آی‌فون 8

اسکنر تشخیص چهره سه‌بعدی آی‌فون 8 در کسری از ثانیه قفل صفحه را باز می‌کند

در روزهای گذشته گزارش‌های بسیاری منتشر شد که اعلام می‌کرد اپل قصد ندارد در گوشی آی‌فون 8 از سنسور اثر انگشت استفاده کند. گفته می‌شود که اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند این قابلیت را از پرچمدار جدید خود کنار گذاشته و به‌جای آن از فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده کنند. اکنون اطلاعات جدیدی به‌دست آمده که نشان می‌دهد اسکنر تشخیص چهره سه بعدی آی‌فون 8 سرعت بسیار بالایی دارد و قادر است در چند میلیونوم ثانیه قفل صفحه این اسمارت‌فون را باز کند.

براساس این ادعا به‌نظر می‌رسد عملکرد این اسکنر از آنچه تصور داشتیم، سریع‌تر باشد و این موضوع باعث می‌شود که کاربران هیچ‌گونه لگ و کندی را در زمان باز کردن قفل گوشی احساس نکنند. دلیل دیگر مجهز نبودن پرچمدار جدید اپل به سنسور اثر انگشت را می‌توان حذف دکمه هوم از پنل جلویی آی‌فون 8 دانست، چراکه با توجه به پنل‌های LED خریداری شده توسط این سازنده، احتمالا این محصول از یک نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد که بخش زیادی از قسمت جلویی دستگاه را می‌پوشاند. همچنین باید افزود که انتظار می‌رود اپل با طراحی پرچمدار جدید خود به درصدی چشمگیر در نسبت نمایشگر به بدنه دست پیدا کند.

آی‌فون 8

گفته می‌شود در حال حاضر تنها نگرانی اپل درباره تصمیم بهره‌گیری از اسکنر تشخیص چهره در مقایسه با سنسور اثر انگشت است. زیرا هنوز مشخص نیست که آیا کاربران از چنین اقدامی استقبال خواهند کرد یا خیر. در هر صورت این شرکت به شدت در حال تلاش برای دستیابی به روشی سریع برای اسکن چهره از همه زوایا است. البته باید افزود که جزییات بیان شده هنوز به‌صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته‌اند و احتمال دارد این موضوع برای همیشه در حد یک شایعه باقی مانده و هیچ‌گاه به واقعیت نپیوندد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH