درخواست ثبت اختراع نشان می‌دهد که فیس‌بوک بر روی عینک‌های هوشمند AR کار می‌کند

درخواست ثبت اختراع توسط بخش Oculus از کمپانی فیس‌بوک، فاش نمود که اخیرا در حال کار کردن بر روی AR برای عینک هوشمند است. این درخواست ثبت اختراع با نام “صفحه‌نمایش موجی با اسکنر دوبعدی” بوده و “عناصر تولید شده کامپیوتر” را در پس‌زمینه یک دنیای واقعی قرار می‌دهد. این صفحه‌ نمایش می‌تواند درون یک قاب بر روی یک وسیله مورد استفاده برای چشم به‌گونه‌ای قرار گیرد که “رسانه‌ها را برای چشم انسان” نمایش دهد. این اختراع تعریفی همانند عینک‌های هوشمند طراحی‌ شده براساس AR را برای ما تداعی می‌کند.

این صفحه‌ نمایش ابداعی از فناوری موجی استفاده می‌کند بدین‌ صورت که با عبور موجی از نور و هدایت آن از طریق لنزی که دارد، تصویر را به چشم ما می‌رساند. این صفحه‌نمایش قادر است که ویدیو و تصاویر را نمایش داده درحالی‌که صدا نیز از طریق هدفون‌های مخصوصی برای گوش‌هایمان پخش می‌شود. جنی مانستر، تحلیلگر سابق پیش Piper Jaffray tech پیش‌بینی نموده است که در سال 2019 کمپانی اپل عینک هوشمند خود را روانه بازار خواهد نمود و همچنین این عینک‌ها خیلی زود خواهند توانست به لحاظ محبوبیت جای آی‌فون را بگیرند. این همان موضوعی است که مدیر دانشمندان Oculus آقای مایکل آبراش خواستار آن است.

مایکل آبراش مدیر دانشمندان Oculus:

20 یا 30 سال دیگر، من پیش‌بینی می‌کنم که به‌جای حمل کردن گوشی‌های هوشمند مد روز به هر جا، همگی عینک‌های هوشمند زیبا بر چشم خواهیم داشت. این عینک‌ها دو فناوری AR و VR و هر چیزی بین آن‌ها را برای ما فراهم نموده و ما تمامی روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک نیز خواستار AR و VR به‌عنوان پلتفرم‌های بزرگ نسل بعدی است. این شیوه دقیقا مشابه احساسی بوده که تیم کوک مدیرعامل کمپانی اپل در مورد این دو فناوری دارد، اگرچه تیم کوک بیشتر متمایل به سمت AR است.

زاکربرگ همچنین آینده عینک‌های هوشمند را به‌عنوان جایگزینی برای اسمارت‌فون‌ها و یا حتی کامپیوترهای شخصی پیش‌بینی می‌کند. فیس‌بوک در سال 2014 شرکت Oculus را با مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری نمود.

به‌نظر می‌رسد که اسمارت گلس‌ها نیز روز به‌روز بالغ‌تر شده و اقبال عمومی برای آن‌ها بیشتر می‌شود و مردم در حال آماده  شدن برای پذیرفتن این دستگاه‌ها بعد از شکست گوگل در محصول گوگل گلس در زمینه جذب مشتری، هستند. یکی از دلایل شکست دستگاه موردنظر این بود که تلاش گوگل برای ایجاد ارتباط بین این محصول و مصرف‌کننده بسیار زود صورت گرفت و گوگل گلس نتوانست در جایگاهی که لیاقتش را داشت، قرار بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH