاد نانو (Nano) و آی‌پاد شافل (Shuffle) خبر داد.

به گفته اپل، این دو آی‌پاد که هیچکدام از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار نیستند، دیگر در فروشگاه‌های این شرکت به فروش نخواهند رفت و از این رو، صفحه فروش این دو محصول از وب‌سایت اپل به‌طور کامل برداشته خواهد شد. البته این تصمیم چندان هم دور از ذهن نبود، چراکه کوپرتینویی‌ها از سال 2010 تاکنون، به‌روزرسانی را در مدل آی‌پاد شافل اعمال نکردند و آخرین به‌روزرسانی آی‌پاد نانو به سال 2012 برمی‌گردد.

اتخاذ این تصمیم از سوی اپل، آب پاکی را روی دست همگان ریخت و مشخص کرد که دیگر عمر این سری از محصولات این شرکت به پایان رسیده است. در همین رابطه، سخنگوی اپل در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اپل تولید آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل را متوقف می‌کند. در واقع، ورود دستگاه‌های مدرنی همانند آی‌فون و آی‌پاد تاچ که از پلتفرم iOS بهره می‌برند و از کاربردهای متنوعی برخوردارند، یکی از اصلی‌ترین دلایلی بود که اپل را به اتخاذ این تصمیم سوق داد.

اگر خاطرتان باشد، اپل در سال 2014 تولید آی‌پاد کلاسیک را متوقف کرده بود که اکنون، آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل نیز به این سرنوشت دچار شدند. گفتنی است آن‌دسته از کاربرانی که می‌خواهند این محصول اپل را که از امروز به تاریخ خواهد پیوست، خریداری نمایند می‌توانند قبل از جمع آوری آن‌ها از سطح بازار، از طریق خرده فروشی‌های معتبری همچون بست‌بای (Best Buy) نسبت به این کار اقدام کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH