چگونه از اد شدن ناخواسته در گرو‌ه‌های تلگرام جلوگیری کنیم؟

یکی از ویژگی‌هایی که تلگرام را در میان کاربران به‌شدت محبوب کرد، ایجاد گروه‌های مختلف در آن بود. یک شخص می‌تواند به‌عنوان ادمین گروهی را بسازد و کاربران مختلف را به آن اضافه کند و بدین شکل یک گروه از متشکل از اعضای مختلف را خواهد داشت.

اما بخش خاصی در این فرآیند باعث ایجاد مزاحمت برای افرادی می‌شود که در گروه‌ عضو شده‌اند. در واقع این افراد بدون این‌که موافقت خودشان را اعلام کنند و به‌صورت ناخواسته عضوی از گروه‌ ساخته شده هستند. در این صورت فرد عضو شده بعد از دسترسی به اینترنت با کوهی از اعلانات مربوط به چت‌های مختلف در این گروه مواجه می‌شود.

خوشبختانه تلگرام برای این مورد چاره‌ای اندیشیده و آن بستن دسترسی اد شدن در گروه‌های مختلف است. این بخش خاص در منوی تنظیمات موجود بوده و شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

برای بستن دسترسی اد شدن‌ ناخواسته در گروه‌های تلگرامی، مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

  1. تلگرام را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
  2. با کلیک بر روی آیکون آپشن، منوی مربوطه را باز کنید.
  3. Settings را انتخاب کنید تا منوی تنظیمات باز شود.

  1. بر روی Privacy and Security کلیک کنید.

  1. گزینه Groups را انتخاب کنید.

  1. در صفحه باز شده با انتخاب گزینه My Contacts می‌توانید تعیین کنید که فقط مخاطبین‌تان توانایی اد کردن شما در گروه‌ها را داشته باشند. از طرفی در بخش Never Allow و Always Allow می‌توانید برای‌ انتخاب‌ افراد استثنا قائل شوید.

با انجام این کار دیگر مشکل اد شدن در گروه‌های مختلف توسط افراد ناشناس را نخواهید داشت و کنترل بیشتری در این بخش در اختیارتان قرار می‌گیرد. در مرحله 9 می‌توانید مشخص کنید که یک فرد خاص توانایی اد کردن شما در گروه‌ها را داشته باشد یا نداشته باشد.

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟ آیا شما هم با اد شدن در گروه‌های مختلف مشکل داشته‌اید؟

3 در مورد “چگونه از اد شدن ناخواسته در گرو‌ه‌های تلگرام جلوگیری کنیم؟”

  1. محمد صادق شیرزاد

    سلام آقای عباسی عزیز.من الان با اد شدن ناگهانی در کانال های تلگرام مشکل دارم.قفل صفحه گوشی رو که باز می کنم یهو تلگرام باز میشه پیام درخواست عضویت در کانال فلان داده میشه.واقعا منو عاصی کرده.لطفا راهنمایی کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH