گوگل به اسنپ‌چت پیشنهاد 30 میلیارد دلاری داد

برای دوستانی که ممکن است در مورد اپلیکیشن اسنپ‌چت آگاهی دقیقی نداشته باشند، عرض کنیم که اسنپ‌چت یا به زبان انگلیسی snapchat، یک اپلیکیشن از کمپانی Snap, Inc است که کاربران در آن می‌توانند تصاویر و ویدیوهای خود را به همراه متن دلخواه برای دوستانشان به اشتراک بگذارند.

در این برنامه می‌توانید عکس‌ها و تصاویرتان را باکسانی که در لیست مخاطبانتان هستند به اشتراک بگذارید، اما این اشتراک‌گذاری متفاوت است، با استفاده از این برنامه می‌توان به‌ عکس‌های خود متن و شکلک‌هایی بارنگ‌های متفاوت اضافه نمود . حال بعد از محبوبیت چشمگیر این نرم‌افزار پیشنهادات بسیار خوبی از سمت کمپانی‌های بزرگ دنیا برای خرید این اپلیکیشن داده می‌شود. Snap, Inc که کمپانی تولیدکننده اسنپ‌چت است اخیرا اعلام نمود که از سمت فیس‌بوک پیشنهادی 3 میلیارد دلاری داشته است.

اما این مبلغ برای این شرکت چندان چشم‌گیر نبوده و آن را رد نموده است. براساس جدیدترین گزارشات این شرکت پیشنهادی قابل‌توجه و چشم‌گیر از سمت گوگل داشته که توافق صورت نگرفت. این کمپانی ادعا می‌کند که در اوایل سال 2016 گوگل به اسنپ‌چت پیشنهادی 30 میلیارد دلاری کرده است.

گزارشات و نقل‌قول‌ها از وب‌سایت Business Insider حاکی از آن بوده که گوگل می‌خواهد با مبلغ 30 میلیارد دلار اسنپ چت را به‌دست آورد. از گوشه و کنار این‌گونه شنیده می‌شود که پیشنهاد اولیه گوگل به این کمپانی قبل از این بوده که این کمپانی بودجه اختصاصی خود را به 20 میلیارد افزایش دهد.

اسنپ‌چت

یک منبع آگاه می‌گوید که گوگل و اسنپ در مورد این واگذاری قبل از آخرین IPO در ماه مارس صحبت کرده بودند. یکی از مقامات ارشد تجاری این کمپانی به وب‌سایت Business Insider گفته است که با تمام احترامی که در مورد واگذاری شرکت و فروش آن قائل بوده ولی تمامی این شایعات را کذب می‌داند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارکنان شرکت اسنپ ممکن است از دریافت چنین پیشنهاد‌هایی خوشحال شده باشند زیرا بازار این شرکت بعد از IPO به‌صورت ثابتی در حال کاهش است. کمپانی اسنپ اخیرا سرمایه‌گذاری 12.5 میلیارد دلاری را صورت داد که ارزش این شرکت را به 14 میلیارد دلار رسانید.

زمانی‌که سهام کمپانی اسنپ در اختیار عموم قرار گرفت، بازار سرمایه 24 میلیارد دلاری داشت. سرمایه‌گذاران تا بدین جا از  چشم‌انداز این کمپانی چندان راضی نبوده‌اند، اگرچه انتظار می‌رفت اسنپ چت یکی از بالاترین IPO را درزمینه فناوری در سال‌های اخیر را داشته باشد.

1 در مورد “گوگل به اسنپ‌چت پیشنهاد 30 میلیارد دلاری داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH