سونی H8216

رشد 180 درصدی درآمد سونی در گزارش مالی این شرکت و فروش 63 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4

کمپانی سونی به تازگی گزارش مالی خود را که مربوط به سه ماهه گذشته سال جاری است، منتشر کرد. با نگاهی به این گزارش متوجه می‌شویم این شرکت به‌ خوبی توانسته درآمد عملیاتی خود را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش دهد و سود این شرکت نیز با سپری کردن نیمی از سال 2017، رشد چشمگیری داشته است.

سود عملیاتی سونی در مقایسه با سال گذشته به‌طور دقیق رشدی 180.5 درصدی را تجربه کرده و درآمد خالص این شرکت هم با رشد 281.4 درصدی به رقم 564 میلیون دلار رسیده است. میزان کل درآمدهای این غول دنیای تکنولوژی در سه‌ماهه گذشته با افزایش 15.2 درصدی به ارزش 16.7 میلیارد دلار رسیده و رکوردی تازه را در تاریخ این شرکت ژاپنی ثبت کرده است. براساس این گزارش، تجارت این کمپانی در زمینه نیمه‌هادی‌ها و همچنین عکس‌برداری کمی ضعیف‌تر از صنعت بازی و بخش تجهیزات شبکه به کار خود ادامه می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، سونی به بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپلو سامسونگ در زمینه تهیه ابزارهای دوربین و عکس‌برداری کمک می‌کند.

سونی

همان‌طور که گفته شد این شرکت در زمینه صنعت بازی و شبکه کارنامه‌ای درخشان را در چند ماه اخیر ثبت کرده و طبق این گزارش، این سازنده ژاپنی توانسته 63.3 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 را تا این تاریخ به فروش برساند و این میزان حتی بیشتر از فروش 60.4 میلیون واحدی این کمپانی در ماه ژوئن است. با وجود این‌که میزان درآمد این بخش نسبت به گذشته از مقدار 396 میلیون دلار به 159 میلیون دلار تنزل پیدا کرده، اما هنوز رشد 5 درصدی فروش برای این قسمت وجود دارد و سونی قصد دارد این میزان فروش را تا پایان سال جاری تا 78 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 افزایش دهد.

قسمت موبایل این کمپانی هم به‌خاطر افت فروش سری گوشی‌های اکسپریا، همچنان در حال رکود به سر می‌برد، البته باید گفت که شیب این رکود در ماه‌های اخیر به لطف اسمارت‌فون‌های تازه سونی کمتر شده و به 2.5 درصد رسیده است. این موضوع خبری خوش برای این شرکت است چراکه موفقیت یک درصدی این کمپانی در زمینه جبران رکود را بیان می‌کند. حتی درآمد عملیاتی این بخش نیز به میزان اندکی افزایش یافته و نشان می‌دهد که تلاش‌های این شرکت برای احیای بخش موبایل کارآمد بوده‌ و تاثیراتی مثبت داشته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH