پیش‌نمایش ویدیو در نتایج جستجوی گوگل

گوگل به تغییرات در هسته نتایج جستجوی خود، برای دستیابی کاربر به نتایجی سریع‌تر و راحت‌تر، ادامه می‌دهد. چند سال قبل بود که قابلیت text snippets با امکان نمایش تصویری از سایتی که در نتایج جستجوها آمده است، به این موتور جستجو اضافه شد. در این روش، معمولا گوگل تصویر کوچک و ثابتی از محتوای سایت جستجو شده به کاربر نمایش می‌دهد. اما حالا گوگل می‌خواهد ویدیوی کوتاهی از محتوای سایت را برای کاربر به نمایش گذارد.

هنگامی‌که نتایج ویدیویی در چرخه ویدیوها بر روی گوگل‌اپ یا کروم نشان داده شود، کاربران می‌توانند پیش‌نمایش ویدیوها را مشاهده کنند. می‌توان گفت، این قابلیت نیز به مانند text snippets عمل می‌کند؛ ویدیوها محتوای سایت را برای کاربر نشان می‌دهند تا وی در خصوص ورود یا عدم ورود به سایت موردنظر تصمیم‌گیری کند.

گوگل اعلام کرده که این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض تنها وقتی فعال است که کاربر با وای‌فای به اینترنت وصل شده باشد؛ اما کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات گوگل‌اپ یا کروم این حالت را برای هنگامی‌که از اینترنت شبکه‌های موبایلی نیز استفاده می‌کنند، فعال سازند. این قابلیت بر روی دستگاه‌های اندرویدی از هفته بعد در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH