اکسپریا XA1

4 دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XA1 اولترا را بخریم

امسال سونی انگار به بخش موبایلش تکانی داده تا به خود بیاید و از رقبای قلدر و قدرتمند عقب نماند. یکی از گوشی‌هایی که شاید مظهر این تغییر در بخش موبایل کمپانی ژاپنی باشد٬ اکسپریا XA1 اولتراست. موبایلی که با قیمتی نسبتا مناسب (حدودا 1 میلیون و 300 هزار تومان) روانه بازارها شده و در اصل برای عاشقان نمایشگرهای بزرگ و پلیرهای حرفه‌ای طراحی گشته است.

در این نوبت قصد داریم که 4 دلیل برای شما لیست کنیم تا این اسمارت‌فون عظیم‌الجثه را فورا از بازار بخرید و نگران هیچ‌چیز دیگر نباشید. اگر می‌خواهید با سونی اکسپریا XA1 اولترا بیش‌تر آشنا شوید٬ با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


1- صفحه‌نمایش: بزرگــــــــــــ!

نمایشگر بسیار بزرگ، نخستین چیزیست که در برخورد با این موبایل مشاهده می‌کنید و بسته به سلیقه‌تان ممکن است که از آن خوش‌تان بیاید یا برای‌تان منزجرکننده جلوه کند. پنل 6 اینچی این مدل سبب شده تا اجرای باز‌ی‌ها و ویدیوها لذت‌بخش‌تر باشند و حتما پلیرها از دیدن این دیپسلی درخشان خوش‌حال خواهند شد. اما چیز دیگری هم هست که نمایشگر این اسمارت‌فون را متمایز و زیباتر می‌کند. این‌بار سونی هندستی با کم‌ترین حاشیه در لبه‌های گوشی (طرف راست و چپ) را به بازار فرستاده است. این مورد، هم به دلبری دستگاه می‌افزاید و هم تماشای فیلم‌ها و اجرای گیم‌ها تماشایی‌تر می‌گردند.

خوشبختانه رزولوشن به‌قدریست که کاربران را آزار نمی‌دهد و اگر به صفحه‌نمایش بیش‌ازحد معمول نزدیک نشوید٬ پیکسل‌ها را از هم تشخیص نمی‌دهید. حتی زمانی‌که عینک واقعیت‌مجازی به چشم می‌زنید٬ بازهم وضعیت آن‌قدر بد نیست که از موبایل و تکنولوژی VR دل‌زده شوید.

یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی، میزان روشنایی نمایشگر آن است. آن‌قدر نور صفحه (حتی در کم‌ترین حالت) بالاست که گاهی اوقات چشم را می‌زند و روی عمر باتری هم تاثیر بدی می‌گذارد. لکن این نور در محیط بیرون و فضای باز٬ خود نعمتی ارزشمند است. سونی یک محافظ قلدر با درجه سختی 9H را روی این دیسپلی کار گذاشته است. یعنی نگران افتادن این موبایل غول‌پیکر (از فاصله نه‌چندان بلند) نباشید و با خاطری آسوده آن را به‌دست بگیرید و حسابی در خیابان‌ها بگردید.


2- سخت‌افزار و نرم‌افزار: قدرتمند

به قول سونی «قدرت سخت‌افزاری این موبایل آن‌قدر خوب است که می‌توان رویش حساب کرد.» شاید هم همین‌طور باشد. چراکه پردازنده‌ای 8 هسته‌ای آن‌هم درکنار 4 گیگابایت رم و کلی حافظه‌ داخلی مشخصات کمی به‌حساب نمی‌آیند. پس باید منتظر موبایلی باشید که در انجام‌ کارهای روزمره و بازی‌های نیمه‌سنگین بی‌درنگ و پرسرعت است.

اگر حا‌ل‌ و‌ احوالش بد نباشد٬ حتی می‌تواند گیم‌های سنگین و پرگرافیک را هم اجرا کند و در بیش‌تر آن‌ها سربلند بیرون بیاید. رم 4 گیگابایتی امکان بازکردن چندین‌ برنامه به‌طور همزمان را به شما می‌دهد تا دیگر مدام مجبور نباشید که حافظه اجرایی را خالی کنید. به کاربر این امکان داده شده است تا با بهره‌گیری از میکرو اس‌دس تا 256 گیگابایت حافظه دیوایس را افزایش دهد و دیگر نگران پرشدن آن نباشد. چه‌بسا که 32 گیگابایت برای خیلی از مردم کافی به‌نظر می‌رسد.

اندروید نوقا مهمان این دستگاه شده و رابط کاربری سونی هم از همیشه ساده‌تر و امکانات آن بیش‌تر شده است. ضمنا همه‌چیز دم‌دست بوده و این برای بسیاری از کاربران مسئله‌ای مهم به‌حساب می‌آید.


3- دوربین: خوب٬ مثل همیشه!

اکسپریا XA1 اولترا

شاید برای این‌که خود شرکت سونی یکی از سازنده‌های برتر دوربین‌های حرفه‌ای است٬ همه به دوربین‌های موبایل این کمپانی نیز توجه ویژه‌ای دارند. ژاپنی‌ها هم به این موضوع واقف‌اند و بسیاری از گوشی‌های‌شان را دوربین‌محور طراحی کرده‌اند. مثل پرچمدار 2017 این برند که تمام تبلیغات آن حول اسلوموشن‌های خارق‌العاده‌اش صورت می‌گیرد.

خوشبختانه این هندست نیز از داشتن یک لنز خوب بی‌بهره نیست. 23 مگاپیکسل، رزولوشن دوربین قاب پشتی XA1 اولتراست و همه می‌دانند که این رقم کمی نیست. این لنز نور زیادی را جذب می‌کند و عکس‌های قابل قبولی حتی در شب‌هنگام می‌گیرد. یک فلاش ال‌ای‌دی نیز به این مجموعه اضافه شده تا کاربران خود را برای گردشی در شب و تاریکی آماده کنند و مدام با این فبلت عکس بگیرند. ویدیوهای گرفته‌شده این دوربین نیز جای تامل دارند. چراکه صدا را به‌صورت استریو ضبط می‌کنند. درنتیجه باید شنیدن صوت ویدیوها در این گوشی لذت‌بخش باشد و به گزینه‌ای عالی برای ضبط کنسرت‌ها بدل گردد.

دوربین سلفی هم زاویه‌ وایدی دارد که به شما امکان این را می‌دهد تا عکس‌های دسته‌جمعی‌تان خراب نگردند یا کسی نصفه‌نیمه نیافتد. وجود لرزشگیر اپتیکال تصویر باعث شده تا هنگام حرکت هم ویدیو و تصاویر واضحی بگیرد و در عکس‌ها تبدیل به روحی سرگردان نگردید! البته این ویژگی به کمک گشادگی دیافراگم آمده و موجب می‌شود تا بتوانید در محیط‌های کم‌نور نیز با دوربین سلفی تصاویر خوبی بگیرید. حتی اگر بخواهید در تاریکی مطلق عکاسی کنید، بازهم سونی یک فلاش LED را در جلوی گوشی قرار داده تا اسمارت فون محبوبش در این شرایط دست و پا بسته نباشد.


4- ارتباطات و امکانات جانبی: کافی

اکسپریا XA1 اولترا

با بهره‌گیری از فن‌آوری شارژ سریع اختصاصی سونی قادر هستید که این موبایل غول‌پیکر را (نسبت به نسل‌های قبلی‌اش) سریع‌تر شارژ نمایید. حس‌گر ژیروسکوپ نیز همراه این دستگاه شده تا آن را دوست‌داشتنی‌تر از قبل کند. با استفاده از این سنسور می‌توانید٬ به تماشای محتوای واقعیت‌مجازی بپردازید یا این‌که بازی‌های واقعیت‌افزوده را انجام دهید. سونی اکسپریا XA1 اولترا به نسل چهارم اینترنت مجهز است که امروزه به‌درد خیلی از مردم می‌خورد و تندی تبادل اطلاعات را بیش‌تر می‌کند. 2 سیم‌کارت بودن این دیوایس ‌را هم نباید فراموش کرد.

1 در مورد “4 دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XA1 اولترا را بخریم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH