سرمایه‌گذاری گوگل بر روی تکنولوژی AI camera

سرمایه‌گذاری گوگل بر روی تکنولوژی هوش مصنوعی برای دوربین

گوگل تصمیم دارد تا عکاسان نه چندان حرفه‌ای نیز بتوانند تصاویر زیبا ثبت کنند. به همین منظور برای اولین‌بار تعادل‌کننده رنگ را در اپلیکیشن Google photo قرار داد. سپس لرزش‌گیر دیجیتال را به امکانات دوربین اندروید اضافه نمود. همچنین تبدیل عکس‌های قدیمی به دیجیتال نیز از دیگر امکاناتی بود که گوگل ارائه کرد. بنابراین بدون آن‌که متوجه شویم، همواره سعی در بهبود عکاسی ما داشته است! حال به‌نظر می‌رسد این کمپانی پیشرو در صنعت علم و فناوری، قصد دارد یک قدم جلوتر از دیگران حرکت کند و همچنان به سلطه خود ادامه دهد.

سرمایه‌گذاری گوگل بر روی تکنولوژی AI camera

گوگل با همکاری دانشمندان MIT از ماشین‌های ساخت الگوریتم برای بهبود تصاویر استفاده نموده است. بدین ترتیب همان زمانی که درحال عکاسی هستید؛ به‌صورت خودکار تنظیمات رنگ، نور و کنتراست بهبود می‌یابد. لازم به ذکر است که تکنولوژی نامبرده با تنظیمات ساده برنامه دوربین کاملا متفاوت است.

محققان برای دستیابی به این تکنولوژی حدود 5 هزار عکس از 5 عکاس را جمع‌آوری کردند. سپس هر عکس را با استفاده از ابزارهای دیجیتالی بهبود دادند. بدین ترتیب توانستند به یک فرمول جامع برای روتوش دست پیدا کنند و آن را در قالب نرم‌افزار بگذارند. طبق گزارش‌های منتشر شده، این نرم‌افزار می‌تواند هنگامی که باتری در حال اتمام یا سرعت پردازش به شدت پایین است کار خود را انجام دهد.

سرمایه‌گذاری گوگل بر روی تکنولوژی AI camera

سایت MIT news در مورد زمان عرضه این نرم‌افزار صحبتی به میان نیاورده است. البته گوگل می‌داند در این بازار رقابتی می‌بایست هرچه زودتر این برنامه را عرضه کند. با توجه به اینکه اپلیکیشن دوربین بخش‌های محدودی دارد، از این دست امکانات می‌تواند مالکان گوشی‌های هوشمند را به عکاسی ساده (عدم استفاده از فیلتر!) ترغیب نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH