مدیاتک از پردازنده‌های جدید خود به نام‌های هلیو P23 و هلیو P30 رونمایی کرد

چندی پیش در خبرها آمده بود که مدیاتک قصد دارد تا در هفتم شهریور ماه از پردازنده‌های میان‌رده جدید خود رونمایی کند و همان‌‌طور که انتظار می‌رفت، این شرکت ساعاتی پیش از نسل جدید پردازنده‌های موبایلی خود به نام‌های هلیو P23 و هلیو P30 که قرار است در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی روانه بازار شوند، پرده برداشت.

اگرچه این دو تراشه برای عرضه جهانی تولید شده بودند، اما مدل هلیو P30 در فاز نخست، تنها در اختیار تولیدکنندگان چینی قرار خواهد گرفت. هر دو چیپ‌ست از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 بهره می‌برند که این روزها حتی برای تراشه‌های میان‌رده هم ‌قدیمی و از رده خارج به شمار می‌روند.

با این‌حال، این دو محصول به عنوان نسخه‌های ارتقایافته‌ای از مدل‌های هلیو P20 و هلیو P25 تولید شده‌اند و به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی در کنار افزایش سرعت پردازشی مجهز شده‌اند.

در خصوص مشخصات این دو چیپ‌ست باید گفت که هر دو از هشت هسته پردازشی با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتزی به همراه تراشه گرافیکی Mali-G71 که از توان پردازش گرافیکی مناسبی برخوردار است، بهره می‌برند. این در حالیست که در پردازنده‌های هلیو P20 و P25 از تراشه گرافیکی ضعیف‌تری به نام Mali-T880 استفاده شده بود.

در میان ویژگی‌های جدید اضافه شده می‌توان به قابلیت رمزگذاری HEVC به پردازنده هلیو P30 و پشتیبانی از دو سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی و یا یک سنسور 25 مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین، پردازنده هلیو P23 نیز قادر به پشتیبانی از دو سنسور 13 مگاپیکسلی و یا یک سنسور 24 مگاپیکسلی خواهد بود.

مدیاتک

مهندسان مدیاتک همچنین این دو چیپ‌ست را به تکنولوژی تصویری Imagiq 2.0 مجهز کرده‌اند که پیش‌تر در برخی تراشه‌های قدرتمندی همچون هلیو X30 از آن استفاده شده بود. این تکنولوژی قادر به پشتیبانی از نوردهی خودکار، کاهش نویز و لرزشگیر الکترونیکی است.

از دیگر ویژگی‌های بارز این دو عضو جدید پردازنده‌های موبایلی مدیاتک می‌توان به پشتیبانی از دو چیپ‌ VoLTE اشاره کرد. این قابلیت امکان اتصال دو سیم‌کارت موجود در گوشی را به LTE فراهم کرده و قادر به ارائه صوتی با کیفیت بسیار بالا است. در پایان باید گفت که هلیو P23 و هلیو P30 مبتنی بر فناوری ساخت 16 نانومتری شرکت TSMC تولید شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH