عکس آلبرت انیشتین به ارزش 125,000 دلار به فروش رسید

عکس زبان درازی آلبرت انیشتین با قیمت 125 هزار دلار به فروش رسید!

نسخه اصلی یکی از برجسته‌ترین عکس‌های قرن بیستم که در آن آلبرت انیشتین زبان خود را بیرون آورده، در یک حراجی به ارزش 125,000 دلار به فردی ناشناس فروخته شد.

این عکس آلبرت انیشتین در هفتاد و دومین بهار زندگی او در روز 14 مارس سال 1951 گرفته شده که حس شیطنت این دانشمند مشهور را به خوبی به نمایش می‌گذارد. گفته می‌شود که در این صحنه، این دانشمند از سیل عظیم عکاسان خسته شده بود و به همین خاطر زمانی که آرتور ساس (Arthur Sasse) از آژانس مطبوعاتی UPI برای گرفتن عکس به او نزدیک شد، آلبرت انیشتین این چهره جالب را به خود گرفت. با این‌که تعداد زیادی از عکاسان در این صحنه حضور داشتند ولی تنها آقای ساس توانست این صحنه را به خوبی ثبت کند.

عکس آلبرت انیشتین

نکته جالب اینجاست که آلبرت انیشتین هم از این عکس بسیار خوشحال شد و دستور چاپ متعدد این تصویر را داد. حتی او برخی نسخه‌های این تصویر را امضا کرد. این عکس بارها روی پیراهن، اتاق‌ها و مکان‌های مختلف قرار گرفت. همچنین این عکس آلبرت انیشتین در موسسه مطالعات پیشرفته در شهر پرینستون، که اینشتین در آن کار می‌کرد هم بارها منتشر شد. همه می‌دانیم که این فیزیک‌دان معروف، خدمات ارزنده‌ای را در زمینه‌های مختلف به جامعه بشریت ارزانی داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH