5 دلیل برای اینکه هواوی P10 را بخریم

پرچمدار سال 2017 کمپانی خوش‌نام هوآوی حالا اینجاست و مثل همیشه با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی روانه بازارها شده است. اما به‌واقع چه‌چیزی این موبایل را از رقیبان متمایز می‌نماید. صفحه‌نمایش بی‌حاشیه؟ دوربین دوگانه؟ نمایشگر فوق‌العاده؟ اندروید خالص؟ P10 فقط یکی از این موارد را دارد و از داشتن باقی آن‌ها عاجز است.

اگر کمی دقت کنیم٬ درمی‌یابیم که این گوشی نقات قوت دیگری نیز دارد و تنها در داشتن دوربین‌های دوگانه خلاصه نمی‌شود. در این نوبت برای شما 5 دلیل لیست کرده‌ایم تا این اسمارت‌فون تروتازه را بخرید و نگران هیچ‌چیز دیگر نباشید. اگر می‌خواهید با P10 بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…

در اینجا می‌توانید٬ مشخصات فنی کامل این دستگاه را مشاهده کنید.


1- طراحی: متفاوت اما آشنا!

طراحی ظاهری این موبایل کمی با نسل‌های قبل‌ آن فرق می‌کند. هوآوی در عملی کاملا ناگهانی٬ دکمه هومی در قاب جلوی گوشی کار گذاشت و سنسور اثرانگشت را به‌کلی از قاب پشتی حذف نمود. شاید خیلی‌ها جای جدید دکمه را نپسندند و از این موبایل دلسرد شوند. ولی هوآوی این‌کار را انجام داده و (فعلا) هیچ راه برگشتی نیست. حدود 70 درصد از قاب جلو را صفحه‌نمایش پوشانده است و این یعنی که در طرفین کم‌ترین حاشیه وجود دارد. پس تماشای فیلم‌ یا بازی‌کردن در P10 تجربه نسبتا دلپذیریست.

این موبایل از دوربین‌های دوگانه سود می‌برد و همین جفت سبب شده‌اند تا P10 ظاهری زیبا داشته باشد و وجود برند لایکا نیز به دلربایی دستگاه افزود است. چند سنسور که در کادر مشکی‌ رنگی جای گرفته‌اند٬ همراه با فلاش دوگانه به مدرنیزه‌کردن این دیوایس کمک شایانی کرده‌اند و هوآوی کل این اجزا را در قاب شیشه‌ای گنجانده است تا اهمیت این بخش را نشان دهد. بقیه قسمت‌های گوشی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند و کیفیت مثال‌زدنی دارند و در زیردست حس یک کالای مرغوب را منتقل می‌کنند. همین‌طور این جنس بدنه سبب می‌گردد تا P10 بسیار کم‌تر از رقبای براق (!) خود لک و چربی انگشت را جذب کند. این هندست دلربا در رنگ‌های متنوعی چون: سفید٬ رزگلد٬ نقره‌ای٬ مشکی٬ آبی٬ سبز و طلایی تولید شده که به کاربر آزادی عمل زیادی هنگام خرید می‌بخشد. لکن مکان قرارگیری خطوط آنتن در این دستگاه بسیار شبیه پرچمداران اپل است و از این‌نظر بسیار آشناست.


2- دوربین: لایکا؛ اما نه‌ دقیقا!

هواوی P10

امسال هوآوی برای دوربین مونوکرومش یک سنسور 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم باز تعبیه کرده است تا تصاویر نوستالژیک این دوربین بیش‌ از پیش جزئیات داشته باشند و عکس‌های آن باکیفیت‌تر از همیشه شوند. درکنار این مونوکروم دوست‌داشتنی٬ یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیز کار گذاشته شده تا بتوان از P10 به‌عنوان موبایلی با دوربین‌های دوگانه یاد کرد. اما ویژگی‌های این ماژول به این‌جا ختم نمی‌گردد. با کمک این دوربین‌ها می‌توانید٬ روی سوژه یا محیط 2 برابر زوم هیبریدی داشته باشید و تصاویر پرتره ثبت کنید. زوم مذکور وقتی که شما از سوژه یا محیط دور هستید، بسیار کارآمد است.

عمل فوکوس به‌لطف سنسورهای پیشرفته این اسمارت‌فون بسیار سریع است و به آنی انجام می‌گیرد. شرکت هوآوی این امکان را به شما داده است تا با این موبایل٬ ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه ضبط کنید و همچنین از برداشت اسلوموشن‌‌هایی با رزولوشن اچ‌دی لذت ببرید. پس به بیرون بروید و با بهره‌گیری از قابلیت مونوکروم فیلم‌های نوستالژیک خلق کنید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است و باتوجه به عدد دیافراگم آن باید بگوییم که سلفی‌های پرنور و شفافی درانتظارتان است و حتما عاشقان این نوع عکاسی از P10 راضی خواهند بود.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین با کمک سنسور قادر است که افکت بوکه را شبیه‌سازی کند تا سلفی‌های جالبی بگیرید و خودتان را بیش‌تر نشان دهید! اگر هم خواستید٬ می‌توانید ویدیوهای فول اچ‌دی با این دوربین ریزه‌میزه ضبط کنید تا استوری‌های بهتری را داشته باشید. سرآخر باید بگوییم که عاشقان عکاسی دیوانه P10 و کاربران عادی هم از امکانات ریز و درشت آن خشنود خواهند شد.


3- سخت‌افزار: P10 برای های‌سیلیکون٬ های‌سیلیکون برای P10

یکی از مورادی که یک موبایل را خاص‌تر از همیشه می‌نماید٬ داشتن پردازنده‌ای اختصاصی است. خوشبختانه هوآوی توانسته به‌خودی‌خود سری پردازنده‌های های‌سیلیکون را بسازد تا نیازمند هیچ‌ شرکتی نباشد. این شرکت آخرین ورژن این چیپست‌ها را در پرچمدار 2017 خود قرار داده است که نام آن کایرین 960 است. این پردازنده با معماری 16 نانومتری تولید گشته و برای همین مصرف باتری بسیار کمی دارد. کایرین 960 از 8 هسته تشکیل شده که 4تای آن‌ها برای کارهای سنگین بیدار می‌شوند و 4تای دیگر هم برای انجام کارهای روزانه گوش‌به‌فرمان هستند. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه این چیپست شده تا آن را کامل کند و کاربر بتواند٬ مالتی‌تسکینگ‌های بدون لگ را تجربه کند. همچنین اگر این مقدار کم بود٬ امکان این به شما داده است تا 256 گیگابایت (با بهره‌گیری از میکرو اس‌دی) حافظه دستگاه را افزایش دهید و خاطرات و لحظات بیش‌تری را ذخیره نمایید.

یک پردازنده مالی 8 هسته‌ای نیز به کل این مجموعه اضافه گشته تا بازی‌ها به بهترین شکل ممکن اجرا شوند و P10 هیچ تعللی نکند. بیایید نگاهی به اعداد و ارقام بیاندازیم تا قدرت این اژدها را درک کنیم. این موبایل در نرم‌افزار محبوب آنتوتو امتیاز (تقریبا) 126 هزار واحد را کسب کرده است که این پرچمدار را بالاتر از رقیبانی همچون XZ از شرکت سونی و میت 9 از خود هوآوی قرار می‌دهد. پس باید بگوییم که این گوشی تمام نیازهای‌تان را پاسخ می‌دهد و کار با آن برای کاربران عادی نیز لذت‌بخش است.


4- باتری: حجیم و پرتوان٬ البته فقط برای P10

باتری این مدل 3200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از تکنولوژی اختصاصی هوآوی برای شارژ سریع باتری نیز بهره می‌برد. باتوجه به سخت‌افزار 10 نانومتری بسیار کم‌مصرف و صفحه‌نمایش کوچک با رزولوشن فول اچ‌دی باید بگوییم که P10 عمر باتری مطلوبی دارد و اگر مقداری (در این زمینه) کم‌و‌کاستی داشته باشد٬ تنها باید انگشت اتهام‌تان را به‌سمت رابط کاربری سنگین و پرمصرف این دستگاه بگیرید. اما بیایید کمی از تکنولوژی اختصاصی شرکت هوآوی برای شارژ سریع باتری P10 حرف بزنیم. این فن‌آوری پیشرفته بعد از Dash Charge محصولات وان‌پلاس٬ رتبه دوم را از نظر سریع‌بودن کسب کرده و از تمام رقیبان مدعی پیشی گرفته است.

پس بدون هیچ نگرانی کلش بازی کنید و موبایل‌تان را نیز به شارژ وصل نمایید. چراکه P10 (به‌لطف فن‌آوری مذکور) هنگام شارژشدن داغ نمی‌گردد. اگر استفاده ترکیبی از این گوشی داشته باشید تا 1.5 روز توان دارد و زنده می‌ماند! لکن اگر به وب‌گردی (مداوم) بپردازید٬ P10 بیش‌تر از 12 ساعت دوام نمی‌آورد. درنتیجه اگر استفاده معمولی از این گوشی داشته باشید، همیشه از عمر طولانی آن تعریف می‌کنید‌.


5- ارتباطات و امکانات جانبی: کافی!

این محصول از تکنولوژی‌ NFC پشتیبانی می‌کند و در زمانی که کم‌کم شاهد این فن‌آوری در کشورمان هستیم٬ گرفتن موبایلی با داشتن این قابلیت ضروری به‌نظر می‌رسد. هوآوی باندهای مختلف و متنوعی را برای این هندست فراهم آورده تا P10 در این زمینه هیچ کم‌ و‌ کاستی نداشته باشد و سایت‌ها یا هر محتوای دیگر را به‌سرعت نمایان سازد. این‌بار در قاب جلو حسگر اثرانگشت وجود دارد که از سرعت بسیار خوبی برخوردار است. لازم به ذکر است که حس‌گر ژیروسکوپ نیز در دل P10 گنجانده شده تا قادر باشید٬ از بازی‌های واقعیت‌‌ افزوده لذت ببرید یا این‌که عینک واقعیت‌مجازی به‌ چشم‌ بزنید.

3 در مورد “5 دلیل برای اینکه هواوی P10 را بخریم”

    1. علی اسکندری

      با سلام٬
      باید به اولویت‌های‌تان نگاهی بیاندازید. مونوکروم و پرتره برای‌ شما مهم‌تر (یا دوست داشتنی‌تر) است یا زاویه دید 125 درجه؟ البته باید این را ذکر کنم که دوربین سلفی P10 عملکرد بسیار بهتری نسبت به G6 دارد. همچنین پرچمدار هوآوی از سنسورهای بیش‌تری برای عکسبرداری استفاده می‌کند که سبب بهبود کلیت کارکرد دوربین می‌گردد.

  1. سلام
    احتمال خیلی زیاد لیتوگرافی پردازنده p10 شانزده نانومتری هست اما شما نوشتین ده نانومتری
    لطفا اصلاح کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH