بررسی باتری نوا 2 پلاس هواوی (ویدئو اختصاصی)

این روزها تقریبا همه از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. با توجه به نیاز بازار، سازندگان نیز روز به روز بر قابلیت‌های محصولات‌شان افزودند و حالا با گوشی‌های قدرتمندی مواجه هستیم که عکس‌های خوبی می‌گیرند، به هیچ بازی نه نمی‌گویند و می‌توان با صدای‌شان یک مراسم را به‌راه انداخت! شاید چیزی که این روزها توجه کمتری به آن شده، باتری است.

در واقع سازندگان تلاش چندانی برای افزایش میزان شارژدهی محصولات‌شان نکرد‌ه‌اند یا حداقل نسبت به سایر بخش‌ها، شاهد پیشرفت خاصی در زمینه باتری نبوده‌ایم. تنها کاری که چند سالی می‌شود در کانون توجه قرار گرفته، افزایش سرعت شارژ شدن است.

هواوی که به نوعی یکی از پرفروش‌ترین کمپانی‌های دنیاست در جدیدترین بالارده خود یعنی نوا 2 پلاس، تمام تلاشش را به کار گرفته تا بهترین‌ها را در کنار هم قرار دهد و یک گوشی کامل با قیمت مناسب را راهی بازار کند. پیش‌تر این محصول بالارده را از لحاظ دوربین و صدا  مورد ارزیابی قرار دادیم و با یک بررسی کامل، شما را بیش از پیش با این گوشی بالارده آشنا کردیم. حالا نوبت به باتری رسیده تا رسما حجت را بر نوا 2 پلاس تمام کنیم.

با آی‌تی‌رسان و بررسی باتری نوا 2 پلاس همراه باشید…


شارژر

همچون هر گوشی دیگری، همراه با نوا 2 پلاس یک شارژر عرضه می‌شود. سایز این شارژر در حد سایر نمونه‌های موجود در بازار است. این شارژر ساخت چین بوده و از فناوری شارژ سریع هواوی پشتیبانی می‌کند. با 9 ولت و جریان 2 آمپری می‌توانید به سرعت نوا 2 پلاس را شارژ کنید.

کیفیت ساخت شارژر بالاست و حتی از نوع استاندارد بازار ایران است و نیازی نیست برای استفاده از آن هزینه کرده و یک تبدیل بخرید.


مشخصات باتری

باتری نوا 2 پلاس هواوی یک نمونه 3340 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر است. با توجه به روند این روزهای بازار و حذف دسترسی کاربران به باتری، انتظار نداشتیم که باتری این گوشی به راحتی قابل تعویض باشد؛ همین گونه هم شد و شما پس از خرید، نمی‌توانید باتری را تعویض کنید و برای انجام این کار به یک متخصص نیاز خواهید داشت.

با توجه به سایز گوشی، حجم باتری آن نیز در حد قابل قبولی است و نسبت به سایر محصولات بازار در رده پایین‌تری قرار نمی‌گیرد و نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت.

یکی از ویژگی‌های باتری‌های لیتیوم پلیمری، این است که در ساخت آن‌ها از مایع الکترولیت استفاده نمی‌شود به همین دلیل نگرانی بابت نشت مایع نخواهید داشت. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی این نوع خاص از باتری را در تغییر شکلش دانست. برای ساخت این باتری‌ها تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان آن‌ها را به هر شکلی درآورد؛ در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در محصولات کوچک همچون تلفن‌های همراه هستند و هواوی از این ویژگی به خوبی استفاده کرده است.

باتری‌های لیتیوم پلیمری ضخامت بسیار کمی دارند و می‌توان در اندازه‌های کوچک، ظرفیت‌ بالاتری را از آن‌ها درست کرد. به همین دلیل است که با وجود چنین باتری حجیمی در نوا 2 پلاس، ضخامت این گوشی از بسیاری از محصولات بازار کمتر است. با اینکه عمر این نوع باتری‌ها نسبت به لیتیوم یونی (که در اکثر گوشی‌های بازار دیده می‌شود) کمتر بوده اما میزان شارژدهی بیشتری دارند، ضخامت و وزن‌شان کمتر به‌نظر می‌رسد و تکنولوژی ساخت آن‌ها نیز پیشرفته‌تر است.


سرعت شارژ شدن

یکی از بخش‌هایی که کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند توجه خاصی به آن دارند، همین سرعت شارژ شدن دستگاه است. هر شرکت متناسب با قابلیت‌های خود نوع خاصی از فناوری شارژ سریع را انتخاب می‌کند و رقابت در این زمینه میان سازندگان به اوج خودش رسیده است.

نوا 2 پلاس از سیستم شارژ سریع خاص هواوی بهره گرفته و برای رقبای قدرتمندی همچون وان‌پلاس، سامسونگ و یا Quick Charge کوالکام خط و نشان می‌کشد. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را در مدت زمان 30 دقیقه در حدود 40 درصد شارژ کنید. برای آن‌که بیشتر به قدرت هواوی پی ببرید، کافی است باتری یکی از پرچم‌داران اپل همچون آی‌فون 7 را خالی کنید و آن را به شارژ بزنید؛ خواهید دید که پس از نیم ساعت باتری گوشی تنها 30 درصد شارژ خواهد شد. ناگفته نماند که حجم باتری آیفون 7 تقریبا نصف نوا 2 پلاس است و باز هم توان رقابت با آن را ندارد!

نکته جالب در رابطه با نحوه شارژ شدن گوشی، سرعت بسیار بالای آن در ابتدای کار است به گونه‌ای که تنها در 8 دقیقه، گوشی خاموش شما دارای 10 درصد شارژ خواهد بود. این در حالی است که این میزان برای محصول مطرحی همچون آی‌فون 7 در حدود 12 دقیقه است.

نمودار زیر به خوبی نحوه شارژ شدن نوا 2 پلاس را به شما نشان خواهد داد و می‌توانید آن‌را با محصولاتی همچون گلکسی A5 2017 سامسونگ و آیفون 7 اپل نیز مقایسه کنید.(برای تهیه نمودار از شرایط نرمال استفاده شده است؛ ابتدا شارژ گوشی را تا انتها خالی کردیم و سپس در حالی‌که سیم‌کارت درون دستگاه قرار دارد و وای‌فای روشن است، آن‌ را به شارژر موجود در جعبه گوشی متصل کردیم).

در نمودار زیر به این مورد هم توجه داشته باشید که حجم باتری نوا 2 پلاس از همه این گوشی‌ها بیشتر است و قاعدتا نیاز به زمان بیشتری برای شارژ شدن در حالت سرعت شارژ مساوی خواهد داشت.


قابلیت‌های ویژه

اگر از منوی تنظیمات نوا 2 پلاس وارد بخش باتری شوید، با یک افکت زیبا که به شکل موج‌های دریاست، مواجه می‌شوید به گونه‌ای که نشان دهنده میزان شارژ باقی مانده باتری است. این بخش همچنین نشان می‌دهد که در این وضعیت تا چه اندازه می‌توان بر روی باتری گوشی حساب کرد. اگر بر روی این قسمت بزنید، وارد صفحه دیگری می‌شوید که شامل یک نمودار دقیق از وضعیت باتری شماست و نحوه مصرف باتری را به نمایش می‌گذارد. شما از این قسمت می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از باتری را دارند، شناسایی کرده و نسبت به حذف و یا غیرفعال کردن آن‌ها اقدام کنید.

در بخش تنظیمات شاهد گزینه‌‌ Power Saving Mode هستیم. با فعال کردن این بخش، میزان نور نمایشگر کاهش یافته و برخی فعالیت‌های پس‌ زمینه متوقف می‌شود تا جایی که بتوانید از باتری گوشی در همان وضعیت و بدون افزایش شارژ، بیش از دو برابر شارژدهی بیشتری را طلب کنید.

کمی پایین‌تر با گزینه Ultra‌ روبه‌رو می‌شوید که رسما اکثر فعالیت‌های گوشی را غیرفعال می‌کند. هنگام استفاده از این گزینه شما حتی به منوی برنامه‌ها نیز دسترسی ندارید و تنها می‌توانید چند بخش را که پیش‌تر تعیین کرده‌اید، مشاهده نمایید، به تماس‌ها پاسخ دهید و کارهای ابتدایی که از یک گوشی می‌خواهید را انجام دهید. در صورت استفاده از این قابلیت، شارژدهی باتری به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد تا جایی که می‌توانید با یک‌بار شارژ تا چند روز از گوشی استفاده کنید.

در این قسمت گزینه‌ای هم با نام Optimize دیده می‌شود که با استفاده از آن، نوا 2 پلاس به صورت اتوماتیک بخش‌های بدون استفاده از گوشی را که موجب افزایش مصرف باتری می‌شوند، غیرفعال می‌کند.

از جمله دیگر ویژگی‌های بخش تنظیمات دوربین، می‌توان به گزینه‌ای برای کاهش رزولوشن تصویر اشاره کرد که در نهایت به بهبود وضعیت شارژدهی باتری می‌انجامد.


شارژدهی

بدون شک مهم‌ترین بخش باتری یک اسمارت فون‌، میزان شارژدهی آن است. نوا 2 پلاس در یک استفاده معمولی می‌تواند تا در حدود یک روز و حتی بیشتر با شما باشد. در شرایط خاص اگر نور نمایشگر را بر روی نیمه قرار دهید و تمام برنامه‌های پس زمینه را ببندید، می‌توانید با این گوشی تا بیش از 8 ساعت وب‌گردی کنید و یا در صورتی که وای‌فای‌ را خاموش کرده و میزان صدا و نمایشگر را بر روی نیمه قرار دهید، این گوشی تا بیش از 8 ساعت و نیم قادر به پخش ویدیو خواهد بود.

برای مقایسه بهتر می‌توانید ویدئوی اختصاصی زیر را ببینید و نوا 2 پلاس هواوی را با گلکسی A5 2017 از لحاظ شارژدهی باتری مقایسه کنید. در این ویدئو ما در ۱۲۰ دقیقه کار مداوم و سنگین، توانایی باتری گوشی‌ها را در ۴ بخش مختلف به چالش کشیده‌ایم و به‌صورت دور تند برای‌تان به نمایش گذاشته‌ایم.

6 در مورد “بررسی باتری نوا 2 پلاس هواوی (ویدئو اختصاصی)”

  1. Pakravanfar.mahdi@gmail.com

    سلام اگه شارژر های متفرقه به گوشیتون نزنید وهمیشه از همون شارژر اصلی استفاده کنید مطمءن باشین که زمان شارژ همانی است که ذکر شده من حدود یک سال نیم هست که این گوشی رو دارم با همین کیفیت شارژ

  2. به چه دردی می‌خورد وقتی باطریش سریع خالی میشه یه هفته است نوا دو پلاس گرفتم سخت پشیمان شدم باطری مسخره ضعیف بعد دارن با اپل مقایسه اش میکنید

    10
    1. من دارم اینقدر خوبه باطریش اینقدر قویه از هر نظر که حتی فکر تعویض گوشی رو نخواهم داشت. همین الان بعد 4ساعت از شارژر خارج کردنش وبازی و بگردی و اینستا شارژ هشتاد درصده. شاید گوشیت و صفر نخریدی و درست ازش محافظت نکردی

      2
      3
  3. سلام
    چجوری میشه فست شارژ نوا ۲ پلاس را غیر فعال کرد؟تو تنظیماتش این امکان وجود ندارد
    راهی هست؟؟

  4. سلام.من دو روز پیش ، گوشیم رو وصل کردم به لبتابم که شارز بشه،از اون موقع دیگه وقتی میزنم به شارژ ، حالت شارژ سریعش فعال نمیشه. نوتیفیکیشنش هم نمیاد . آیا کابلش خراب شده؟یا ویروسی شده؟البته گوشیم رو خاموش کرده بودم.لطفا راهنمایی بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH