آرزوی هر گیمر! ( معرفی یک سوپر کامپیوتر شخصی)

legal

 

امروز قصد داریم یک کامپیوتر خانگی خیلی خاص را به شما معرفی کنیم. البته ممکن است نیاز به قدرت خرید بالای این سیستم برای خیلی ها نقطه ضعف آن به حساب آید اما عاشقان تکنولوژی برای استفاده از جدیدترین و بهترین آن‌ها باید هزینه را نیز قبول کنند. سیستم خانگی ( البته بیشتر شبیه یک مین فریم است تا سیستم خانگی) مورد نظر ما قیمتی معادل یک خودروی سواری کم قیمت دارد، پس اگر به این سیستم احتیاجی نداشتید، می‌توانید یک خودروی سواری بخرید!

امکانات و تکنولوژی‌ها:

اولین قطعه‌ای که به سراغ آن می‌رویم پردازنده است. پردازنده این سیستم اینتل core i7 مدل 3970x extreme با فرکانس 3.5 گیگاهرتز که از جدیدترین تکنولوژی اینتل با نام سندی بریج بهره می‌برد. کش سطح 2 این پردازنده برای هر هسته 256 کیلوبایت و میزان کش سطح 3  آن 15 مگابایت است. این پردازنده قوی‌ترین پردازنده موجود در دنیاست که البته این قدرت زیاد مصرف انرژی زیادی هم طلب می کند، مصرف این پردازنده 150 وات است و تولید گرمای آن خیلی زیاد است. این قطعه در بازار داخلی با قیمت 3.5 میلیون تومان موجود است!

1982265-a

قطعه بعدی و مهم‌ترین قسمت سیستم، برد اصلی است. این برد باید با پردازنده پرقدرت ما هماهنگی داشته باشد، در ضمن از قابلیت‌های گیمینگ و اورکلاک بالایی نیز برخوردار باشد. انتخاب ما چیزی جز مادربرد ایسوس Rampage IV Extreme نیست. این برد قابلیت پشتیبانی از نسل جدید و پردازنده‌های اینتل و همین طور حافظه‌های فرکانس بالا را دارد که تا میزان 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌نماید. پشتیبانی از SLI و کراس فایر و همین طور درگاه raid از مهمترین قابلیت‌های این مادربورد است. امکاناتی مانند وایرلس و بلوتوث و USB3 که تبدیل به استاندارد تمامی مادربوردها شده است و این بورد نیز از وجود آن‌ها بی نصیب نیست. قیمت این قطعه در بازار داخلی در حدود 1.6 میلیون تومان است.

P_500

 

حافظه رم یکی از اجزای مهم در انجام کارهای گرافیکی است اما حافظه‌ای که برای این سیستم در نظر گرفته شده است فراتر از هر کار گرافیکی فعلی است! میزان 8 عدد رم با 8 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس ماکسیمم 2133 در اورکلاک ساخت شرکت کورس ایر که باعث می‌شود هماهنگی اجزا بیشتر شود و محدویتی احساس نکنید (64 گیگابایت!؟ محدودیت!؟). این قطعه در بازار داخلی با قیمت 3.4 میلیون تومان موجود است.

VENG_R_onboard_x4

 

و اما قطعه‌ای که انتظارش را می‌کشیدید! کارت گرافیک مورد نظر ما ساخت SAPPHIRE است با تراشه رادئون 7990 که میزان 6 گیگابایت حافظه DDR5 و سرعت هسته گرافیکی 1 گیگاهرتز دارد. این کارت گرافیکی از رزولیشن 2K با استفاده از دو کابل DVI پشتیبانی می‌کند. البته کار به همین جا ختم نمی‌شود، یک کارت گرافیک مشابه دیگر را در کنارش کراس فایر می‌کنیم تا شگفتی سیستم دو چندان شود (البته مادر بورد از 4 کارت گرافیک موازی پشتیبانی می‌کند اما به علت سایز بزرگ این قطعه عملا امکان پذیر نیست). میزان حاففظه گرافیکی 12 گیگابایت برای اجرای چند بازی فول اچ‌دی 3 بعدی به طور هم زمان کافیست! این قطعه در بازار داخلی با قیمت 9.2 میلیون تومان موجود است.

21207-00_HD7990-box

هاردیسک ما باید سرعت و هماهنگی مناسبی با قطعات بالا داشته باشد، پس انتخاب ما دو هارد دیسک از شرکت وسترن دیجیتال با میزان حافظه 3 ترابایت برای هر کدام و جمعا 6 ترابایت با قابلیت پشتیبانی از SATA 3  است که سرعت تبادل اطلاعاتی آن از 6 گیگابیت بر ثانیه می گذرد. مادربورد ایسوس از 7 درگاه هارد که دو درگاه پرسرعت و 1 درگاه raid از مشخصه آن است پشتیبانی می‌کند.این قطعه در بازار داخلی با قیمت 860 هزار تومان موجود است.

western_digital_caviar_gree

 

برای اجرای یک بازی لذت بخش به یک نمایشگر حرفه‌ای  نیاز است. البته با توجه به محدودیت‌های گمرکی این قطعه، متاسفانه محصولات با کیفیت آن دردسترس عموم ایرانی ها نیست پس به اجبار نمایشگر 23 اینچی ال جی D2342P را انتخاب می‌کنیم. این نمایشگر 3 بعدی دارای رزولوشن فول اچ‌دی است که در مقابل قدرت گرافیکی سیستم ما بسیار ناچیز است، پس دو مانیتور را کنار هم قرار می‌دهیم تا حداقل گرافیک 2K را داشته باشیم. البته خارج از بحث کمبود نمایشگر با کیفیت در کشور، این مانیتور واقعا از کیفیت بالایی در ارایه تصاویر برخوردار است، به طوری که در اجرای بازی‌ها، گرافیک تاریک و نمایش سایه‌ها شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین میزان عکس العمل پیکسل‌ها به قدری بالاست که در صحنه‌های اکشن محو شدگی به هیچ وجه مشاهده نشود. این نمایشگر در بازار داخلی با قیمت 1.9 میلیون تومان موجود است.

D2342P-PN-1

LG-D2342P-face

خب یک سیستم با این قدرت پردازشی نیاز به توان بالایی هم دارد. با توجه به جمیع توان‌های مصرفی قطعات، پاور 1600 وات گرین مدل GP1600b را انتخاب کردیم تا حتی در هنگام اورکلاک قطعات نیز با مشکل توان مواجه نشوید. این قطعه در بازار داخلی با قیمت 900 هزار تومان موجود است.

GP1600B-OC

قطعات را در کیس X-3 گرین قرار می‌دهیم تا هماهنگی آن‌ها کامل شود. قیمت این کیس هم در حدود 240 هزار تومان است.

orginal_1f89ecfb3b2ddf2be3f

خب پس از نصب قطعات و راه اندازی سیستم با یک مشکل اساسی مواجه می‌شویم و آن چیزی نیست جز گرمای بسیار بالای سیستم. گرمایی که فن‌های پیشفرض قطعات قادر به دفع  کردن آن نیستند. پس تصمیم گرفتیم یک خنک کننده آبی که با کیس ما هم سازگار است برای دو قطعه اصلی یعنی پردازنده و کارت‌های گرافیکی قرار دهیم. این خنک کننده ساخت شرکت کورس ایر مدل H110 است. می‌توانید آن را برای تک تک هسته‌های گرافیکی هم نصب کنید تا سیستم خنک‌تری داشته باشید. پیشنهاد ما همان دو عدد است تا افت توان در پاور نداشته باشید. این قطعه هم در بازار داخلی در حدود 1.8 میلیون تومان موجود است.

Corsair_HydroSeriesH110_pic

 

خب امکانات سیستم را مشاهده نمودید. با یک حساب ساده متوجه می‌شوید که قیمت تمام شده این سیستم 23.5 میلیون تومان است. در انتخاب این سیستم ماوس و صفحه کلید به علت خاص بودن هر مدل برای گیمرها، خریدش به شخص خریدار واگذار شد، برای این دو قطعه هم می‌توانید قیمتی تا 400 هزار تومان را در نظر داشته باشید (برای نمونه‌های حرفه‌ای).

نکته 1: قیمت قطعاتی که از چند مدل مشابه استفاده شده است برای مثال حافظه رم، قیمت مجموع 8 عدد نوشته شده است.

نکنه 2: در انتخاب قطعات علاوه بر قدرت به هارمونی رنگ‌ها هم توجه شده است، به طوری که در تمامی قطعات داخلی رنگ قرمز گرم مشاهده می‌شود، شما می‌توانید با سلیقه خود رنگ‌های آبی و سبز را سفارش دهید.

نکته 3: این سیستم برای استفاده شخصی و معمولی نیست، حتی ممکن است در استفاده‌های سنگین امروزی هم بخشی از قابلیت‌های آن نیاز نباشد. هدف از نوشتن این مطلب تنها معرفی یک ابر کامپیوتر شخصی با تکنولوژی‌های موجود است.

بدون در نظر گرفتن قیمت به نسبت بالای این سیستم، آیا شما قصد خرید آن را دارید؟ اگر 23 میلیون تومان داشتید حاضر به خرید این سیستم می‌شدید؟ آیا در تکنولوژی چیزی به اسم قانع بودن معنی دارد یا خیر؟

96 در مورد “آرزوی هر گیمر! ( معرفی یک سوپر کامپیوتر شخصی)”

  1. عزیزانی که دارید از این قیمت به اصطلاح این ابرکامپیوتر هنگ میکنید من از ده سال آینده میام در سالی که من زندگی میکنم با بیست و سه میلیون تومن یک دوچرخه دسته دوم هم به شما نمیدن چه برسه به ابر کامپیوتر!!!

  2. خیلی خوب میشه یکی از اینا داشتا باشی وایییییی عجب بازی هایی میشه کرد من از خوشحالی دارم نابود میشم????????

  3. دلم گرفت اخه ???
    24 ملیون???
    من میخوام با 800 هزار تومان یه رم 4 بندازم تا مجموع رمم بشه 6 گیگ و کارت گرافیک 1 خودم رو بفروشم یکم روی پولش بزارم و یه کارت گرافیک 2 گیگ بخرم ??????

    1
    8
  4. واقعا چرا با روح و روانمون بازی میکنی من اگه به سن قانونی رسیدم حاظرم کامپیوتر 50 میلیون تومانی داشتم و ماشین نداشتم

    1
    11
  5. سلام.میخواستم بدونم این سیستم حدود یه سال پیش چند می ارزید و الان چند می ارزه :

    _مادر برد HM55MAL Esonic
    _سی پی یو Intel Core i5 چهار هسته ای مجازی 2.5 GHz و 2.5GHz
    _کارت گرافیک RADEON HD 5450 2GB,DDR3
    _هارد 1tra
    _DVD RW
    _پاور Micronet , PM : 2000 , Real : 350 Watt
    _فن :DEEP COOL CK-77502

    و چیز دیگه اینکه تو رنج قیمتی که این سیستم خرج برده،چیزای بهتری میشد خرید؟؟ یا همینم خوبه؟

    لطفا جواب بدین،خیلی ضروریه
    خیلی خیلی ممنون ♥♥

    2
    1
    1. الان چی شد دقیقا؟الان یکی جلومو بگیره دارم دیوانه میشم:| من همیشه خواستم یک کامپیوتر خوب داشته باشم ولی حیف شد که پول نیست الان پسر گردن کلفتای کشور این سیستم که هیچ ابر گیمنگ هم هیچ یه چیز بالتترش داره ما هم یه سیستم فسیل مال عهد بوق داریم خیلی خوبه کلاههمون رو بگیریم باد نبره 😐

      0
      6
  6. امیر فرهاد

    مام ی سیستم پیرمردی دارم گفتیم نظر دوستان راجع بهش بدونیم
    MotherBoard:
    MSI X99A GAMING 9 ACK LGA 2011-v3 Intel X99
    Graphics :
    ASUS GeForce GTX TITAN 6GB 384-bit
    RAM :
    ADATA XPG Z1 DDR4 2400MHz (PC4 19200) (8GBx4) 32GB
    CPU :
    Intel® Core™ i7-6850K Processor (15M Cache, up to 3.80 GHz)
    HARD DISK :
    ۱TB-2*2TB-3TB= 8TB به مرور خریداری شده
    SSD :
    Plextor M5 Pro Xtreme SSD Drive – 256GB
    Power :
    ENERMAX REVOLUTION87+ ERV1200EWT-G 1200W
    Liquid Cooler :
    GREEN GLACIER 360 GLC360-A AiO
    Case :
    Green Z7 Gladiator Full Tower Case
    Monitor :
    LG Cinema 3D Monitor D2342P | 23” Full HD 3D LED
    +
    LG 49UF85000GI Smart LED TV 49 Inch Ultra HD – 4K (3D)
    DVD RW :
    DVD Writer Pioneer S19LBK
    ی بار حساب کردم دور بر ۱۷.۵ شد

    1
    2
    1. اگه این پیرمرده من همسن پیرمرد رو میخوام. پولش رو دارم ولی کامل نیست. به نظر من یا نگهش دار یا اگه از نظر تو ضعیفه ارتقاش بده که فک نمیکنم از نظز تو ضعیف باشه. الان با این پولی که حساب کردی احتمالأ فقط نصف این سیستم رو بشه خرید اون فقط کیس بدون مانیتور?. به هر حال به نظر من این سیستم رو داری قدرش رو بدون. من اگه داشتمش نمیفروختمش.

  7. میخواستم از مقالتون انتقاد کنم
    خب یک قیمت های نجومی مثلا قیمت گرافیک و رمو زیاد گفتین
    ۲ عدم کارایی درست قطعات در کنار هم
    دوستمون درست گفت حدقل ی کارت اس اس دی میزاشتین بجای هارد بله سرعت هارد بالاست ولس ۲ دقیقه طول میکشه لود بشه
    درزم هارد اس اس دی ادیتا یا سامسونگ تا ۱ گیگ برثانیه بدون هدر رفت وقت زمان دارن
    کسی این سیتمو بخره با کمبود سرعت بخاطر هارد اینرتال مواجه میشه من دو تا ۲۵۶ گیگ با یک هارد ۲ ترا پیشنهاد میکنم
    مانیتورم الان مانیتور های بهتر از این هم با قیمت تا ۸ میلیون و مانیتور های گرافیستی تا ۳۲ میلیون در کشور موجوده
    درزم مقالتون از نظر علمی کمبود بالای داره و بیشتر مثل یک پست شخصی میمونه
    ممنون از همه

    1
    3
  8. به نظر من این سیستمی که من نوشتم بیست هزار برار اون سیستمی که درباره ش توضیح داه اند بهتره

  9. سلام آیا این سیستم تا ۲۰ سال بی مشکل خواهد بود ؟
    MotherBoard : ASUS ROG MAXIIMUS VIII HERO ALPHA
    ————————————-
    Graphics : ASUS ROG-STRIX-GTX 1080-A8G-8GB GDDR5X
    ————————————–
    RAM : Geil 32GB 16×2 3200mhz-cl16 ddr4
    ————————————–
    CPU : Inter CORE TM i7-7700 KabyLake 1151Processor 4.2ghz
    ————————————
    HARD DISK : WESTERN DIGITAL GOLD 6TB 128MB buffer
    ————————————
    HARD SSD : ADATA SSD XPG SX900-256GB
    ———————————-
    Power : GREEN GP1600B-OverCluck Full
    —————————-
    Case : GREEN X6 Chulanger VER.3
    ——————————–
    Monitor : ASUS VX229H-IPS 22INCH
    ————————————–
    DVD RW : ASUS 16X

    و ایا ارزش ۱۲.۷۰۰.۰۰۰تومان داره یا نه

    2
    1
  10. سلام ارائه این مقاله برای اطلاع از آخرش بود وگرنه با خرج یک سوم این مبلغ میشه سیستمی جمع کرد تا ۵ ۶ سال راحت باشی

  11. سلام. من این سیستم تهیه کردم اما متاسفانه پاور جوابگوی سیستم نیست و گاهی اوقات باعث از کار افتادن سیستم میشه اگه لطف کنین و یه پاور قدرتمند تر معرفی کنید یا یک راه حل دیگه پیشنهاد کنین

    1
    1
  12. در مورد نمایشگر که گفتین به دلیل محدودیت گمرکی وارد نمیشه…اون مدلی که حرفه ای باشه و top باشه رو بگین لطفا….

  13. وای فکرشو بکن…اینو داشته باشی…روش صدتا بازی حداقل ۳۰ گیگی داشته باشی…بری NFS 2016…تمام تنظیمات گرافیکیو تا بیشترین حد ممکن ببری…وای…چی میشه….رفتم تو هپروت:|

  14. اوووووف زنده باد PCوگیمرهایPC…یک کامپیوتر میتونه تمام کنسول های مسخره رو زیر پا بزاره !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH