گوگل‌پلی سرویس

گوگل‌پلی سرویس، رکورد 5 میلیارد نصب را پشت سر گذاشت

همان‌طور که می‌دانید گوگل‌پلی سرویس بدون درنظر گرفتن انتخاب کاربران روی تمامی گوشی‌های اندرویدی (به جز اسمارت‌فون‌هایی که در کشور چین عرضه می‌شود) به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد. البته این امری بدیهی است، زیرا بسیاری از خدمات سیستم‌عامل اندروید، مانند تنظیم موقعیت مکانی، همگام‌سازی نرم‌افزارهای مختلف و… به کمک این سروبس صورت می‌گیرد.

اکنون این اپلیکیشن، البته اگر بتوان آن را در دسته اپلیکیشن‌ها قرار داد، تبدیل به اولین نرم‌افزاری شده که توانسته رکوردی خارق‌العاده را به نام خودش ثبت کرده و 5 میلیارد بار روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شود. البته بخشی از این آمار مربوط به گوشی‌هایی قدیمی با پلتفرم اندروید است که دیگر استفاده نمی‌شوند ولی همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، قسمتی از تلفن‌های همراه اندروید به‌خاطر عرضه شدن در کشور چین از گوگل‌پلی سرویس بی‌بهره هستند و می‌توان این دو بخش را در کنار هم قرار دارد. باید گفت به هر شکلی که به این تعداد نصب نگاه کنیم، این میزان آماری تاثیرگذار خواهد بود.

گوگل‌پلی سرویس

به‌طور خلاصه می‌توان بیان کرد که گوگل‌پلی سرویس مفهوم سیستم‌عامل اندروید را تعریف کرده و معنا می‌بخشد، چراکه بسیاری از نرم‌افزارها پس از نصب شدن توسط کاربران، برای عملکرد صحیح، به‌جای تکیه بر سیستم‌عامل اندروید نیاز به برقراری ارتباط با این اپلیکیشن دارند. احتمالا می‌دانید که به‌روزرسانی کامل پلتفرم اندروید امری دشوار و زمان‌بر است به همین دلیل استفاده از این قابلیت به گوگل این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌ها و توانایی‌های نسخه جدید اندروید را با ارائه به‌روزسانی‌هایی کوچک و به شکلی سریع به اسمارت‌فون‌های قدیمی نیز اضافه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH