آیا واقعا خاموش کردن کامپیوتر با دکمه پاور، باعث صدمه رسیدن به آن می‌شود؟

یکی از موضوع‌هایی که مدت‌هاست در ذهن کاربران قرار گرفته، درباره نحوه خاموش کردن لپ‌تاپ و کامپیوتر‌ها بوده است. شاید در اطراف‌تان بسیاری را دیده‌اید که با فشردن کلید پاور اقدام به خاموش کردن سیستم‌شان می‌کنند و در این حین با عکس‌العمل اطرافیان با اشاره به مضر بودن این عمل، مواجه می‌شوند.

عده‌ای هم توسط همان روش اصیل استارت منو و انتخاب گزینه Shut Down و دیگر موارد مربوطه، از منوی استارت ویندوز، کامپیوترشان را خاموش می‌کنند. موضوعی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا واقعا خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کلید پاور به بخشی از سیستم آسیب می‌رساند یا نه. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنیم.

خاموش کردن کامپیوتر یا لپ‌تاپ با کمک دکمه پاور به دو صورت متفاوت صورت خواهد گرفت؛ یا شما با یک بار فشردن کوتاه دکمه، باعث خاموش شدن آن می‌شوید و یا این‌که با نگه‌داشتن دکمه پاور، کامپیوتر را مجبور به خاموش شدن می‌کنید. با این‌که توسط هر دو روش فرآیند خاموش شدن کامپیوتر انجام می‌شود، اما روش دوم یعنی نگه‌داشتن انگشت بر روی پاور، گزینه مناسبی برای خاموش کردن سیستم نیست. در واقع با این کار کامپیوتر بدون هیچ آمادگی‌ خاموش می‌شود و در آینده برای‌تان مشکل‌ ایجاد می‌کند.

مشکلات متعددی که در اثر خاموش شدن ناگاهانی کامپیوتر با نگه‌داشتن کلید پاور پیش خواهند آمد، ممکن است نرم‌افزار و حتی سخت‌افزار کامپیوتر را درگیر کنند. این آسیب‌رسانی در بخش نرم‌افزار می‌تواند با از کار افتادن ویندوز و غیرقابل استفاده شدن آن و در بخش سخت‌افزاری با آسیب‌رسانی به هارد درایو، پردازنده و دیگر بخش‌های مربوطه باشد.

از طرفی خاموش کردن سیستم با یک‌بار فشردن کلید پاور به مدت کوتاه هیچ مشکلی برای کامپیوتر‌تان ایجاد نخواهد کرد. در واقع کامپیوتر‌های قدیمی با یک بار فشردن کلید پاور عملکردی مشابه آن‌چیزی را داشتند که الان کامپیوترهای جدید با نگه‌داشتن آن دکمه دارند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده دکمه پاور به راحتی و بدون مشکل سیستم خود را خاموش کنید و هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید.

گاهی اوقات که کامپیوترتان فریز می‌شود و یا هنگ کرده‌ است و هیچ راهی جز خاموش کردن سیستم با نگه‌داشتن دکمه پاور ندارید، می‌توانید این کار را انجام دهید؛ البته سعی کنید تعداد باری که این عمل را تکرار می‌کنید،‌ کم باشد.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟ شما معمولا چگونه کامپیوتر خود را خاموش می‌کنید؟

1 در مورد “آیا واقعا خاموش کردن کامپیوتر با دکمه پاور، باعث صدمه رسیدن به آن می‌شود؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH