نرم‌افزار موبایل یوتیوب

قابلیت ارسال ویدیو به نرم‌افزار موبایل یوتیوب اضافه شد

به وسیله آپدیت جدید نرم‌افزار موبایل یوتیوب در صورتی‌که قصد دارید ویدیویی را از این وب‌سایت برای مخاطبین خود ارسال کنید، نیازی به کپی کردن لینک فیلم و ارسال آن برای فرد دل‌خواه‌تان ندارید و به‌طور مستقیم می‌توانید ویدیو مورد نظر را برای دوستانتان به اشتراگ گذاشته و یا حتی یک مکالمه را درون این اپلیکیشن شروع کنید.

یوتیوب به‌تازگی نرم‌افزار خود را با قابلیت‌های تازه به منظور اشتراک‌گذاری آسان‌تر ویدیوها به‌روزرسانی کرده است و از این پس قادر هستید، ویدیوهای این وب‌سایت را به صورت دایرکت در قالب یک مکالمه شخصی برای فرد مورد نظرتان بفرستید. قبل از این آپدیت، کاربران برای ارسال یک فیلم از این سایت باید لینک آن را کپی و در پیام‌رسان‌ها یا دیگر نرم‌افزارهای مختلف به اشتراک می‌گذاشتند. اما اکنون، هر شخص می‌تواند محتوای دل‌خواه خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه برای دیگران ارسال کند.

همچنین از دیگر قابلیت‌های تازه نرم‌افزار یوتیوب می‌توان به شروع گفت‌وگو با دیگران، ارسال اموجی‌ها، پاسخ دادن با ویدیو و دعوت افراد به چت‌های گروهی اشاره کرد. در ضمن همه مکالمات انجام شده توسط کاربر در تب جدیدی به نام “Shared” در نرم‌افزار یوتیوب قابل دسترسی هستند. برای شروع گفت‌وگو در این اپلیکیشن نیز در ابتدا باید از طریق پیامک، ارسال لینک در شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل مخاطبان خود را به یک چت‌ گروهی دعوت کنید. در واقع باید بیان کرد که به‌نظر می‌رسد این ویژگی از قابلیت دایرکت موجود در شبکه اجتماعی اینستاگرام الهام گرفته شده است.

اگر قصد ارسال یک ویدیو را دارید، کافیست علامت پیکانی را که در زیر آن قرار دارد، لمس کنید و با این‌کار لیستی از مخاطبین شما برای‌تان به نمایش درخواهد آمد و با انتخاب فرد موردنظر این ویدیو با او به اشتراک گذاشته می‌شود. علاوه‌بر این، می‌توانید در صورت نیاز یک ویدیو را به‌طور مستقیم، برای حداکثر 30 نفر از لیست مخاطبین خود ارسال کرده و یک چت گرو‌هی ایجاد کنید. همچنین هر کاربر قادر است قبل از ارسال محتوای مورد نظر، از طریق جعبه متن موجود در زیر لیست مخاطبین، پیام دل‌خواه خود را نیز همراه ویدیو برای آن‌ها بفرستد. قابلیت دیگری که از برنامه Google Messenger به این اپلیکیشن افزوده شده، به کاربران اجازه می‌دهد از طریق پیام کوتاه متنی یا چندرسانه‌ای با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در چت‌های گروهی نیز می‌توان بدون نیاز به خروج از نرم‌افزار مورد بحث، پیام‌های متنی، عکس، پیام‌های صوتی و ویدیو ارسال کرد. هدف گوگل از اضافه کردن چنین قابلیت‌هایی آن است که کاربران بیش از پیش ویدیوهای یوتیوب را مشاهده کرده و با این پلتفرم در تعامل باشند. اگر اندکی به عقب بازگردیم، متوجه خواهیم شد که در مقایسه با گذشته، به اشتراگ گذاشتن ویدیوهای این وب‌سایت بسیار ساده‌تر شده و تنها با یک گزینه امکان‌پذیر است و این موضوع نیز منجر به افزایش استفاده کاربران از نرم‌افزار یوتیوب می‌شود.

این غول جستجوی اینترنتی از سال گذشته برای این قابلیت برنامه‌ریزی کرده بود و برای آزمایش این ویژگی نیز در ابتدا این به‌روزرسانی را در ماه ژوئن در اختیار کاربران کشور کانادا قرار داده بود. سپس با دریافت بازخورد کاربران و رفع اشکالات ذکر شده، نسخه نهایی این آپدیت برای همه کاربران منتشر شد. هم‌اکنون می‌توانید نسخه جدید این برنامه را برای دستگاه‌های اندرویدی از این لینک و برای محصولات اپل هم از طریق این لینک دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH