بلک‌بری خواهان فروش نسخه امنیتی توسعه یافته اندروید خود است

در چند سال گذشته کمپانی بلک‌بری تغییرات بسیار عظیمی در سیاست کاری و برنامه‌های خود ایجاد نموده است. این شرکت توانسته خود را از یک سازنده گوشی‌های هوشمند بر روی سیستم‌ عامل مخصوص به خودش به کمپانی تبدیل شود که به دیگر تولیدکنندگان اسمارت فون اجازه دهد از نام، شهرت و شناخته‌شده بودنش بهره ببرند. این کمپانی همچنین نسخه جدیدی از اندروید را تولید نموده که ادعا می‌کند نسبت به نسخه خام شرکت گوگل امنیت فوق‌العاده بیشتری دارد.

همکاری با کمپانی‌هایی همچون TCL ،Optiemus و BB Merah Putih برای تولید گوشی‌های هوشمند اولین فاز اجرایی از پروژه جدید این شرکت یعنی صدور مجوز بوده که در آینده‌ای نزدیک به‌طور کامل مشخص خواهد شد.

فاز دوم این پروژه شامل عرضه نسخه ویژه‌ای از اندروید بوده که تمرکز این ورژن بر روی امنیت سیستم‌عامل است. این کمپانی قصد دارد در بخش دوم پروژه مجوز استفاده از این نسخه اندروید را به شرکت‌هایی که گوشی‌های غیر از دستگاه‌های بلک‌بری تولید می‌کنند داده تا آن‌ها بتوانند دستگاه‌های خود را بر روی سیستم‌عامل “BlackBerry Secure” اجرا کنند. این نام بعد از اصلاح نسخه خام اندروید به این سیستم‌ عامل داده‌ شده است.

بلک‌بری

هر دستگاهی که بر روی BlackBerry Secure اجرا شود از موبایل‌هایی با برند تجاری بلک‌بری غیر قابل تشخیص و software-wise است. کمپانی بلک‌بری قصد دارد در آینده‌ای نزدیک ورژن اندرویدی خود را در زمینه‌های بیشتری به کمپانی‌های دیگر به‌عنوان‌ مثال تلویزیون و دستگاه‌های پزشکی عرضه کند.

علت توجه خاص این کمپانی به اندروید این بوده که روزبه‌روز دستگاه‌ها و وسایل بیشتری بر روی اندروید اجرا می‌شوند و تمام این دستگاه‌ها در معرض هک شدن قرار داشته و ممکن است توسط حملات سایبری آسیب‌های جدی را متحمل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH