قابلیت 3D creator موجود در اکسپریا XZ1 چگونه کار می‌کند؟

دو اسمارت‌فون تازه معرفی شده سونی که با نام‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت شناخته می‌شوند از یک ویژگی جالب به نام 3D creator استفاده می‌کنند. به کمک این قابلیت کاربر می‌تواند اسکن‌هایی سه بعدی از شی و یا شخص دلخواه را گرفته و از آن برای چاپ سه‌بعدی و یا واقعیت افزوده استفاده کند.

3D Creator چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا باید بدانید که استفاده از 3D Creator تنها برای دو اسمارت‌فون اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت در دسترس خواهد بود، زیرا برای استفاده از این ویژگی به قدرت پردازشی بالای چیپ‌ست اسنپدراگون 835 نیاز دارید. برای استفاده از این ویژگی تنها نیاز به استفاده از دوربین دستگاه است و نیازی نیست که حتما به وای‌فای و یا هر شبکه پرسرعت دیگری متصل باشید.

اسکن سه‌بعدی در 3D Creator چهار گزینه را پیش رویتان می‌گذارد؛ غذا، صورت، سر و اشیا متفرقه از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌بایست پیش از شروع اسکن یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب حالت مدنظر دوربین را اطراف سوژه مورد نظر بچرخانید و از همه زوایا تصویربرداری کنید. عملیات اسکن حدود 15 ثانیه تا یک دقیقه به طول می‌انجامد که مقدار مناسبی است.

اگر بازهم نتوانستید اسکن خوبی را انجام دهید، می‌توانید از راهنما و نکاتی که روی نمایشگر ظاهر می‌شود، استفاده کنید.

3D Creator چه کاربردی دارد؟

مطمئنا اولین سوالی که پس از اسکن کردن یک جسم سه‌بعدی از خود می‌پرسید این است که حالا باید با آن چیکار کنم؟! برای پاسخ‌ دادن به این سوال می‌توان چند نمونه از کاربردهای اسکن سه‌بعدی را برشمرد.

هنگامی که از یک سر و یا چهره اسکن سه‌بعدی تهیه می‌کنید، می‌توانید با چاپ آن به‌صورت سه‌بعدی  آن را به عنوان یک هدیه به دوستانتان اهدا کنید. هم‌چنین می‌توانید از اشیا سه‌بعدی خود به عنوان تزیینات کیک استفاده کنید و یا حتی یک استیکر سه‌بعدی را ایجاد و در پیام‌رسان‌ها از آن استفاده کنید.


استفاده به عنوان یک شی واقعیت افزوده؛ به کمک این ویژگی شما می‌توانید اسکن سه بعدی خود را به فضای واقعی تعمیم دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک ست مبلمان را پیش از خرید به‌صورت سه‌بعدی اسکن کنید و سپس مشاهده کنید که در محیط خانه شما چگونه به نظر می‌رسد.


ساخت یک آواتار AV؛ شما می‌توانید یک آواتار را بسازید و با انتخاب آن، شمایل ایجاد شده در حالت‌های مختلف را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توانید سایز بدن را تغییر داده و یا اندام‌ها را حرکت دهید.

آخرین استفاده از این سیستم نیز ساخت تصایر پس‌زمینه زنده است که می‌تواند پس از اسکن آن را به عنوان یک لایو والپیپر ذخیره کنید.

یک ویژگی جالب

به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد توجه بیش‌تری را به بخش واقعیت افزوده در اسمارت‌فون های پرچم‌دارش داشته باشید، موضوعی که مطابق شایعات برای آی‌فون 8 نیز رخ خواهد داد. با این حال می توان کنجکاو بود و دید که عملکرد کدام پرچم دار در این بخش بهتر است؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH