iOS 11.1

با این 5 ابزار معنی اموجی‌ها را یاد بگیرید

امروزه اموجی‌ها به بخشی مهمی از مکالمات ما تبدیل شده‌اند. اما آیا شما از آن‌ها به‌درستی استفاده می‌کنید؟ برای فهمیدن این موضوع ادامه مطلب را با ما دنبال کنید.

بگذارید با یک سوال این مقاله را شروع کنیم. معنای اموجی زیر چیست؟

اگر حدس زدید که عکس فوق به‌ معنی مشت زدن است، اشتباه کرده‌اید. شما می‌توانید برای درک بهتر معانی اموجی‌ها از Emojipedia دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده نمایید. علاوه بر این در ادامه چند سایت و برنامه را لیست کرده‌ایم تا کاربران با بهره‌گیری از آن‌ها دیگر شکلک‌های اشتباه را در گفتگوهای خود به کار نگیرند.

مسابقات سطح مبتدی (تحت وب)

با این‌که Beginner Level Quizzes یک مسابقه به‌حساب می‌آید، اما اگر در آن شرکت کنید، خودش سبب یادگیری‌تان می‌شود و هرچه بیشتر پیش بروید، معانی بیش‌تری را می‌آموزید. در این رقابت شما باید بدانید که معنی نمادهای مختلف چیست و بعد جواب هر یک از آن‌ها را تایپ نمایید.

Buzzfeed یک مسابقه چند گزینه‌ای عالی برای حدس زدن معنای شکلک‌‌ها است. همین‌طور رقابت Metro’s emoji آسان است و ما پیشنهاد می‌دهیم که آن را نیز امتحان کنید. اگر از آن دسته کسانی هستید که مسابقات سخت‌تر و چالش برانگیزتر را دوست دارند، پس بهتر است که به سراغ PlayBuzz Emoji IQ بروید.

Guess Emoji (برای اندروید و iOS)

تا حالا کسی را دیده‌اید که جمله کامل را با اموجی‌ها بنویسد؟ حتی اگر کسی این کار را نکرده باشد، باید بدانید قابل اجراست.

در بازی Guess Emoji به شما امکان این داده شده تا دوستان خود را به چالش دعوت کنید. هر سطح این بازی یکی از این جمله‌های شکلک محور را نشان می‌دهد که در کنار چند حرف و کاشی (که همان جواب‌ها هستند) وجود دارد. حروف را به‌هم مرتبط کنید تا در کاشی‌ها (به‌صورت صحیح) جای بگیرند. این آسان و ساده به‌نظر می‌رسد، اما فقط برای اول ماجراست. وقتی کمی بازی پیش می‌رود، گذراندن مراحل بسیار سخت و دشوار خواهد شد. اگر هم می‌خواهید این بازی را در صفحه کامپیوتر خود داشته باشید، از این لینک به نسخه آنلاین آن مراجعه کنید.

همچنین قادرید نسخه اندروید آن را از این‌جا و ورژن iOS را از این‌ لینک دریافت نمایید.

مترجم تبدیل متن به اموجی (تحت وب)

درست است که شما هم‌اکنون می‌توانید معانی اموجی‌ها و جملات آن‌ها را درک نمایید، اما نوشتن یکی از همین جملات سخت و خسته کننده است. خوشبختانه راهی برای انجام این کار وجود دارد.

یک برنامه ساده برای تبدیل متن به جملات اموجی محور ایجاد شده که تنها کافیست هرچه می‌خواهید را در آن تایپ کنید. در همان حال که در حال تایپ هستید، مترجم کلمات شما را به شکلک‌ها تبدیل می‌کند. برای کپی هم باید از گزینه «COPY TO CLIPBOARD» بهره ببرید. فقط اطمیمنان حاصل نمایید که برنامه یا مسنجر مورد نظر از اموجی‌ها ساپورت کند. البته بیش‌تر اپلیکیشن‌های مدرن این قابلیت را دارند و شاید بعضی از نرم‌افزارها یا سرویس‌های ارسال کننده‌های ایمیل (مانند Outlook Express) از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.

WhatMoji (تحت وب)

آیا نمی‌دانید که معنی یک اموجی چیست؟ پس این سرویس راحت‌ترین راه برای شماست. فقط آن شکلک را تایپ کنید و سپس معنی آن را به‌سرعت برق و باد دریافت نمایید.

با این‌که عملکرد این سایت مانند دیکشنری  Emojipedia نیست، ولی قطعا سریع‌ترین آن‌هاست و کار کاربر را به سرعت راه می‌اندازد. در این سرویس شما غیر از معنی شکلک، یونی‌کد، کد کوتاه شده آن و کلی اطلاعات دیگر نصیب‌تان می‌گردد. قابلیت دیگری که به سرعت این مجموعه می‌افزاید، امکان جستجوی معنی اموجی از طریق نوار آدرس سایت است. کافیست شما شکلک مورد نظر را در انتهای لینک روبه‌رو (whatmoji.com/<emoji>) بنویسید و بعد به‌سرعت معنی آن را خواهید فهمید.

EmojiOne (برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا)

یک راه دست‌یابی برای نگارش اموجی‌ها و همین‌طور داشتن دیکشنری کوچک و دم‌دستی وجود دارد. EmojiOne افزونه‌ای را برای مرورگرهای معروف و مشهور توسعه داده تا سریعا یک یا چند اموجی را کپی کرده و در نوشته‌تان وارد نمایید.

افزونه در نوار ابزار مرورگر قرار می‌گیرد و بعد برای دیدن اموجی‌ها باید روی پنجره کوچکی کلیک کنید تا تمام آن‌ها به‌نمایش در بیایند. لازم به ذکر است که شکلک‌های این افزونه هر سال به‌روز می شوند و برای همین کاربران چیز خاصی را از دست نمی‌دهند.

برای دیدن معنی هر اموجی تنها کافیست روی آن کلیک کنید. احتمالا این یکی، سریع‌ترین روش ممکن است. برای گذاشتن یک شکلک یا چند تا از آن‌ها فقط باید اموجی‌ها را کپی و بعد هر کجا که دل‌تان خواست، درج نمایید.

نکته: این افزونه برای اپرا در دسترس است، اما شما باید بتوانید آن را در هر مرورگر مبتنی بر Chromium نصب کنید.

آیا یک روز اموجی‌ها جای متن را می‌گیرند؟

انسان‌ها مدت‌ها پیش از زبان نوشتاری با اشکال بهره می‌بردند؛ اما آیا ما روزی به آن طریق نگارش برمی‌گردیم؟ شکلک‌ها بدون این‌که شما حتی سوادی داشته باشید، منظور مورد نظر را می‌رسانند و این نکته اصلی درباره آن‌ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH