نگاه نزدیک به طرح مفهومی سونی اکسپریا ایر Open-style؛ حس لمس موسیقی!

ساعاتی پیش بود که سونی کنفرانس خبری خود را در حاشیه نمایشگاه IFA 2017 برگزار کرد. یکی از مورد انتظارترین گجت‌های این کنفرانس هندزفری‌های اکسپریا ایر Open-style بود که پیش‌تر در نمایشگاه MWC یک نسخه مفهومی از آن را مشاهده کرده‌ایم. مهم‌ترین ویژگی این هندزفری قابلیت جلوگیری از پوشاندن کامل مجرای شنوایی است، بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود که تمام صدای اطراف را بشنود.

مطمئنا این هندزفری مناسب کاربرانی بوده که دوست دارند هنگام انجام فعالیت‌هایی هم‌چون پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری از هندزفری استفاده کنند بدون آن‌که با خطرات ایمنی مواجه شوند.

این هدست از چند سنسور کم مصرف استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسور مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما و شتاب‌سنج اشاره کرد. با استفاده از این سنسورها و اتصال آن به تلفن همراه، سونی قصد داشته است تا همگام‌سازی بیش‌تری را میان هندزفری و تلفن همراه ایجاد کند تا اطلاعات لازم به‌صورت کامل مبادله شود.

سونی هم‌چنین از یک سیستم دریافت صدای جدید در این هدست استفاده کرده که کاربر را قادر می‌سازد حتی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا از دستیارهای صوتی نظیر سیری یا گوگل اسیستنت استفاده کند. این سیستم از چهار میکروفون استفاده می‌کند که حتی در مواقعی که هندزفری با کاربر فاصله دارد، می‌توانند فرامین را دریافت کنند.

با توجه به استفاده از سنسورهای متعدد، کاربر می‌تواند فرامینی را نیز به‌صورت حرکتی به هندزفری وارد کند. به عنوان مثال با تکان دادن سر به بالا و پایین می‌توانید تماس‌های صوتی را قبول و یا رد کنید و یا با حرکت سر به چپ و راست، موزیک در حال پخش را تغییر دهید.

اگرچه هنوز مشخص نیست باتری‌های این هندزفری چقدر شارژ نگه خواهند داشت، اما ظاهرا عمر باتری این هدست تنها 4 ساعت است، البته با توجه به استفاده از تکنولوژی شارژ سریع کاربر می‌تواند تنها با 12 دقیقه شارژ، حدود 2 ساعت از آن استفاده کند. هم‌چنین با کیس همراه این هندزفری، می‌توان سه بار باتری آن را به صورت کامل شارژ کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH