دیدار بزرگان! (مقایسه گلکسی اس 4 با اکسپریا زد)

itccup7

همان‌طور که در جریان هستید مرحله اول مسابقات حذفی هم تمام شد و 4 نماینده شایسته، موفق به شکست رقبایشان شدند و 4 نماینده دیگر هم با تمام شایستگی‌هایشان نتوانستند در مقابل رقیبانشان موفق باشند و از دور مسابقات حذف شدند. امروز با گزارش مسابقه‌ای در خدمت شما هستیم که بسیاری آن را فینال زود هنگام مسابقات نام‌گذاری کرده‌اند! نماینده کره‌ای‌ها پس از اینکه در مرحله مقدماتی نمایندگان چین و تایوان را به راحتی حذف کرد، در اولین مسابقه دور حذفی در دیداری سنگین و نفس‌گیر به سختی نماینده ایسوس یعنی Padfone را نیز شکست داد و حالا در یک قدمی فینال مسابقات با اکسپریا زد رو در رو شده است. نینجای ژاپنی‌ها هم پس از اینکه در مرحله مقدماتی باعث حذف نمایندگان آمریکا و تایوان شد، در دومین مسابقه مرحله حذفی موفق گشت در رقابتی آسان‌تر نکسوس 4 را راهی خانه کند و حالا در مقابل کهکشانی چهارم سامسونگ قرار گیرد. اجازه دهید صحبت را کوتاه‌تر کنیم تا ببینیم منتخب کره و ژاپن در زمین چه می‌کنند و کدام یک اولین فینالیست “جام قهرمانان آی‌تی” لقب می‌گیرد.

۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

مطابق معمول اولین مرحله رقابت‌ با دلبری کردن رقبا از تماشاچیان شروع می‌شود! مرحله‌ای که به اتفاق آرا همگان قبول دارند که منتخب کره‌ای‌ها زمین تمرین سایر رقبا است و دیدگاه سایرین به این مرحله از مسابقه به نوعی تمرین قبل از شروع مسابقه خواهد بود! کهکشانی‌های سامسونگ از دیر باز تاکنون تغییرات چندانی در طراحی خود ندیده‌اند و در هر نسخه جدیدتر تنها بهبودهایی را در خود حس کرده‌اند (که البته بعضی از اجبار و ترس از دادگاهی شدن بوده است!). البته نمی‌توان منکر این قضیه شد که این بهبودهای سالیانه، جوجه اردک زشت سال گذشته را تبدیل به محصولی بسیار با آبروتر برای امسال نموده است، اما این آبرو و احترام صرفا در مقایسه با محصولات پیشین به دست آمده است، نه با مقایسه با محصولات سایر تولیدگنندگان اسمارت‌فون‌ها! در طرف مقابل ژاپنی‌ها در این چند سال گذشته تقریبا هر سال طراحی خود را برای محصولاتشان عوض کرده‌اند تا به گزینه ایده‌آل خود و کاربران برسند.

itccup13

چهارمین ستاره پرفروغ کهکشان کره‌ای‌ها همانند گذشته از دکمه سخت‌افزاری هوم و دو دکمه لمسی بهره می‌برد. دکمه پاور در سمت راست اسمارت‌فون قرار گرفته و کلید یک‌پارچه کنترل صدا در سمت چپ گوشی قرار دارد. ورودی پورت میکرو یو‌اس‌بی در پایین و در بالای گوشی نیز محل ورودی هدفون 3.5 میلی‌متری را مشاهده می کنیم. به این ترتیب سامسونگ از تمام گوشه‌های گلکسی اس 4 برای جا دادن دکمه یا پورتی بهره گرفته است. در پشت دستگاه هم دوربین، فلش LED و اسپیکر گوشی را مشاهده می‌کنیم که دو تای اولی در بالا و وسط گوشی قرار گرفته‌اند و آخری در پایین و سمت چپ گوشی جا خوش کرده است.

itccup10

در طرف مقابل نینجای شیشه‌ای ژاپنی‌ها از دکمه‌های لمسی خود اندروید بهره می‌برد و عملا همانند بسیاری از پرچم‌داران این روزهای کمپانی‌های مختلف بر روی سطح جلویی این گوشی هیچ دکمه‌ای مشاهده نمی‌کنید. دکمه‌های پاور و کنترل صدا در اکسپریا زد هر دو در کنار یکدیگر و در سمت راست قرار گرفته‌اند و البته باید به زیبایی و دلربایی کلید پاور هم اشاره نمود! بالای دکمه پاور هم شیار ورودی سیم کارت قرار گرفته است. در سمت چپ درگاه‌های میکرو اس‌دی و ورودی پورت میکرو USB تعبیه شده‌اند. محل ورود هدفون نیز در بالای دستگاه قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید نینجای ژاپنی‌ها قهرمان غواصی نیز است و به همین دلیل تمام شیارهای ورودی این اسمارت‌فون با روکش مخصوص محافظت می‌شوند.

itccup14

اما زمانی‌که به بررسی قد و قواره دو رقیب می‌رسیم، به نظر می‌رسد کهکشانی چهارم تمرینات بدن‌سازی بهتری را پشت سر گذاشته است، چرا که بدن به ظاهر خوش‌دست‌تری دارد؛ قدی کوتاه‌تر، عرضی کمتر و وزنی سبک‌تر از برتری‌های نماینده کره در مقابل نماینده ژاپن است. البته به نظر می‌رسد هر دو اسمارت‌فون از رژیم لاغری مشابهی استفاده کرده‌اند چون که ضخامت هر دو 7.9 میلی‌متر است.

دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

زمانی‌که قرار است به صورت مستقیم با کیفیت ساخت دو محصول رو‌به رو شویم، برنده نسبی گلکسی اس 4 است! جایی که محافظت از صفحه نمایش بر عهده محصول قدرتمند Corning یعنی نسل سوم گوریلا گلس است. همان طور که می‌دانید نسل سوم گوریلا گلس در حال حاضر قدرتمند‌ترین روکش محافظ شیشه‌ای محسوب می‌شود. اما زمانی‌ که از بقیه زوایا به مساله می‌نگریم، کاملا می توانید برتری اولیه اس 4 را به دست فراموشی بسپارید! جایی که اس 4 از از بدنه نسبتا بی کیفیت پلاستیکی بهره می‌برد، نینجای ژاپنی ما مجهز به محافظ قدرتمند DragonTrail است. روکش DragonTrail که حدود 3 برابر از گوریلا گلس 2 جان‌سخت‌تر است و گلکسی اس 4 را شرمنده قدرت و کیفیت خود می‌کند! همانطور که گفتیم 10 دقیقه ابتدایی زمانی برای فخر فروشی تمام رقبای کهکشانی چهارم است و حالا باید بگوییم 10 دقیقه دوم نیز زمانی فخر فروشی هر محصولی که پلاستیکی نباشد (و حتی بعضی از محصولات پلاستیکی) نسبت به گلکسی اس 4 است! بیچاره گلکسی اس 4!

itccup11

البته باید گفت که اس 4 تقریبا 16 گرم سبک‌تر از نینجای شیشه‌ای بوده و از این نظر کمی برتری دارد اما زمانی‌که صحبت از ضد آب و گرد و غبار بودن نینجا می‌آید، باز هم اس 4 شرمنده می‌شود و سبک وزن بودنش دردی از او دوا نمی‌کند.

دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

زمانی‌که ادعای اولیه هر دو بازیکن را مقایسه کنید، متوجه تساوی هر دو محصول می‌شوید. هر دو نماینده به صفحه نمایش‌های 5 اینچی با رزولوشن تصویر Full HD  و در نتیجه تراکم پیکسلی 441 پیکسل در هر اینچ مجهز شده‌اند. اما زمانی که بخواهیم دقیق‌تر و تخصصی‌تر بررسی کنیم، با دنیایی از تفاوت‌ها روبه‌رو هستیم! دنیایی که باعث می‌شود یکی پیروز این قسمت از رقابت باشد و دیگری شکست خورده نام بگیرد.

سامسونگ برای تولید صفحه نمایش‌های اس 4 از پنل‌های Super AMOLED اختصاصی خودش استفاده کرده است که البته چینش پیکسل‌های آن نیز الماسی است. در طرف مقابل سونی از پنل‌های TFT برای صفحه نمایش اکسپریا زد استفاده کرده است. از آنجا که این تفاوت‌ها بنیادین و اساسی می‌باشد، بهتر است مستقیم به سراغ مقایسه آن‌ها در شرایط مشابه و با تصاویر یکسان برویم و خودتان با چشمانتان برتری کنتراست و زاویه دید گلکسی را به وضوح مشاهده کنید (تصویر سمت راست اکسپریا زد و سمت چپ گلکسی اس ۴ است).

itccup3 itccup4 itccup5 itccup6

دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

شاید با خود بگویید چون هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، پس این بخش چندان هم نباید مهم و متفاوت باشد. اما لازم است اشاره کنیم که گلکسی اس ۴ همراه با نسخه 4.2 ارایه می‌شود و اکسپریا زد از ورژن 4.1 استفاده می‌کند. واقعیت این است که مقایسه این دو رابط کاربری، مانند مقایسه سیمبین با اندروید است! شاید تنها یک اتفاق بتواند سبب برتری سیمبین برابر اندروید شود و به طور حتم کار تیم دوم به دلیل پشتیبانی بیشتر، تکنیک غنی‌تر و تجربه بالاتر، بر حریف خود کاملا چربش دارد! سامسونگ تا به امروز به قدری تاچ ویز را به امکانات و قابلیت‌های مختلف تجهیز کرده است که نمی‌توان انتظار داشت سونی با رابط کاربری خودش که اتفاقا یکی از شبیه‌ترین‌ها به اندروید خالص (البته از نظر امکانات اضافی و ویژه) است، حریف سامسونگ شود. البته رابط کاربری سونی در عین سادگی که دارد شکایت‌های زیادی هم از سنگین بودن آن می‌شود که این مساله تبدیل به نقطه ضعفی برای آن شده است. هر چقدر هم که بخواهیم قسمت رابط کاربری را به سلیقه ارتباط دهیم، اما باید پذیرفت که در این بخش تاچ ویز سامسونگ با ده‌ها امکانات رنگارنگ و به‌روز، کاملا برتر است! البته همان‌طور که می‌دانید اندروید خالص نیز به بلوغ کاملی رسیده است و به راحتی همان رابط هم جوابگوی نیاز کاربران است و حالا که سونی آن را بهبود داده، قطعا اوضاع بهتر از قبل هم می‌شود اما اینجا بحث امکانات اضافه و کاربردی‌تر است که تاچ‌ویز سامسونگ برتر ظاهر می‌شود. در ادامه تصاویری از اینترفیس گوشی‌ها را که به صورت اختصاصی برای شما تهیه کرده‌ایم، مشاهده می‌کنید.

رابط کاربری اکسپریا زد

interface-z

رابط کاربری گلکسی S4

s4-ui1 s4-ui2

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت‌افزار

خب این قسمت، بخش مورد علاقه اکثر کاربران و خوره‌های کل کل است! بسیاری از کاربران چشم بر تمام محاسن و معایب یک اسمارت‌فون می‌بندند و صرفا به خاطر قدرت سخت‌افزاری و بنچ‌مارک‌ها مدلی را برای خود انتخاب می کند. ابتدا جزئیات سخت‌افزاری هر دو محصول را برای شما تشریح می‌کنیم و سپس تست‌ها و بنچمارک‌های این دو را مقایسه می‌نماییم.

کهکشانی چهارم با دو سیستم روی یک چیپست مختلف در نقاط گوناگون عرضه شده است، اما نسخه موجود در کشور ما از سیستم روی یک چیپست Exynos 5 Octa 5410 بهره می‌برد. Exynos 5 Octa 5410 به پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای تجهیز شده است اما در آن واحد شما می‌توانید از 4 هسته استفاده کنید. در حین انجام کارهای سبک چهار هسته Cortex-A7 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز فعال است و زمانی‌که مشغول انجام کارهای سنگین می‌شوید، 4 هسته قدرتمند Cortex-A15 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز مشغول کار می‌شوند. همچنین Exynos 5 Octa 5410 به چیپست گرافیکی PowerVR SGX 544MP3 و 2 گیگابایت رم نیز مجهز شده است.

نینجای سونی از سیستم روی یک چیپست Snapdragon S4 Pro استفاده می‌کند. این SoC به پردازنده قدرتمند 4 هسته‌ای کریت با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز برای هر هسته مجهز شده است. همچنین S4 Pro برای پردازش‌های گرافیکی به Adreno 320 تجهیز گشته و همچون گلکسی اس 4، 2 گیگابایت حافظه رم برای اکسپریا زد در نظر گرفته شده است.

بهتر است سخن را کوتاه کنیم و اسمارت‌فون‌ها را با نرم‌افزارهای اختصاصی سنجش قدرت، وارد میدان کنیم تا ببینیم کدام یک پیروز این بخش از رقابت است.

سری اول تست‌ها با کمک 3 نرم‌افزار Benchmark Pi ،Linpack و Geekbench 2 انجام شده است. این 3 نرم‌افزار به سنجش قدرت پردازنده‌های اسمارت‌فون‌ها می‌پردازند.

 cpu-test

سری دوم تست‌ها با کمک نرم‌افزارهای GLBenchmark 2.7 و Epic Citadel انجام شده است. این 2 نرم‌افزار وظیفه سنجش پردازنده گرافیکی اسمارت‌فون‌ها را دارند.

 gpu-test

در نهایت با استفاده از 2 نرم‌افزار AnTuTu و Quadrant به صورت کلی و همه جانبه این دو مبارز را تست کردیم.

full-test

همانطور که در تست‌ها مشاهده کردید اکسپریا زد عملکر بسیار خوبی دارد اما برنده این بخش اس 4 است چون عملکرد اس 4 افسانه‌ای بوده و جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد!

دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

itccup1 itccup2

سری گلکسی سامسونگ همیشه به داشتن دوربین‌هایی با کیفیت خوب مشهور بوده است. از آن طرف هم سونی یکی از تولید کنندگان معتبر انواع دوربین‌های دیجیتال و خارق‌العاده می‌باشد. پس هر دو کمپانی سامسونگ و سونی سعی کرده‌اند تا بهترین تجربه کار با یک کمرافون 13 مگاپیکسلی را با کلی امکانات نرم‌افزاری به کاربرانشان ارایه کنند. در کنار هر دو گوشی نیز یک فلاش ال‌ای‌دی برای کمک به عکاسی و فیلم‌برداری در شرایط کم‌نور قرار گرفته است. در چند نمای مختلف و متفاوت مشغول عکاسی با دو بازیکن پر مدعا شدیم. شما توانایی‌های عکاسی کدام یک را برتر می‌دانید و رای به برتری کدام در این بخش می‌دهید؟

s4-pic-4
گلکسی S4
z-pic-3
اکسپریا زد
s4-pic-hdr
گلکسی S4 در حالت HDR
z-pic-hdr
اکسپریا زد در حالت HDR
s4-pic-3
گلکسی S4 در محیط روشن
z-pic-4
اکسپریا زد در محیط روشن
s4-pic-2
گلکسی S4 در نور اتاق
z-pic-1
اکسپریا زد در نور اتاق
s4-pic-1
گلکسی S4 در تاریکی مطلق و با نور فلاش
z-pic-2
اکسپریا زد در تاریکی مطلق و با نور فلاش

در نهایت باید گفت که دوربین جلویی اکسپریا زد نمونه‌ای 2.2 مگاپیکسلی و دوربین جلویی اس 4 نمونه‌ای 2 مگاپیکسلی است. ضمن اینکه در بخشی چون فیلم‌برداری، با وجود وضوح تصویر یکسان، برتری در کیفیت با S4 بوده و امکانات رنگارنگ تاچ ویز در بخش دوربین نیز یاری‌گر بهتری برای کاربر است.

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: بخش چندرسانه‌ای

همزمان با افزایش سایز صفحه نمایش اسمارت‌فون‌ها، انتظارات پخش صوت و به خصوص تصویر از آن‌ها بیشتر شد و البته همزمان توانایی پخش و اجرای انواع فرمت‌های چندرسانه‌ای نیز در آن‌ها قوت گرفت تا به انتظار کاربران پاسخی مناسب و درخور داده شده باشد. هر دو رقیب ما با توجه به سخت‌افزارشان به راحتی توانایی پخش فیلم‌های فول اچ‌دی را دارا هستند. صفحه‌ نمایش‌های هر دو نیز در اندازه و تفکیک‌پذیری، مشابه یکدیگر هستند و تجربه لذت بخشی را از تماشای فیلم به کاربر القا می‌کنند. البته زمانی‌که نوبت به پخش صوت می‌رسد، تفاوت‌های دو رقیب آشکار می‌شود. جایی که اس 4 با پخش موزیک تماشاچیان را به وجد می‌آورد اما زمانی که نوبت به اکسپریا زد می‌رسد، هرچه سعی می‌کند صدای خود را به تمام تماشاچیان برساند، در کمال ناامیدی موفق به اینکار نمی‌شود و صدای او را فقط تماشاچیان سکو‌های ابتدایی می‌شنوند! بله! درست است! صدای اسپیکر اکسپریا زد ضعیف است و باعث خشم تماشاچیان بسیاری شده است اما اس 4 صدایی بلند و رسا را با کیفیتی قابل قبول و خوب پخش می‌کند. ضمن آنکه نمایشگر S4 هم کیفیت قابل قبول‌تری در نمایش و به خصوص نگاه از زوایا دارد.

itccup8

دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

به نظر شما اصلی‌ترین ویژگی در مقایسه این قسمت چیست؟ صرفا توانایی و عدد میلی‌آمپر باتری؟ مسلما این چنین نیست. سخت‌افزار پردازشی اسمارت‌فون و صفحه نمایش آن نیز از مهم‌ترین موارد در کارایی باتری اسمارت فون‌ها هستند. در مورد SoC و صفحه نمایش دو محصول قبلا صحبت کردیم و مشخصات فنی آن‌ها را در حد نیاز برای شما بازگو کردیم. ویراست اندروید نیز هرچه به روزتر باشد در مصرف بهینه‌تر باتری اثر دارد و در این قسمت گلکسی اس 4 برگ برنده‌ای نسبت به اکسپریا زد دارد. در نهایت باید گفت که باتری گلکسی اس 4 نمونه‌ای 2600 میلی‌آمپری بوده و اکسپریا زد به باتری 2330 میلی‌آمپری تجهیز شده است. در اینجا نیز برگ برنده‌ دیگری ظاهرا در دستان اس 4 قرار گرفته است. خب بهتر است حالا که از تمام شرایط آگاه هستید به سراغ تست و مقایسه باتری این دو اسمارت‌فون برویم.

mmm (1)S4 BATTERY

همان‌طور که مشاهده می‌کنید باتری اس 4 توانایی 11 ساعت مکالمه، حدود 7 ساعت وب‌گردی و بیش تر از 11 ساعت پخش ویدئو را داراست (البته هر کدام به تنهایی!) و در صورتی که روزانه 1 ساعت هر کدام از فعالیت‌های ذکر شده را با آن انجام دهید، اس 4 می‌تواند 65 ساعت روشن بماند.

باتری اکسپریا زد نیز توانایی 16 ساعت مکالمه، حدود 6 ساعت و نیم وب‌گردی و و حدود 5 ساعت و نیم پخش ویدئو را داراست (البته هر کدام به تنهایی!) و در صورتی که روزانه 1 ساعت هر کدام از فعالیت‌های ذکر شده را با آن انجام دهید، نینجای ژاپنی ما می‌تواند 48 ساعت روشن بماند.

نا گفته مشخص است که در این قسمت پیروز میدان نماینده کره است چون این روزها پخش ویدئو و وب‌گردی به یکی از اساسی‌ترین کاربردهای اسمارت‌فون‌ها تبدیل شده و قرار نیست بیشتر از یک میلیون تومان تنها برای مکالمه هزینه کنید!

دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

احتمالا شما هم با ما موافق هستید که دنیای اسمارت‌فون‌ها به جایی رسیده است که دیگر صرفا سخت‌افزار قوی‌تر نمی‌تواند ضمانت برنده بودن محصولی باشد یا فقط سخت‌افزار پایین‌تر هم باعث شکست محصولی نیست. به عنوان بهترین مثال هم می‌توان به سوگولی گوگل و موتورولا، یعنی موتو اکس اشاره نمود. سامسونگ نیز از زمان تولید سومین ستاره کهکشانش به این مساله به خوبی پی برده بود و گلکسی اس 3 برای اولین بار با امکانات خاص نرم‌افزاری پا به عرصه دنیای اسمارت‌فون‌ها گذارد. پس از آن نوت 2 با قلم اس پن منتشر شد و زمانی که نوبت به مبارز کنونی ما رسید، اس 4 تا جای ممکن قابلیت‌های براداران بزرگترش را ارایه می‌داد و البته کلی امکانات و سنسورهای جدید هم در دل خود جای داده بود. اجازه دهید به چند نمونه از برتری‌های خاص اس 4 در هر قسمت اشاره کنیم.

برای نرم‌افزار دوربین اس 4 قابلیت‌هایی همچون توقف فیلمبرداری و ادامه دادن در زمانی دیگر و  dual-shot را می‌توان مثال زد. صفحه نمایش اس 4 از آخرین نسل گوریلا گلس بهره می‌برد و قابلیت کار با دستکش را دارا می‌باشد. همچنین قابلیت‌هایی همچون Air view و Air gestures نیز برای آن در نظر گرفته شده است. سیستم S Voice که تقریبا به بلوغ خود رسیده و با استفاده از آن می‌توانید بر اسمارت‌فون خود کنترل داشته باشید. همچنین Group play یکی از کاراترین سیستم‌های جذاب و به روز است که امکان پخش همزمان یک موسیقی را با چندین گلکسی اس 4 ایجاد می کند. مجموعه جدید اپلیکیشن‌های S Health سعی کرده است یک دستیار و پزشک همراه برای شما باشد و همچنین جوابی هم به کسانی که می‌گویند فن‌آوری‌های جدید باعث تنبلی و دوری از فعالیت‌های بدنی می‌شوند بدهد. در نهایت لازم است به دنیای از سنسورها نیز که در جای جای اس 4 قرار گرفته‌اند اشاره نمود.

itccup12

در سوی دیگر میدان درست است که نماینده ژاپنی‌ها با دستانی پر به میدان نیامده است اما همچنان قابلیت‌های درخور توجهی در خود جای داده است. اکسپریا زد از گواهینامه IP55/57 بهره می‌برد و این بدان معناست که این گوشی می‌تواند تا 30 دقیقه و در عمق یک متری در آب دوام آورده و همین‌طور در برابر گرد و غبار نیز کاملا مقاومت کند (ممکن است عده‌ای فقط همین ویژگی را برتر از کل امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اس 4 بدانند!)، در قسمت سرگرمی هم نینجای ما تقریبا دست پر است و به دلیل دریافت گواهینامه PlayStation Mobile شما می‌توانید در فروشگاه مخصوص سونی برای آن به دانلود بازی‌های مختلف پرداخته و با گوشی‌هایی که از این گواهینامه پشتیبانی می‌کنند به بازی چند نفره بپردازید. همچنین دسته پلی‌استیشن 3 نیز می‌تواند به صورت بی‌سیم به اکسپریا زد متصل شود و جوابی بر دسته‌های طراحی شده جدید برای خانواده گلکسی‌ها باشد. ویژگی جدیدی تحت نام Stamina Mod نیز برای اکسپریا زد در نظر گرفته شده است که وظیفه آن کنترل و کاهش مصرف بیهوده باتری است (البته این اپلیکیشن به صورت آپدیت نرم‌افزاری برای اکسپریاهای دیگری نیز منتشر شده است).

وقت اضافه: قیمت

نینجای سونی در بازارهای جهانی حدودا 450 یورو قیمت‌گذاری شده است و در بازارهای داخلی ما هم به قیمت تقریبی 1 میلیون و 500 هزارتومان رسیده است. اما نماینده کره‌ای ها پر افاده‌تر ظاهر شده و با قیمت جهانی حدودا 470 یورو و قیمت داخلی حدودا 2 میلیون تومان در دسترس می‌باشد. احتمالا می‌دانید که برخی از تیم‌های داخلی کشورمان علی‌رغم بازی خوبی که در 90 دقیقه انجام دادند تا به حال چند بار زخم این وقت اضافه را خورده و از رسیدن به جام‌های رنگارنگ قهرمانی بازمانده‌اند! اما اینجا داور مسابقه شمایید و شما توانایی تعیین اولین فینابیست جام قهرمانان آی‌تی را دارید.

itccup15

پس از اتمام وقت‌ اضافه، در سوت پایان بازی دمیدیم و حال این نوبت شماست که به قضاوت بنشینید. گلکسی اس ۴ یا اکسپریا زد؟ کدام‌یک بازیکن بهتری در زمین بود و بازی بهتری را برای شما به نمایش درآورد؟! کدام یک لیاقت فینالیست شدن در جام قهرمانان آی‌تی را دارد؟

[divide style=”2″]

تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و به مرحله نهایی ITCCup 2013 صعود خواهد کرد؟!

[box type=”info”][poll id=”15″][/box]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران گلکسی اس 4 با اکسپریا زد شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

186 در مورد “دیدار بزرگان! (مقایسه گلکسی اس 4 با اکسپریا زد)”

  1. یه حرفی بزنید که به عقل جور در بیاد مگه میشه که z1از s4بهتر باشد .z1خیلی خیلی خیلی بتونه ازgalaxy yaungسر تر باشه.سامسونگی ها که موافق اند.به رامید روزی که z1ازs4جلو بزند

  2. این مقایسه اشتباهه نباید اکسپریا زد با گلگسی 4 مقایسه بشه ببینید الان اکسپریا زد 1200 گلکسی 4 , 1800 خوب معلومه که گلکسی بهتره بنظرم سونی z خیلی خوبم ظاهر شده نسبت به گلکسی 4

  3. اقا اعصاب منو خورد نکنین پا میشم میام کل شرکت سونی رو نابود میکنم ها؟؟ حالا از من گفتن بود.

  4. سلام.به نظر من برنده ی این مسابقه به طور قطع سامسونگه. هر کی که طرفدار سونی هم میدونه که گلکسی سامسونگ گوشی اشغال زد رو شکست میده. قطعا سونی هم در اینده ای نچندان دور مثل نوکیا زیر پای نواوری های سامسونگ له میشه. سونی فقط ظاهر داره ظاهر!!!

  5. اونایی که میگن z بهتره حتما چون ضد آبههههههه……. انگار میخوان تا آرنج دستشون رو با گوشی بکنن تو چاه فاضلاب}_____

  6. سلام میشه بگین گلکسی اس تو پلاست خوبه یا اکسپریا اس سونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لفا توصیح بدین.ممنون میشم جوابمو بدین..

  7. سلام
    این مقایسه شمارو اصلا قبول ندارم
    چون رقیب galaxy s4 گوشی sony z نیست بلکه s4 رو باید با z1 مقایسه کرد
    و z رو باید با s3 مقایسه کرد….

    شما کلا معلومه تعصب روی سامسونگ دارید و قابلیت های مقاوم بودن z رو اصلا در نظر نگرفتید

  8. عاغا اصن مقایسه زد اس فور منطقی نیست،چون اس فور جدیدتر از زد هستش،من سونی رو ترجیح میدم،نه اس فور پلاستیکی رو…

  9. من خودم زد دارم و واقعا فوق العاده اس.اما از صدا و زاویه دیدش راضی نیستم.گلکسی اس فورم قراره برا مادرم بگیرم.اون زاویه دیدش و صداش بهتره ولی واقعا دوربینش بر اثر حرارت گوشی میسوزه؟

  10. سلام عزیزان
    انقدر سر خودتونو درد نیاریید – حیف خودتون نیست .
    چون میدونم خیلی ها به این سایتها رجوع میکنند برای تصمیم خرید این مطالب تکراری رو تکرار میکنم .
    شاید خیلی هاتون مثل من تجربه کرده باشین که هرگز به حد بی نهایت نمی رسید – مثلا یه گوشی بگیرین که دیگه آخر همه چی باشه پس هر چی بخرید باز فکر می کنید اون یکی بهتره البته اگه واقعا تعصب بی مورد نداشته باشید .
    من سالها گوشی سونی داشتم و تعصب بخرج میدادم ولی با خودم گفتم چرا ناعادلانه قضاوت کنم بابا بزار برندهای دیگه رو هم تجربه کنم تا اگر از یکی طرفداری کردم یکطرفه به قاضی نرفته باشم .
    اما نتیجه چی بود :
    باز هم ازاین قضیه ارضاع نشدم و دائم میگم اشتباه کردم اینو گرفتم چیزایی که درموردش میگفتن واقعیت نداشت برم اونو بگیرم و این خوره دائما برجان می افتد .
    پس برا اونایی که میخوان حداقل بین این دو برند گوشی بگیرن ( نه این دوتا گوشی رو)
    طبق تجربیات من حالت های معمول این دو برند 1- صفحه نمایش : زاویه دید و روشنایی واشباع رنگ سامسونگ بیشتر است مثلا وقتی روشنایی رو 50درصد میزاری سامسونگ روشنتر است تنها رنگهای سونی طبیعی تر بنظر میرسد و معمولا رزولیشن سونی بهتره
    2- رابط کاربری : که واقعا کارکردن با سامسونگ عالیه بسیار روان حساس و با قابلیت تنظیمات بسیار ولی واقعا سونی محیط بی روحی داره
    3- دوربین : که این بخش حداقل برای من خیلی خیلی مهم بود هرچند بعضی ها بهم ایراد میگرفتند که تو برو دوربین دیجیتال بخر ولی آخه بابا دوربین دیجیتال رو که فقط همین یکارو بلده که نمیتونم دائم بندازم گردنم و باهاش همه جا برم
    پس یکی از علل تعویض گوشی برای من دوربین بود ولی درمقام مقایسه این بخش هرگز به صددرصد نمیرسی چون هردوشون توشرایط مختلف عکسهای خوب وبد میگیرن فقط سامسونگ با یه کم نویز کمتر همراه با یه کم تارشدگی عکسبرداری میکنه – فقط یه نکته توگوشی های رده پایینتر معمولا سونی خیلی بهتر عکس میگیره
    4- باتری : در شرایط درصد روشنایی و استفاده یکسان همیشه سامسونگ بهتر عمل میکنه
    5- طراحی : کاملا سلیقه ای
    6- جنس بدنه : به شرطی که هردو ضربه نخورن و یکسان استفاده بشن تو تمام سری ها تقریبا ازلحاظ رنگ همیشه سونی بادوام تره و خیلی دیرتر از قیافه میفته
    8- سخت افزار : برای شخص من ثابت شده که با مشخصات سخت افزاری یکسان (cpu,ram,gpu) همیشه سونی خروجی بهتری دارد و مخصوصا تو بازی ها
    9- تعمیرات : که این واقعا تخصصیه و اساتید تعمیرکار بی تعصب باید نظر بدن
    ولی طبق تحقیقاتی که بنده کردم تعمیرات سامسونگ خیلی راحتتر انجام میشه و امکان برگشت گوشی به شکل سالم خیلی خیلی بیشتره ظاهرا برای بخش های مختلف سخت افزاری محافظ های بهتری درنظر گرفته – البته کو تا یه گوشی خراب بشه
    10- پشتیبانی : نکته بسیار مهم در بخش روت ورام اینه که برعکس دیگر برندها سامسونگ قفل سخت افزاری رو گوشی هاش نمیزاره و در زمان روت وفلش رام خیلی بی استرس تر کار خواهید کرد و کمتر ترس هارد بریک بهتون دست میده و دائما هم رامهای بروز شده را در اختیار کاربران قرار میدهد.
    11- قیمت : که همیشه باشرایط یکسان سونی بسیار خوش قیمت تره
    پس حرص نخورید و ذهن هاتونو آزاد کنید و بسته به نیازتون خرید کنید
    بازهم عرض میکنم اینها تجارب شخصی بنده به همراه چند میلیون ضرر مالی در تعویض فرت وفرت گوشی ها بوده — با تشکر—

  11. عاغا منو دوستم همیشه بحث میکردیم به خاطر اس 4 و زد.
    من زد گرفتم اون اس4.
    فقط وضوح اس4 بهتره از زده.همین.
    جمعش کنین این اس 4 رو خخخخ
    پشتش چنان داغ میکنه که نگو.
    زمستون اصلا نیازی نیس بخاری روشن کنی خخخ
    فقط خدا کنه ذوب نشه.
    فـــــــــــــــــــــــقـــــــــــــــــــــــــــــط زد.

    1. لیلا خانوم شما که انقدر عشقه زد هستی میشه بگی که چه چیزی زد داره اس نداره اصن زد ارزش خریدن نداره راسی اگه زد خواستی سر کوچه ما سه تا هزار چهارتا مفت میدن خخخخخخخخخخخخخخخ
      فقط اس 4

  12. سعید رحمانی

    با تشکر از پست مفیدتون.واقعا یکهفته داشتم دیوونه میشدم از بس بین دوراهی مونده بودم اما با این مقایسه کاملا واضح با اینکه یک سونی باز هستم و خودمم الان آرک اس دارم و میخواستم زد بخرم نظرم عوض شد و بدون شک اس 4 میخرم چون وضوح تصویر و گرافیک بالاش کاملا مشخصه.اما زیبایی زد آدمو وسوسه میکنه.

  13. سلام
    واقعا نمیدونم چرا بعضی که به مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و آب میرسن برتری رو در محصول میبینن.
    خودم الان حدود 8ساله تعمیر موبایلم.
    با رسیدن این دو محصول به بازار واقعا شوکه شدم که آیا وقعا ملت برتری رو در چی میبینن.از هر نظر که مشاهده میکنید سامسونگ برتری دارد فقط قیمتش یکم از سونی بالاتره واقعا اگه دوبرابر قیمت هم بالاتر بود بازم ارزش خرید و استفادشو داره.
    قیمت شرط مقایسه نیست.کیفیت را تجربه کنید

  14. من خودم طرفدار هیچ گوشی نیستم کاری به هیچی هم ندارم ولی خدایی چرا به این بنده خدا (آقا حامد) این همه منفی دادین خب سمت راست gsmarena توی رتبه بندی براساس رای کاربران xperia z اوله دیگه.
    من دوباره هم میگم اصلا کاری به خوب یا بد بودن هیچ کدوم از گوشیا ندارم ولی ایشون دروغ نگفته که این همه بهش منفی دادین.

  15. یه دروغه تمسخر امیز یعنی واقعا نمیدونم این سامسونگو اپل به رفداراش چی میدن ک اینهمه سنگشو به سینه میزنن دروغ تو از مقایسه صفحه نمایش ودوربین ک واسه همه کسایی ک اسمارت فون ها رو به طور نسبی میشناسن کالا مشهوده

  16. هرکی 1500 داره بره z بخره وهرکی هم 2میلیون داره بره اس4 بخره وسلام
    اگه خوبه اگه فلان و…مبارک صاحبش باشه
    سامسونگ و سونی خیلی دوست دارم به امید اون روزی که هردو شرکت باهم
    همکاری کنند و همدیگر ساپورت کنند و مشکلاتشون حل کنند چون به نفع ماست

  17. دوباره سلام.ممنون امین از جوابت.حالا یه سوال دیگه برام مطرح شده.یه جور مشورت.میشه به طور کامل برای من تفاوت های زد و اس4 رو توضیح بدید؟راستش میخوام خریدم آگاهانه باشه.من که دارم هزینه میکنم یه چیز با کیفیت بگیرم.لطفا منو از تردید در بیارید و به من بگید کدوم برای من مناسبه و کارایی کدوم یک بیشتره؟ باتشکر فراوان

  18. سلام دوستان.
    من با مطالبی که خوندم متوجه شدم z بهتره اما با یه موبایل فروش که مشورت کردم گفت صفحه ی z بعد از 6 ماه میسوزه و این مسئله یه شوک اساسی به من وارد کرد.لطف کنید بگید که این مسئله حقیقت داره یا طرف چرت گفته؟لطفا خواهشا راستشو بگینا از روی تعصب حرف نزنید.اینو هم بگید که z در شرایطی مثل بازی کردن یا کار با نرم افزار و رفتن توی اینترنت هنگ میکنه یا نه؟لطفا راستشو بگید چون من میخوام بخرم نمیخوام بعد از مدت کوتاهی پشیمون بشم.
    ممنونم.

    1. اصلا چنین چیزی حقیقت نداره یعنی سونی با این همه سابقه گوشی تولید کنه که صفحه نمایشش بسوزه نه این حرف دروغه مدل هایی بود که خاموشی ناگهانی داشتند ولی با اپدیت درست شد
      من خودم مدت طولانی با زد کار نکردم ولی با xperia v کار کردم هنگی ندیدم هنگ کردن زد با قدرتی که چیپش داره بی معنیه

    2. سلام دوست عزیزمن هم همین مشکل تورو داشتم ولی بالاخره اکسپریا زد خریدم.فعلا ازش راضیم.درمورد سامسونگ من از قیافه خوشم نمیاد

  19. آقا دیگه اینقدر کل کل نداره که. هر دو خوبن. دیگه تو این سطح ،انتخاب ها سلیقه ای میشه
    بیاین یاد بگیریم به سلیقه های هم احترام بذاریم من خودم نوت 2 دارم و واقعا راضی ام ازش. گرچه Z هم عالیه و اون رو هم دوسش دارم…

  20. پول خرید هیچکدومشون رو ندارم ولی
    اگه میخریدم تا چند سال میخواستم ازش استفاده کنم چون با این مشخصات هر جفتشون تا چند سال از لحاظ سخت افزاری کم نمیارن ولی واقعا کدوم میتونه چند سال دووم بیاره ؟؟؟؟

    1. توجه کنید همه چیز یک گوشی بنچمارکاش نیست! میگی نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
    بعد از جوش آوردن پردازندش تو بازی میفهمی با اینکه بنچمارک گوشیت فوق العادست ولی به درد بازی نمیخوره! تازه اگه تا وقتی متوجه این قضیه بشی این گرما به بقیه ی سخت افزار گوشیت آسیب نزده باشه! سوختن دستتم که اهمیتی نداره 😉
    2. به چه دردی میخوره اینهمه بدی به یه گوشی که وقتی تو جیب شلوارت گذاشتی یا از دستت افتاد بشکنه ؟ حالا پول بیار و یکی دیگه بار کن روز از نو روزی از نو (البته اگه پولی مونده باشه بلانسبت ازمابهترون)
    3. بعضیا میگن با محافظ گرفتن مشکل مقاومت بدنه حل میشه ولی اینو در نظر بگیرین که دیگه ضخامتشون (که قبلا با زد یکسان بود) و خوشدستیش خدشه دار میشه.
    4. اگه واسه پزش میگیری که خود دانی (البته تو اینم زد آلترا بهتره بزرگم هست بیشتر تو چشم همه فرو میره که موضوع بحث ما نیست) ولی از لحاظ ظاهر همه تایید میکنن که زد بهتره تازه از لحاظ کلاس هم تا نگی کی میفهمه گوشی 1 تومنی دستته یا 2 تومنی ؟ (شباهت ظاهری سری گلکسی اس مخصوصا 3 و 4)
    5. صفحه نمایش رو هم که دوستان راهنمایی کردن که سونی زدی که پنلش JDC باشه بگیرید تا اینقدر تو سر صفحه نمایشش نزنید.

    * اونطوری که من از XDA فهمیدم برای سونی زد پنل Sharp در نمایش نورهای تیره و پنل JDC در نمایش نورهای روشن و همچنین زاویه ی دید عملکرد بهتری داره.
    ** من خودم اگه در این حد پول داشتم یا زد میگرفتم یا جی پرو.

  21. این همه جر وبحث نداره که هر کسی نظر خودشو داره که واسه خودش محترمه.ولی من بعد از چند بار عوض کردن گوشی و رفتن از یه برند به یه برند دیگه به یه نتیجه رسیدم که شاید خیلی هاتون باهام مخالف باشید و اون اینکه تو خرید گوشی به همه چیز فکر کن الا قیمت یا اگه پولشو نداری یه دست دوم در حد نو بگیر یا صبر کن تا بودجت بیشتر بشه ای بعد از اولویت با کیفیت صفحه نمایشه که همش باید با اون سر کله بزنی.بعد از اون یه برند معروف و قابل اعتماده که پشتیبانی خوبی داشته باشه و لوازم جانبی اون به وفور پیدا بشه.بنچمارک ها هم مهمه ولی نه تا اون حد که فقط تمام هدفت بنچمارک بیشتر باشه.نکته دیگه امکانات وقابلیت ها و به روز بودن گوشیه.و در آخر مهمترین معیار بعد از صفحه .برند .اینتر فیس و رابط کار بریه که خیلی مهمه چون اگه گوشیت خیلی هم قوی باشه ولی رابط کاربری خوبی نداشته باشه بعد از چند ماه دلت رو میزنه فکر نکن شوخی میکنم این یه واقعیته. خوب بالاخره من با بررسی تمام این معیار ها galaxy s4 رو واسه خودم مناسب دونستم چون اولا هیچ صفحه نمایشی به کیفیت سوپر امولد نمیرسه من tft . Ips. کار کردم ولی super amoled یه چیز دیگست برند هم که سامسونگ برند معتبریه و پشتیبانی عالی ای داره .بنچ مارکش که خیلی خوبه و گوشی سریع ورونیه و رابط کاربری زیبا ساده و کار آمدی داره و تا اونجا که جا داشته امکانات نرم افزاری و سنسور وقابلیت هایی داره که بعضی شون نظیر نداره . ختم کلام s4 یه گوشی فوق العادست.

  22. اقای نسبتا محترمی که میگی دروغ میگی اسم سایتو دادم که بری خودت نگاه کنی.امتیازها هر روز به روز میشه و ربطی به قبل و بعد از اومدن s4 نداره. در ضمن از مدل حرف ادبیاتتون پیداست که اطلاعاتتون اندکه…

  23. با سلام
    به نظر من galaxy s4 بهتره من خودم دارم تا حالا چندین بار از دستم افتاده ولی هیچ اتفاقی براش نیافتاده و از نظر سخت افزار هم عالیه

  24. آقایئن مگه دروغ گفتم این همه منفی دادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای باباااااااااااااا بعد میگن طرفدارای سونی متعصبن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. بله کاملا دروغ گفتید یعنی چی؟
      بهترین اسمارت فون دنیا از زد شکست بخوره؟
      اون جایی که اس4 رو بین صد اسمارت فون دنیا قرار نداده اصلا رسمی نیست یا اینکه اون موقع اصلا اس 4 به بازار نیومده بوده داداش
      واقعا طرفدارای سونی تعصبی ان

  25. دوستان من که واقعا از این همه دوستارانه کمپانی قدرتمند sony به هیجان اومدم،به صراحت میتونم بگم که برد حق sony Zهستش،به خاطر اینکه این رقابت عادلانه نبود،ثانیا طبق اخباری که چند هفته پیش منتشر شده بود اعلام کردن که سامسونگ تووی بنچمارک های خودش ترفندی به کار برده که اعداد رو غیر واقعی نشون میدن!چون این همه تفاوت توی بنچمارک z با s4 واقعا خنده دار و مزحک هستش.من خودم همیشه میگم sony Z چون،،،کیفیت ساخت فوق العاده،دوربین در حد این برند،سخت افزار عالی،رابطه کاربری ساده و دوست داشتنی و خیلی چیزای دیگه.سامسونگ هم از لحاظ نرم افزاری خوب بالا اومده،ولی باید واقعیت رو قبول کرد که بدنه پلاستیکی و ظاهر خسته کننده از محبوبیت کمپانی سامسونگ کم میکنه.

  26. جالبه که اکسپریا z از لحاظ رنکینگ کاربران بین تمام گوشیهای جهان در سات gsmarena.com رتبه ی اول رو داره اما گلکسی s4 حتی بین 100 تا گوشی برتر هم نیست اما اینجا از اکسپریا z جلوتره… حتی تو همینجا هم s4 داشت حذف میشد!واقعا عجیبه…

    1. اینجا کشوریه که بیشتر مردمش واسه پز گوشی میخرن، به بنچمارک ها نگاه میکنند و هر چی گرون تر باشه می گن حرف نداره. آره من نسبت به سونی تعصب دارم چون از بچگی لوگوی پلی استیشنو میدیدم و قند تو دلم آب میشد، چون برندش منو یاد کیفیت و دوام میندازه، چون هیچوقت بیشتر از کاری که میکنه ادعا نمیکنه ( به آزمایش های انجام شده روی Z مثل انداختن تو شکلات مذاب و بعد فریز کردنش توجه کنید که حتی مقاومت فرا تر از ادعای Z رو نشون میده ) من از سامسونگ بدم نمیاد ولی بهش تعصب ندارم چون دوام و کیفیتی که تو برند سونی دیدم تو هیچ برندی ندیدم.

      1. هروقت خودت انداختیش تو شکلات مذاب بعد فریزش کردی ،انداختیش تو آب بعد کار کرد بعد بیا تعریف کن آقا آرش

  27. هی پرچمدار پرچمدار کردین تا این zu بیچاره هم مشکلدار شد … مشکل عدم کارکردن دکمه پاور … آخه چقدر تعصب ..؟؟؟؟؟

    1. من اکسپریا زد دارم خواهرم هم آلترا زد داره
      هیچ مشکلی توی کلید پاور ندیدم
      از چی صحبت میکنی؟

      1. مگه قراره تمام گوشی های اکسپریا زد و زدالترا دکمه پاورشون خراب باشه؟؟؟؟!!!!!! این مشکل مربوط به چندتا از التراهاست مثل خیلی از مشکلات دیگه که توی تمام گوشی های دیگه بوجود میاد … فقط می خواستم به بعضی دوستان متعصب سونی پرست بگم هر کمپانی گوشی هاش ممکنه مشکلدار بشه و اینقدر متعصبانه قضاوت نکنید. موفق باشید.

  28. من خودم سونی اکسپریا وی داشتم و قبلشم اکسپریا اس ال.سونی خاص و زیباست اما واقعیت داره که در بخش کارایی و امکانات نرم افزاری و همچنین در مقایسه با سوپر امولد و دوربین سری گالکسی کمی فاصله داره و احساس میکنی هنوز به بلوغ کافی نرسیده..من متعجبم از اینکه چرا یه کمپانی که بهترین دوربینها رو برای شرکت اپل میزنه ویا بهترین تلویزیونها رو …میاد و تو یخش موبایل اینقدر مسله رو سر سری میگیره…همه گوشیا محسنات و معایب خودشون رو دارن.برا یکی فقط زیبایی مهمه و برا یکی مقاومت برا یکیم دوربین و نمایشگر و بعضیا هم بخاطر مصرف باطری سیمبیان رو به اندروید ترجیح میدن..بستگی به استفاده روزانه شما عزیزان داره که به کدوم گوشی رای بدین..تعصب رو بی خیال شین…شکی نیست که از نظر ارزش برند سونی بعد اپل بهترینه اما ایا محصولات موبایلش هم همینطوره؟امیدوارم سونی در اینده محصولاتش رو کامل تر کنه و این امر مستلزم چند چیزه…اول جایگزین تکنولوژی بهتر برای صفحه نمایشگر..دوم بازنگری در مورد دوربین جلو…سوم استفاده از باطریهای قوی تر…و چهارم بهبود و تکمیل رابط کاربری و امکانات نرم افزاری..ممنون از همه دوستان …روز همگی خوش

    1. نه صفحش مقاومه طوری نمیشه ولی دور صفحش و پشتش راحت ضربه میخوره و خورد میشه. مثل این میمونه موتور شورلت رو پراید باشه 🙂

  29. من که طرفدار سونی ام رسما از این سایت میرم این چه سایتی هست که پرچمدار چهارم ما رو با پرچمدار اول سایر شرکت ها مقایسه میکنن

  30. آفرین تعصبی های سونی خوووووب کار میکنید (تقلب) . روزای اول گلکسی اس4 خییییییییلی جلو بود اما الان که نتایجو دیدم هنگیدم.
    البته سونی طرفدارای منطقی هم داره مثه من …

    1. طرفدار سونی ناراحت نشو که پرچمدار چهارم ما جلوی پرچمدار اول سامسونگ باخت ولی ما اگه با پرچمدار اول یعنی zu میجنگیدیم تو همه چی از s4 بهتر بود اگه اینجوریه پس سامسونگ s4 هم باید با آیفون 3gs مقایسه بشه که پرچمدار چهارم اپل هست مهم این هست که اکسپریا zu بهترین در جهانه طرفدارای سامسونگ اگه zu بهترین نیست بگید از چه لحاظی s4 بهتره حالا میگید not3 باید بگم هنوز این فبلت نیامده و نمیشه گفت not3 بهتره یا هونامی یا zu هونامی سونی هم هنوز نیومده

  31. من یه سوالی واسم پیش اومده وان تو همه تست های باطری از جمله مکالمه و اینترنت و ویدیو از اس 4 بهتر عمل کرده بعد اونوقت اگه 1 ساعت مکالمه و 1 ساعت اینترنت و 1 ساعت فیلم در هر روز ببینی اس4 65 ساعت دوام میاره ولی وان 48 ساعت !!!
    به نظرتون عجیب نیست ؟!!!یعنی بازم سامی تقلب کرده؟!!
    البته من خودم به اس4 رای دادم چون در حال حاظر بهترین گوشی تو بازار هست ( البته به نظر من )

      1. ببخشید دوربین 13 مگاپیکسلی با کیفیت تر و با امکانات بیشتر
        قابلیت های نرم افزاری بیشتر
        نازک تر بودن
        سبک تر بودن
        گوریلا گلس3
        باتری بهتر 2600 میلی آمپری
        صفحه نمایش سوپر آمولد
        باتری قابل تعویض
        پشتیبانی از کارت اس دی
        دکمه هوم فیزیکی
        اندازه بزرگتر
        و…….
        اس4 رو بهترین اسمارت فون دنیا کرده داداش نمیدونی بدون

        1. اااااه اه اه اه ….. دکمه هوم فیزیکی !!!!! دقیقا از همین قسمت سامسونگ بدم میاد . دکمه فیزیکی وسط یه گوشی لمسی اساسی حالمو میگیره

  32. من به صورت کلی طرفدار هیچ شرکتی نیستم . ولی این طرفدارای سونی هر موقع گوشی سونی داره می بازه زمین و آسمان و نوشته های نویسنده و حتی بعضی وقت ها اتهام تقلب هم میزنن .
    آدم یه کمی جنبه باخت هم داشته باشه خوبه !

    1. سونی با پرچمدار چهارم تو این مسابقه شرکت کرد پرچمدار اول سونی zu پرچمدار دوم zl و پرچمدار سوم z با آپدیت جدید است خوب معلومه پرچمدار چهارم سونی جلوی پرچمدار اول سامسونگ کم میاره اگه s4 میتونه با zu بجنگه

      1. آقا مجتبی پایین تر در رابطه با zu عرض کردند که: از قوانین مسابقات این بود که صفحه نمایش گوشی ها باید زیر ۶ اینچ باشه پس zu و گلکسی مگا اسند میت و… تو این مسابقات جایی ندارن!
        در رابطه با zl هم بدونید که همچین فرق آن چنانی با z نداره همچنین zl طرفداراش نسبت به z کمتره پس فکر نکنید اگه zl العان این جا بود نتیجه چندان تفاوتی داشت برا اثبات بیشتر بودن طرفداران z فقط کافی با یه فروشنده در تماس باشی تا ببینی فروش z بیشتره یا zl.
        در ضمن من خودم به z رای دادم.

  33. هر چه قدر z اومد و همه یه گوشی ها رو خورد حتما هونامی هم اینکارو میکنه.اتفاقا من جنس بدنه آلمینیومی و پلاستیک رو ترجیح میدم به شیشه.شما برو مربع شیشه ای بگیر

    1. اگه کل این مسابقات زیر 5 سانت آب انجام می شد فقط یه گوشی سالم میموند :)))
      همه چیز که سخت افزار نیست قیافه هم مهمه. سامسونگ بعد از s2 همه گوشیاش شبیه بربری شدن. اما سونی با زدن مدل هایی چون arc ion و z شاخ بودن طراحیشو ثابت کرده . من اصلا دوام سامسونگو قبول ندارم. گوشیاش طوری طراحی شدن که سر یه سال ریختشونو از دست بدن بری سری جدیدشو بخری :))) سر همین s3 خودم بیچاره شدم یهو هسته هاش داغ میکردن در عرض یه ربع شارژ از 80 میرسید به 5 .

      1. چرا دروغ میگی پسر خوب؟! 1رب شارژ از 80 میرسید به 5؟؟؟؟!!! شاد شدیم 😀
        شما به یه مربع شیشه ای میگی طراحی؟! همون شما با شیشه خوش باش ما هم با قابلیت های فوق العاده سری اس و نوت 🙂
        باز خدا رو شکر که ما یه گوشی میگیریم تا 2-3 سال خیالمون از پشتیبانی سامسونگ راحته!

  34. تا چند روز دیگه نوت 3 میاد کل شرکت سونی رو میخوره من که امکانات خوب قدرت بالا رو به جنس بدنه ترجیح میدم هر چند اونم مهمه

    1. تا چند روز دیگه هونامی میاد کل سامسونگو میخوره من که امکانات عالی رو به همراه جنس بدنه عالی میخوام دوربین 20 مگاپیکسل میخوام با فیلم برداری 4k اسنپ دراگون 800 میخوام نه اکتای سامسونگ که برای بالا رفتن بنچمارک تقلب کنه من شیشه ی مخصوص سونی رو میخوام که از گوریلاگلس 3 بیش از 2 برابر قوی تره پلاستیک نمیخوام من صفحه های وایت مجیک و تکنولوژی های سونی رو میخوام

      1. نوت3 رو میخوایم کیفیت بالای صفحه رو میخوایم دوربین واقعی میخوایم نه اینکه 13باشه کیفیتش در حد 8.نرم افزارهای خلاقانه میخوایم پشتیبانی درست حسابی میخوایم آپدیت ها سریع میخوایم.شیشه نمیخوام رابط کاربری بی خاصیت نمیخوام دوربین قلابی نمیخوام! سونی اگه واقعا قدرت داشت در سال شونصدتا پرچمدار نمیداد.اس4 که زد رو له کرد نوت3 هم هونامی و zu رو له میکنه

  35. پوریا پارسایی

    آی تی رسان هم جزو سایت های برند شد 
    مقایسه زمانی درست و قشنگه که هر دو گوشی یا به اولین نسخه یا به آخرین نسخه آپدیت خودشون به روز رسانی شده باشن ، نه اینکه نسخه اول Z با نسخه آخر S4 مقایسه بشه
    برابری مقایسه این دو رابط کاربری با اندروید و سیمبین خیلی خنده داره ، رابط کاربری سونی خیلی خیلی کاربر محوره چون به شخصه با هر دوی این گوشی ها کار کردم
    یه نکته هم در رابطه با چهار هسته ای بودن S4 هست که هیچ وقت چهار هسته همزمان باهم کار نمیکنن ، اگر هم بخوان کار کنن cpu تحت فشار شدیدی قرار میگیره که همین باعث داغ شدن شدید دستگاه و آسیب زدن به اجزای داخلی و از جمله نمایشگر میشه

    1. دوست عزیز بهتر نیست کمی اطلاعات جمع کنیم و بعد نظر بدیم؟! 4 تا هسته باهم کار نمیکنه اگه هم کار کنه همین باعث گرم شدن و صدمه زدن به اجزای داخلی و صفحه نمایش میشه؟! عزیز دل اینارو با توجه به کدوم علم گفتید؟ من از زمانی که یادم میاد اس2 اومد و 2 هسته ای بود همیشه گوشی ها داغ کردن! هیچ گوشی و کمپانی نمی تونه مدعی بشه که داغ نمیکنه! چون اگه کمی مطالعه امون رو بیشتر کنیم میبینیم که کاملا طبیعی هست داغ شدن! تعداد هسته بالا با کلاک بالا و بدون تهویه و در نتیجه داغ شدن! حالا اینجا یه بحثی پیش میاد، مثلا سونی یا سامسونگ یا هر شرکت سازنده دیگه ای بنظرتون همینجوری میان میگن آقا بیا رو این 4 هسته ای بزاریم خفن بشه؟ داغم کنه کرده؟! یا مثلا یه چیزی میسازن که داغ میکنه و بعد میگن با توکل بر خدا ایشالا صدمه ای به اجزا نمیزنه؟ خوب بهتره کمی منطقی تر و درستتر فکر کنیم! همونطوری که سونی با دادن آپدیت برای زد خیلی بهبود داد دوربین و مصرف باطری رو، سامسونگ هم با ارائه آپدیت نرم افزاری مشکل داغ شدن رو حل کرد! اما علت اصلی داغ شدن اینکه متسفانه گوشی نمی تونست درست سوئیچ کنه بین هسته ها، یعنی وقتی از هسته ضعیفتر به قویتر سوئیچ میکرد هم انرژی بیشتری تلف میشد و هم گوشی داغ میشد! که با آپدیت حل شد اون مشکل و الان داغ شدن گوشی به حد برمال و طبیعی رسیده

    1. نه من طرفدار سونی ام و میگم سامسونگ در حد سونی نیست اگه بود با پرچمدار الآن ما مقایسه میشد نه با پرچمدار قبلی ما

  36. زد باید با پنل jdcو اپدیت جدید وارد مسابقه میشد یا اصلا zl رو به مسابقه می اوردید این ناحق ای است

    1. آخه اگه پرچمدار اول یعنی zu و پرچمدار دوم یعنی zl تو رقابت ها بود که کل گوشی ها باید برای سوم شدن جنگ میکردند در این صورت هیجان از مسابقه میرفت سونی با پرچمدار سومش و پنجمش شرکت کرد که هیجان تو مسابقه حاکم باشه یا نکنه مدیر محترم سایت سامسونگیه و ضد سونی به هر حال سامسونگ فعلا با پرچمدار سوم سونی بجنگه نمیخواد پرچم دار اول رو بیارید

  37. من خودم طرفدار سونی هستم ولی میگم تو این رقابت s4 برنده میشه چون به جای پرچم دار ما یعنی اکسپریا zu اکسپریا z که پرچمدار قبلی ما بود رو گذاشتن خوب اگه اینطوریه به جا گلکسی s4 گلکسی not2 و به جای اچ تی سی one اچ تی سی one + رو میذاشتید هر شرکتی باید با پرچمدارش بره جنگ نه با پرچمدار قبلی

    1. مجتبی مسکینی

      دوست عزیز یکی از قوانین مسابقات این بود که صفحه نمایش گوشی ها باید زیر 6 اینچ باشه پس zu و گلکسی مگا اسند میت و… تو این مسابقات جایی ندارن!

  38. سامسونگ شرکتی هست که پرچمدار الانش با پرچمدار قبلی ما مقایسه میشه پرچمدار الان ما zu است در ضمن مدیر محترم آی تی رسان چرا به جای اکسپریا sp اکسپریا tx یا zl رو نذاشتی سامسونگ که به سونی نمیخوره باید با پرچمدار قبلی مبارزه کنه

  39. چه میکنه این اس۴
    چه فشاری آورده به z
    چه فشاری آورده به طرفداراش
    اگر اس ۴ قرار بود شکست بخوره تو مرحله قبل میخورد نه تو این مرحله
    امیدوارم دلخور نشن دوستان

    1. آقا کوروش شما پرچمدار الآن سامسونگ رو با پرچمدار قبلی سونی مقایسه میکنی اگه s4 مرد هست بیاد با zu بجنگه که تو همه چی یعنی cpu و gpu و صفحه و بدنه و دوربین s4 شکست میخوره

        1. نگران نباش
          تا 10 سال دیگه هم سونی هر چی بزنه، پرجمدار سامسونگ ازش سر تره :دی هاهاهاها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH