هدف سامسونگ از عرضه گلکسی نوت FE چه بود؟

سامسونگ در سال گذشته و با امید و آرزوهای فراوان، از پرچمدار و یا بهتر بگوییم جدیدترین گوشی سری نوت خود به نام گلکسی نوت 7 رونمایی کرد. محصولی که پیش‌فروش بالای آن، مدیران سامسونگ را نسبت به ثبت رکوردی جدید در فروش گوشی‌های متعلق به این خانواده امیدوار کرده بود.

اما طولی نکشید که با عرضه این فبلت، گزارش‌های متعددی مبنی بر انفجار باتری این گوشی در فضای وب منتشر شدند و این پایانی بود بر تمامی‌ رویاهای مدیران این شرکت کره‌ای برای گلکسی نوت 7 که راهی جز جمع‌آوری تمامی ‌مدل‌های فروخته شده از سطح بازار، پیش روی خود ندیدند.

اما تقریبا پس از گذشت یک سال از این ماجرا، سامسونگ باری دیگر گلکسی نوت 7 را احیا کرد، اما این‌بار نامی‌جدید تحت عنوان گلکسی نوت Fan Edition را برای آن در نظر گرفت و یک باتری کوچک‌تر و البته با ضریب ایمنی بالاتر را در دل آن به‌کار برد. حال شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا سامسونگ علی‌رغم آن‌که تنها چند هفته به معرفی گلکسی نوت 8 باقی مانده بود، تصمیم به عرضه گلکسی نوت FE گرفت؟

«DJ Koh» مدیر بخش موبایل سامسونگ در پاسخ به این سوال عنوان کرد:

از من بارها در مورد احتمال متوقف کردن خط تولید برند نوت سوال می‌شد. اما مسئله اینجاست که ما نمی‌توانیم برندی را متوقف کنیم که سال‌ها در بازار حضور داشته و به مرحله پختگی رسیده از همه مهم‌تر، خریداران وفاداری دارد. بسیاری از رقبای ما نسبت به عرضه مدل‌هایی مجهز به نمایشگرهای بزرگ، شک و تردید داشتند، اما اکنون می‌بینیم که آن‌ها قدم جای پای ما گذاشتند و فبلت‌های مشابهی را تولید کرده‌اند. از این‌رو، ما با قدرت به مسیر موفق خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

گلکسی نوت FE

در واقع، این همان طرز فکری بود که منجر به عرضه گلکسی نوت FE شد. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

نوت 8 به عنوان جانشینی شایسته، راه گلکسی نوت 7 را ادامه خواهد داد. من قصد ندارم تا بر اشتباهاتی که در تولید گلکسی نوت 7 مرتکب شدیم، سرپوش بگذارم. ما تمامی ‌تلاش خود را به‌منظور یافتن علت انفجار این گوشی به کار بستیم و توانستیم آن را برطرف کنیم. من شخصا بر تمامی ‌فرآیند تست 200 هزار گوشی و 300 هزار باتری که به صورت روزانه در طی 100 روز انجام شد، نظارت داشتم. بررسی‌ها نشان داد که باتری معیوب دستگاه، سبب انفجار گوشی می‌شد و با اصلاح آن، نسخه Fan Edition نوت 7 را عرضه کردیم. البته هدف ما از عرضه این گوشی، درآمدزایی نبوده بلکه سعی کردیم تا ثابت کنیم که فراخوان گلکسی نوت 7 به دلیل مشکل باتری بوده و هیچ نقص دیگری در عملکرد این گوشی وجود نداشت.

در مجموع می‌توان گفت که سامسونگ با عرضه گلکسی نوت FE سعی داشت تا به کاربران خود این اطمینان را بدهد که مهندسان این شرکت قادرند به دقت علت انفجار نوت 7 را مورد بررسی قرار داده و با شناسایی و رفع آن، مدلی کاملا ایمن را در اختیار طرفداران این برند قرار دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH