5 دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XA1 پلاس را بخریم

چند روز پیش، سونی از جدیدترین میان‌رده خود طی نمایشگاه IFA 2017 رونمایی کرد. اکسپریا XA1 پلاس یک میان‌رده قدرت‌مند با قابلیت‌های فراوان بوده که در واقع نسخه‌ پلاس میان‌رده گذشته سونی؛ یعنی اکسپریا XA1 است.

در این مطلب می‌خواهیم با ارایه پنج دلیل به شما بگوییم که چرا باید از میان تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند میان‌رده، اکسپریا XA1 پلاس را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

دوربین حرفه‌ای و قدرت‌مند

سونی در اکسپریا XA1 پلاس سعی داشته از بهترین مشخصات برای دوربین استفاده کند تا این میان‌رده عملکردی بهتر از سایر رقبایش در این زمینه داشته باشد. دوربین این گوشی رزولوشن 23 مگاپیکسلی دارد که می‌تواند تصاویر باکیفیتی را به‌ثبت برساند. این رزولوشن بالا در دوربین باعث می‌شود تا جزییات به بهترین شکل ممکن ثبت شوند و هنگام زوم کردن بر روی عکس‌ها، با افت کیفیت مواجه نشوید. این دوربین با این میزان رزولوشن را در گوشی‌های هم‌رده‌ آن پیدا نخواهید کرد و همین بخش است که اکسپریا XA1 پلاس را خاص‌تر می‌کند.

اما کیفیت بالای دوربین اکسپریا XA1 پلاس تنها به رزولوشن بالایش محدود نمی‌شود و سونی از بهترین سری سنسور‌های خود در این بخش استفاده کرده است. سنسور Exmor RS، وضوح بالای تصویر، کاهش نویز و جذب نور بیشتر را در اخیتار کاربر قرار می‌دهد.

توسط ویژگی SteadyShot در اکسپریا XA1 پلاس، لزرش‌های احتمالی در هنگام عکاسی که باعث افت کیفیت می‌شوند، به حداقل رسیده و تصاویر ثبت شده در این حالت وضوح بالایی خواهند داشت.

سونی برای دوربین سلفی این گوشی ‌هم چیزی کم‌ نگذاشته و از یک لنز 8 مگاپیکسلی با اندازه 23 میلی‌متر بهره گرفته که زاویه دید وسیعی را هنگام عکاسی برای‌تان فراهم خواهد کرد. با این لنز عریض می‌توانید به راحتی تصاویر سلفی گروهی‌تان را به ثبت برسانید.

به‌طور کل از مشخصات دوربین گوشی اکسپریا XA1 پلاس به راحتی می‌توان متوجه قدرت بالای آن در بخش عکاسی و جایگاه بالاترش در این زمینه در برابر سایر رقبا شد.

طراحی زیبا و شیک

با این که شاید عده‌ای بگویند طراحی این گوشی مشابه سایر تولیدات سونی است، اما باید قبول کرد که این طراحی هنوز هم زیباست و تا وقتی که این جذابیت حفظ شود، چرا از آن استفاده نکنیم؟ طراحی اکسپریا XA1 پلاس واقعا جذاب بوده و از استانداردهای سونی در این بخش پیروی می‌کند.

نمایشگر به شکل قابل قبولی در بدنه دستگاه با کم‌ترین حاشیه ممکن، جای گرفته و ظاهر زیبایی را مخصوصا در بخش جلویی گوشی ایجاد کرده است. استفاده از شیشه 2.5D در نمایشگر این زیبایی را دوچندان کرده و حس خوبی را حین کار کردن به کاربر القا می‌کند.

باتری قدرت‌مند با ظرفیت بالا

اکسپریا XA1 پلاس به نسبت اکسپریا XA1 دارای باتری قدرت‌مندتری است. باتری این گوشی از نوع لیتیوم‌یون بوده که 3430 میلی‌آمپر ظرفیت دارد. سونی برای این گوشی از فناوری شارژ سریع هم بهره گرفته که توسط آن می‌توانید با سرعت بالا گوشی خود را از صفر تا صد شارژ کنید.

علاوه بر این‌ها یک فناوری خاص با نام Battery Care در اکسپریا XA1 پلاس موجود بوده که توسط آن از Over Charge شدن باتری جلوگیری می‌شود. این فناوری بر عمر باتری در طولانی مدت اثر مثبت خواهد گذاشت و دیگر شاهد افت عملکرد آن به مرور زمان نخواهید بود.

Adaptive charging هم ویژگی دیگری است که سونی برای افزایش شارژدهی دستگاه استفاده می‌کند و در اکسپریا XA1 پلاس شاهد آن هستیم. استفاده از این ویژگی برای زمان‌های حساسی که نیاز به شارژ بیشتر بر روی گوشی خود دارید، بسیار کاربردی است.

سخت‌افزاری قدرت‌مند و مناسب

سونی برای این میان‌رده از یک پردازنده 8 هسته‌ای با چیپست مدیاتک Helio P20 استفاده کرده است. علاوه بر این‌ها اکسپریاXA1 پلاس در دو نسخه با حافظه‌های رم 4 و 3 گیگابایتی موجود بوده که انتخابی بسیار عالی آن هم برای یک میان‌رده است. نتیجه استفاده از این حافظه رم با چنین ظرفیتی، عملکرد عالی گوشی در اجرای چند برنامه به‌طور همزمان و مولتی تسکینگ روان خواهد بود.

علاوه بر این‌ها شاهد پشتیبانی این گوشی از درگاه حافظه micro SD تا ظرفیت 256 گیگابایت نیز هستیم که در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی، نیاز کاربر را در بخش ذخیره‌سازی اطلاعات کاملا برطرف می‌کند.

نکته مثبت دیگری که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از نسخه دوم پورت USB Type C در اکسپریا XA1 پلاس بوده که نتیجه آن سرعت بالای رد و بدل شدن اطلاعات توسط USB خواهد بود.

مقاومت بالای نمایشگر

صفحه نمایش اکسپریا XA1 پلاس از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن فول‌اچ‌دی دارد. سونی در کنار استفاده از فناوری‌های مختلف برای بهبود کیفیت کلی آن، یک پوشش محافظ قدر‌ت‌مند گوریلاگلس 5 هم برایش قرار داده است.

به لطف استفاده از این پوشش محافظ در نمایشگر این میان‌رده، شاهد مقاومت بسیار بالای آن در برابر مشکلات احتمالی مانند خط و خش افتادن و حتی شکسته شدن شیشه نمایشگر خواهید بود. با این وجود هنگام کار با این گوشی دیگر نیازی نیست که نگرانی خاصی در این‌باره داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما مقایسه این گوشی‌ را با اکسپریا XA1 و اکسپریا XA1 Ulra از این لینک مشاهده کنید. نظر شما در رابطه با اکسپریا XA1 پلاس و قابلیت‌هایش چیست؟

در انتها، تیزر رسمی سونی برای معرفی این گوشی را تماشا کنید.

6 در مورد “5 دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XA1 پلاس را بخریم”

  1. سلام اقای عباسی ممنون که به برند سونی هم توجه می کنید این گوشی در زمان ورود به بازاار چه قدر است

    1. چنتا فیلم ازش دیدم به اون بدی که شما میگید نیس،خب مجبورم نیستید که بخرید
      این ضخامتم بخاطر سنسور اثر انگشت هست
      لبه هارو که گرد کردن خیلی بهتر از نسل قبلیش شده
      همه چیزش خوبه

    1. دیگه نه تا این حد…
      اما به نسبت مدل سال قبل xa هم از نظر باتری هم پردازنده واقعا پیشرفت کرده.
      قیافشم بیشتر شبیه xz هست تا xa

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH