آشنایی با ویژگی Quit Everything مرورگر گوگل کروم

به نظر می‌رسد گوگل فکر می‌کند داشتن یک میان‌بر (shortcut) که همه تب‌ها و پنجره‌های مرورگر را به یک‌باره ببندد لازم است. البته همه موافق نیستند که با فشار دادن کلید‌های ترکیبی Ctrl+Shift+Q همه تب‌ها و پنجره‌های مرورگر کروم بسته شود. گاهی ممکن است این میان‌بر به کار شما آسیب بزند و به‌طور ناخواسته مرورگر شما را ببند.

متاسفانه این میان‌بر درست کنار میان‌بر مفید دیگر کروم یعنی Ctrl+Shift+Tab قرار دارد (این میان‌بر شما را به تب قبلی که در آن بودید، می‌برد) و اگر انگشت شما اشتباه کند به یک‌باره کل مرورگر بسته می‌شود. از طرفی مرورگر کروم به شما اجاره نمی‌دهد که این میان‌بر‌ها را غیرفعال کنید اما در عوض شما می‌توانید آن را به یک افزونه اختصاص بدهید تا مرورگر این میان‌بر را نادیده بگیرد.

برای این کار به قسمت chrome://extension بروید. در پایین صفحه روی Keyboard shortcuts کلیک کنید.

در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود یکی از افزونه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+Shift+Q به آن اختصاص دهید. اکنون هر وقت که به‌طور تصادفی این میان‌بر را فشار دهید به جای بستن همه پنجره‌ها، این افزونه شروع به‌کار می‌کند.

اکنون می‌توانید با اعتماد به نفس کار کنید و مطمئن باشید که تب‌های که باز کردید، از لغزش اشتباه انگشتان شما در امان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH