گوگل استارت‌اپی که توانایی تبدیل کردن گوشی به ابزار سنجش سلامت را دارد، خریداری کرد

کمپانی گوگل به‌تازگی استارت‌اپی تحت عنوان Senosis Health را خریداری کرده که در زمینه تولید اپلیکیشن‌های سلامتی فعالیت دارد و قادر است گوشی‌های هوشمند را به دستگاه‌های تشخیص پزشکی تبدیل و اطلاعاتی در خصوص وضعیت سلامتی افراد جمع‌آوری کند.

اپلیکیشن‌های Senosis به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند از طریق قابلیت‌های به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند همانند شتاب‌سنج، میکروفون، فلاش و دوربین، فعالیت اندام‌هایی همچون ریه را زیر نظر گرفته و یا میزان هموگلوبین موجود در خود را اندازه‌گیری کنند. به عنوان مثال، این اپلیکیشن برای اندازه‌گیری هموگلوبین، از نور فلاش که بر روی انگشت فرد تابانده می‌شود، استفاده می‌کند.

این استارت‌اپ توسط Shwetak Patel و چهار نفر دیگر از دانشگاه واشینگتن تاسیس شد. این اولین‌باری نیست که استارت‌اپ تحت مدیریت پاتل، مورد توجه شرکت‌های بزرگ دنیا قرار می‌گیرد چراکه در سال 2015، تکنولوژی سنسور Wallyhome که توسط وی و به منظور شناسایی تغییرات در رطوبت، دما و میزان شرجی بودن محیط خانه‌ها توسعه داده شده بود، توسط شرکت Sears خریداری شد.

با این‌حال، خرید جدید گوگل در حالی اتفاق افتاد که این شرکت اخیرا سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به مراقبت از سلامتی انسان‌ها انجام داده است. اگر خاطرتان باشد، گوگل در سال 2016 طرحی را تحت عنوان DeepMind Health آغاز کرد که در آن، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها به کمک پزشکان می‌آمدند و به آن‌ها در شناسایی بیماری‌های مختلف کمک می‌کردند.

همچنین گوگل اخیرا استفاده از تکنولوژی‌های نوظهوری همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را جهت توسعه ابزارهایی مرتبط با حوزه سلامت آغاز کرده که به گفته این شرکت، در حال حاضر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه‌هایی همچون ابزارهای چشم پزشکی و آسیب شناسی دیجیتال حاصل شده است. ناگفته نماند که خرید استارت‌اپ Senosis، در راستای ارتقای سرویس‌ها و خدمات پزشکی ارائه شده به انسان‌ها بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH