پتنت جدیدی که از نقش بدنه سرفیس فون به‌عنوان آنتن خبر می‌دهد

از هفته‌های آغازین سال جاری میلادی، خبرها و یا بهتر بگوییم شایعات زیادی در خصوص محصولات جدید مایکروسافت در سال 2017 از جمله سرفیس فون در فضای وب به چشم می‌خورد که بخشی از آن‌ها به متالیک بودن بدنه این گوشی اشاره داشتند. اما امروز اطلاعاتی مربوط به پتنتی جدید که درخواست ثبت آن به فوریه 2016 برمی‌گردد، به‌دست آمده که جزییات بیشتری را در این خصوص، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این پتنت که با عنوان «کاور دستگاه در نقش آنتن آن» (Cover of Device Acting as Antenna of the Devices) ثبت شده، اسمارت‌فونی با بدنه متالیک و یا همان فلزی را نشان می‌دهد که این کاور فلزی، به‌عنوان آنتن نیز ایفای نقش خواهد کرد. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، این دستگاه از طراحی کتابی‌شکل برخوردار خواهد بود که حول یک محور که در مرکز آن تعبیه شده، به دو طرف باز خواهد شد. بنابراین زمانی‌که دست کاربر در حین استفاده از دستگاه بر روی آنتن‌ها قرار می‌گیرد، باعث بروز اختلال در عملکرد آن خواهد شد که در این صورت، قدرت سیگنال افت خواهد کرد. بنابراین، استفاده از آنتن در تمامی ‌بدنه دستگاه می‌تواند این مشکل را برطرف و خیال کاربر را از عدم بروز هرگونه اختلال احتمالی در حین کار با گوشی راحت کند.

طراح این پتنت شخصی به نام Anti Karilainen است که سال‌هاست در زمینه طراحی آنتن و فرکانس رادیویی فعالیت دارد و در طی چند سال اخیر، پروژه‌های متعددی را در این زمینه برای کمپانی مایکروسافت برعهده گرفته است. اگرچه هنوز ردموندی‌ها در خصوص شایعات حول سرفیس فون هیچ‌گونه اظهار نظری نکرده‌اند اما اطلاعاتی که امروز از این پتنت به‌دست آمده داستان دیگری را نقل می‌کند و نشان می‌دهد که این شرکت بی‌سروصدا در حال آما‌ده‌سازی مقدمات رونمایی از این گوشی جدید است. به اعتقاد برخی از کارشناسان، این دستگاه در اواخر سال 2018 و یا اوایل سال 2019 روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH