حسگر تشخیص چهره آی‌فون 8 بدون شناسایی چهره هم فعال می‌شود

درحالی‌که این روزها استفاده از حسگر اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند تبدیل به یک فناوری معمول شده است، شرکت‌های بزرگ همیشه دنبال بهترین‌ها برای جایگزینی فناوری پیشین و پیشی گرفتن از رقبا هستند. به‌نظر می‌رسد ایده اپل در این خصوص، حسگر تشخیص چهره است که شایعاتی پیرامون معرفی آن در آی‌فون 8 به گوش می‌رسد.

تصور اولیه از این فناوری اینگونه شگل می‌گیرد که برای هر بار فعال کردن آن باید آی‌فون خود را روبروی صورت خود بگیرید تا دوربین آن چهره شما را گرفته و گوشی را باز کند؛ در‌حالی‌که در مورد حسگر اثر انگشت، در هر موقعیتی که انگشت خود را بر روی آن بگذارید، این فناوری فرمان شما را عمل خواهد کرد.

حسگر تشخیص چهره

به‌نظر می‌رسد اپل چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده است؛ به گزارش iHelp BR که دست به کدشکنی فرمان‌هایی زده است، آی‌فون 8 می‌تواند در حال خوابیده و پشت به چهره نیز اقدام به شناسایی چهره کند. این به معنی آن بوده که برای هر بار فعال‌سازی آن نیازی نیست تا کاربر آن را روبروی صورت خود بگیرد. کدهای موردنظر به ترتیب “AXRestingPearlUnlock” و “com.apple.accessibility.resting.pearl.unlock,” هستند.

البته در خصوص چگونگی کارکرد این فناوری اطلاعاتی در دست نیست. فناوری تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفته است و نواقص خود را نیز نشان داده؛ مثلا به راحتی می‌توان با نشان دادن تصویری از چهره کاربر، تلفن همراه وی را باز کرد. حال باید دید برنامه‌های اپل برای رفع این مشکلات چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH