بررسی نوا 2 پلاس هواوی: سکانس نهایی!

بررسی نوا 2 پلاس هواوی را با نگاهی به این کمپانی چینی آغاز می‌کنیم. هواوی یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیا در زمینه ارایه فناوری‌های ارتباطی است. در حال حاضر اکثر اپراتورهای دنیا از سرویس‌های این شرکت استفاده می‌کنند. امروزه بیش از 140 هزار نفر برای هواوی کار می‌کنند که تقریبا شغل نیمی از آن‌ها تحقیق و توسعه است!

این کمپانی چینی پس از پشت سر گذاشتن اریکسون و یکه‌تازی در دنیای ارتباطات، سری هم به بازار گوشی‌های هوشمند زد. ابتدا با عرضه محصولاتی اقتصادی کار خودش را آغاز کرد. هواوی پس از آن‌که توانست جای پای خودش را محکم کند، این جرات را پیدا کرد که وارد بازار محصولات پریمیوم شود. حالا همه احترام خاصی برای آن قائل هستند تا جایی که کمپانی معتبری چون لایکا در ساخت دوربین گوشی‌ها با هواوی همکاری می‌کند، گوگل ساخت نکسوسش را به چینی‌ها می‌سپارد و طی یک همکاری مشترک، پرچمدار این شرکت یعنی میت 9 با برند پورشه دیزاین راهی بازار می‌شود.

یکی از نقاط قوت این کمپانی، حفظ ویژگی‌های گذشته است. حتی ورود به بازار پریمیوم‌ و فروش بالای این محصولات هم موجب نشد تا هواوی قید محصولات خوب خودش را بزند. حالا حتی توجه بیشتری به بازار میان‌رده‌ها دارد و با تجربه‌ای که در ارایه محصولات پرچمدار کسب کرده، توقع چندان زیادی نیست اگر گوشی‌های قدرتمند و با قیمت مناسب را از این کمپانی بخواهیم. یکی از همین گوشی‌های خاص، نوا 2 پلاس نام‌ دارد که آمده تا محصولات بالا‌رده سایر کمپانی‌ها را تار و مار کند.

اگر می‌خواهید بدانید که این گوشی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد، با آی‌تی‌رسان و بررسی نوا 2 پلاس هواوی همراه باشید…


طراحی و کیفیت ساخت

هواوی همیشه برای طراحی محصولاتش وقت زیادی می‌گذارد، این را می‌توان به راحتی و با نگاهی به تولیدات گذشته این کمپانی همچون میت S و یا آنر 8 دریافت. حالا و در نوا 2 پلاس باز هم هواوی تصمیم گرفته تا هنرش را به رخ رقبا بکشد. این گوشی ظاهر زیبایی دارد، بدنه‌اش فلزی است و خطوط آنتن آن به زیبایی در پشت دستگاه دیده می‌شوند.

نمایشگر بیش از 71 درصد نمای جلویی گوشی را به خودش اختصاص داده و در اطراف آن شاهد حاشیه‌های زیادی نیستیم. در بالای نمایشگر اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی و سنسورهای همیشه همراه را می‌بینیم و همه چیز خیلی خوب و ساده در کنار هم قرار گرفته‌اند. زیر نمایشگر نیز لوگوی هواوی چون نگینی بر پیکره بی‌جان نوا 2 پلاس می‌درخشد. در واقع با توجه به استفاده مناسب از فضاها، نمی‌توان به هواوی بابت این حاشیه‌ها خرده گرفت.

در نگاه نخست، گمان می‌کنید که بدنه دستگاه یکپارچه است اما هواوی برای طراحی این گوشی کمی خلاقیت به‌ خرج داده و برای فریم آن از آلیاژ آلومینیوم/منیزیوم بهره گرفته در حالیکه قاب پشتی کاملا از آلومینیوم ساخته شده است. این ترکیب خاص علاوه بر مقاومت بالا، موجب شده تا در رنگ مشکی، پشت گوشی مات و فریم آن براق باشد! ترکیبی دوست داشتنی که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.

سمت راست نمایشگر کلیدهای یکپارچه صدا و پاور را می‌بینیم که در جای مناسبی قرار گرفته‌اند. فاصله این دو کلید نسبت به بدنه در حد نرمالی است و هنگام کار با آن مشکلی نخواهید داشت. با کمی دقت متوجه می‌شوید که خطوطی مورب بر روی کلید پاور دیده می‌شود که جلوه زیبایی به دستگاه بخشیده است.

در سمت چپ اما تنها شاهد درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه هستیم که برای دسترسی به آن‌ها می‌بایست از سوزن مخصوصی استفاده کنید. خشاب استفاده شده برای این قسمت از کیفیت بالایی برخوردار است و به جرات می‌توان گفت که حتی از برخی پرچم‌داران بازار همچون اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی هم بهتر است. بنابراین نگرانی از بابت خراب شدن این قسمت نداشته باشید.

بالای گوشی چیزی جز میکروفون ثانویه دیده نمی‌شود و در زیر نوا 2 پلاس نیز پورت USB Type-C، تک اسپیکر گوشی و خوشبختانه جک استاندارد صدا قرار گرفته‌اند. این مورد آخری اخیرا با حذف شدنش سر و صدای زیادی به پا کرده و آه از نهاد دوستان اهل دل برآورده است که خوشبختانه هواوی اسیر بازی‌های تبلیغاتی نشده و همچنان از این پورت بسیار کاربردی بهره می‌برد.

اگر گوشی را به پشت برگردانید، نخستین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، دوربین دوگانه نوا 2 پلاس است که همچون چشمان عقابی تیزبین به شما خیره شده است. لنزها از بدنه بیرون زده‌اند اما میزان آن در حدی نیست که مشکل ساز باشد؛ حتی به سختی می‌توان هنگام کشیدن دست بر روی آن‌ها متوجه‌شان شد. جدای از این موارد، ضخامت گوشی تنها 6.9 میلی‌متر است و با این وجود می‌توان بیرون زدگی یک میلی‌متری لنز از بدنه را توجیه کرد. در کنار این دو، فلاش LED گوشی را می‌بینیم که درست در مرکز جا خوش کرده است.

کمی پایین‌تر که بیایید چشم‌تان به جمال سنسور اثر انگشت دایره‌ای شکل نوا 2 پلاس روشن می‌شود که کمی در بدنه فرو رفته است. این فرورفتگی موجب می‌شود تا خیلی راحت بتوانید بدون نگاه کردن، محل سنسور را بیابید. اطراف آن هم کمی صیقل داده شده که جلوه خاصی را به نمای پشتی دستگاه می‌بخشد؛ خصوصا اگر آن را مقابل نور بگیرید.

در پایین هم علاوه بر لوگوی هواوی، برخی علائم جهت استفاده صحیح از گوشی دیده می‌شود که با توجه به رنگ‌شان خیلی دیده نمی‌شوند و شاید حتی در نگاه نخست متوجه حضور آن‌ها نشوید.

در دو بخش بالا و پایین نوا 2 پلاس، شاهد خطوط آنتن هستیم که به زیبایی هرچه تمام‌تر در جای خود قرار گرفته‌اند. اگر جنبه منفی قضیه را نگاه کنیم، این ویژگی شبیه به آن چیزی است که پیش‌تر در محصولات اپل دیده بودیم اما بیاید این‌بار چشم‌ها را بشوییم و جور دیگری به ماجرا بنگریم. با خرید نوا 2 پلاس تقریبا نیمی از بهای آیفون 7 در جیب‌تان باقی می‌ماند و صاحب یک گوشی شبیه به آیفون با کیفیت عالی می‌شوید. شاید بتوان اینگونه برداشت کرد که شما می‌توانید با پول کمتر، آش بیشتری بخورید!

یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های جدید، جذب اثر انگشت توسط بدنه آن‌هاست. هواوی با استفاده از فلز در ساخت این مدل، کاری کرده تا میزان جذب چربی انگشتان بر روی گوشی بالارده‌ جدیدش به حداقل برسد و دیگر نیازی نیست که همچون شاگرد شوفرها لنگ به دست بگیرید و تمیزش کنید!

چهار گوشه نوا 2 پلاس به صورت گرد طراحی شده و هنگام استفاده حس خوبی را به شما می‌دهد. همین مورد کمک شایانی به خوش دستی دستگاه کرده و موجب شده تا بتوانید خیلی راحت با گوشی کار کنید. نوا 2 پلاس هواوی 165 گرم وزن دارد که با توجه به سایز نمایشگر و بدنه فلزی و همچنین رده‌ای که این دستگاه در آن قرار گرفته این میزان قابل قبول است.

برای درک بهتر، کافی است نگاهی به جدول زیر بیندازید و ابعاد و وزن نوا 2 پلاس را با پرچمدارانی که سر و صدای زیادی هم به پا کرده‌اند، مقایسه کنید:


نمایشگر

کمپانی چینی هواوی برای این محصول بالارده خود از یک نمایشگر 5.5 اینچی با فناوری LTPS IPS LCD استفاده کرده است. این نمایشگر Full HD در هر اینچ خود بیش از 400 پیکسل را گنجانده که برای محصولی در این سطح کاملا خوب و راضی کننده است.

نمایشگر تصاویر را خیلی شفاف و خوب به نمایش می‌گذارد؛ رنگ‌‌ها نیز غلظت کافی داشته و تا حد زیادی به واقعیت نزدیک هستند. سفید به صورت کاملا درخشان دیده‌ شده و عمق رنگ مشکی نیز در حد قابل قبولی است. با توجه به پنل به کار رفته مشکلی در نگاه از زوایا نخواهید داشت و همه چیز همان‌طور که در نگاه از روبه‌رو می‌بینیم به نمایش در می‌‌آید.

میزان نور نمایشگر در بیشترین حالت خودش به بیش از 400 نیت می‌رسد که چندان بالا نیست اما عدد قابل قبولی برای محصولی در این رده به‌نظر می‌رسد. با اینکه رفلکس نمایشگر بالاست اما باز هم می‌توانید در زیر نور آفتاب تا حدی با گوشی کار کنید که مشکل ساز نباشد.

هواوی کاری کرده تا با رساندن نور نمایشگر به حداقل میزان خود، بتوانید تا آن را در حد 4 نیت پایین بیاورید. بنابراین چت کردن با مخاطب خاص، آن‌هم شب‌ها قبل از خواب، کاری ساده خواهد بود؛ چرا که نور نمایشگر در محیط‌های تاریک اصلا آزاردهنده نیست.

در بخش تنظیمات نمایشگر، گزینه‌ای برای فیلتر کردن رنگ آبی در نظر گرفته شده تا چشمان زیبای شما کمتر از همیشه در معرض آسیب باشد. در بخش Color Temperature می‌توانید تا گرمی یا سردی رنگ‌ها را متناسب با سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب در بخش تنظیمات، انتخاب اسکرین سیور است. شما می‌توانید تصاویری را انتخاب کنید تا هنگام شارژ شدن گوشی به نمایش در آیند و جلوه خاصی را به گوشی ببخشند.

از لحاظ تاچ، نوا 2 پلاس یکی از بهترین‌های بازار است. حرکت انگشتان بر روی صفحه به راحتی صورت می‌گیرد؛ خود گوشی هم در کسری از ثانیه به تماس دست شما پاسخ خواهد داد. گزینه‌ای هم برای غیر فعال کردن تاچ صفحه در نظر گرفته شده تا هنگام قرار دادن گوشی در جیب، صفحه لمسی غیرفعال شود، با همین حرکت ساده دیگر به صورت اتفاقی گوشی کاری را انجام نخواهد داد.

شما توسط فعال کردن گزینه Gloves Mode می‌توانید حساسیت نمایشگر لمسی را بالا ببرید و حتی توسط دست‌کش نیز با گوشی دلبندتان کار کنید. این ویژگی در روزهای سرد زمستانی حسابی به کارتان خواهد آمد. دیگر چه از جان یک گوشی معمولی می‌خواهید؟!

برای آنکه عیار این گوشی را بسنجیم، آن را در کنار ال‌جی G4 با نمایشگر 5.5 اینچی QHD قرار دادیم که حاصل کار را در زیر می‌بینید (نمایشگر سمت چپ مربوط به نوا 2 پلاس است):


سخت افزار

هواوی یکی از معدود کمپانی‌هایی‌ست که خودش آستین‌ها را بالا زده و قلب تپنده محصولاتش را می‌سازد. این‌بار و برای این گوشی هوشمند بالارده نیز تصمیم گرفته تا از چیپ 64 بیتی Kirin 659 استفاده کند. چیپستی اختصاصی که شامل 8 هسته پردازشی ناقابل می‌شود. این هسته‌ها همگی از نوع Cortex-A53 هستند با این تفاوت که چهارتای آن‌ها با فرکانس 1.7 و چهارتای دیگر با فرکانس 2.36 گیگاهرتز مشغول فعالیت هستند.

Kirin 659 که با فناوری 16 نانومتری ساخته شده، تا 60 درصد پردازش‌های بهتری نسبت به Kirin 620 داشته و از لحاظ گرافیکی نیز می‌توانید تا دوبرابر چیپ اشاره شده بر روی آن حساب کنید. به طور کلی نیز این چیپست 70 درصد کارایی بهتری خواهد داشت. علاوه بر این‌ها هواوی از تراشه I5 نیز بهره گرفته تا عملکرد کلی نوا 2 پلاس را بهبود بخشد.

وظیفه پردازش‌های گرافیکی به‌عهده Mali-T830 قرار گرفته که با دو هسته می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. به این مجموعه قدرتمند می‌توانید 4 گیگابایت رم را اضافه کنید تا به قدرت بالای نوا 2 پلاس ایمان بیاورید.

البته همین که هواوی توانسته تا چیپ اختصاصی خودش را در حد و اندازه‌های اسنپدراگون 625 بالا بکشد، جای تحسین دارد. در واقع این کار موجب شده تا هزینه‌های ساخت بخش سخت‌افزاری کاهش پیدا کرده و کمپانی سازنده بتواند از فناوری‌های نوین دیگری برای نوا 2 پلاس استفاده کند. نظیر قابلیت‌های خاصی که در دوربین و بخش صدای این گوشی می‌بینیم.

برای آنکه عیار نقش اول قصه امروزمان را بسنجیم، تصمیم گرفتیم تا آن‌ را وارد آزمایشگاه خودمان بکنیم و قدرتش را به چالش بکشیم.

در مرحله نخست از بنچمارک خوب و محبوب AnTuTu استفاده کردیم. این برنامه در واقع با سنجش بخش‌های مختلف گوشی، امتیازی را به آن خواهد داد تا بتوانید به راحتی آن را با سایر گوشی‌های بازار مقایسه کنید.

در آزمون بعدی هم از GeekBench 4 بهره گرفتیم تا قدرت پردازنده را در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بسنجیم.

بعد از هنرنمایی گوشی جدید هواوی، تصمیم گرفتیم تا آن را به چالش جدیدی دعوت کنیم. برای این منظور چند بازی خوب و گرافیکی همچون Asphalt Nitro را برروی آن به اجرا درآوردیم. با توجه به رده این گوشی، بازی خیلی خوب و روان اجرا شد و حتی پس از نیم ساعت اجرا هم مشکل خاصی با آن نداشتیم. میزان داغ شدن آن، در حد و اندازه‌های سایر گوشی‌های بازار بود و نه آنقدر خنک ماند که برایش برخیزیم و کلاه‌مان را برداریم، نه آنقدر داغ شد که بر رویش نیمرو درست کنیم! در واقع با بالا رفتن هیجان بازی، دما نیز بالا می‌رود اما در حدی نیست که مشکل ساز شود.

این روز‌ها صرفا بازی‌های گرافیکی نیستند که گوشی‌ها را به چالش می‌کشند. با فراگیر شدن اینترنت، حالا اکثر گیم‌های امروزی به صورت آنلاین دنبال می‌شوند و برای اجرا، دسترسی‌های زیادی را لازم دارند. به عنوان مثال برای بازی استراتژیک و محبوبی همچون کلش آو کلنز، می‌بایست به صورت مداوم به اینترنت متصل باشید و این کار در اکثر مواقع از طریق سیم‌کارت و دیتا صورت می‌گیرد.

در تست‌های که ما در این زمینه از نوا 2 پلاس گرفتیم، همه چیز نرمال و در حالت معمولی خودش بود. با فعال کردن دیتا و اتصال به اینترنت 4G، انتظار داغ شدن بیش از حد گوشی را داشتیم که اینگونه نشد. حتی میزان شارژ دستگاه نیز به صورت معمولی و همچون سایر محصولات بازار هنگام این استفاده سنگین خالی شد. با این حساب اگر جز این دسته از کاربران تلفن‌های هوشمند هستید، می‌توانید تا حد زیادی بر روی نوا 2 پلاس حساب کنید؛ با اینکه گوشی خیلی قدرتمندی در این زمینه نیست اما ناامیدتان نخواهد کرد.

با توجه به اینکه رابط کاربری هواوی خیلی سبک نبوده و گوشی مورد بحث هم یک پرچمدار نیست، انتظار خیلی بالایی از آن نداشتیم اما هنگام کار با نوا 2 پلاس اصلا احساس کندی و یا لگ‌ زدن نخواهید کرد. همه چیز خیلی خوب و روان اجرا می‌شود، حتی زمانی‌که چندین اپ مختلف را بر روی گوشی نصب کرده باشید. از لحاظ مالتی تسکینگ، اقای خاص قصه ما یکی از بهترین‌ها در رنج خودش است. شما به راحتی و با سرعت می‌توانید میان اپلیکیشن‌ها سوییچ کنید. در واقع نوا 2 پلاس این ویژگی را مدیون میزان رم بالای خودش است.


دوربین

این روزها ظاهرا دوربین دوگانه به استاندارد جدیدی در دنیای اسمارت فون‌ها تبدیل شده و هر کمپانی که از راه می‌رسد، می‌خواهد محصولی را با چنین ویژگی روانه بازار کند. هواوی هم اولین نیست، اما یکی از بهترین‌ها در این زمینه‌ است. یکی از مزایای دوربین دوگانه این بوده که دست کمپانی سازنده برای استفاده از آن کاملا باز خواهد بود. یکی همچون ال‌جی می‌خواهد پرچمدارش زاویه دید بیشتری داشته باشد و دیگری همچون P9 هواوی قصد دارد تا دنیا را بدون رنگ ببیند؛ نوا 2 پلاس نیز راه دیگری را برگزیده و از یک دوربین تله‌فوتو بهره گرفته است.

هواوی برای گوشی تازه متولد شده‌اش از دو دوربین متفاوت 12 مگاپیکسلی با لنز واید و 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو بهره گرفته است. گشودگی دیافراگم لنز اصلی برابر با F/1.8 بوده و لنز تله‌فوتو F.2.4 دارد. لنز دوم شبیه به چیزی است که پیش‌تر در محصولی همچون آیفون 7 پلاس دیده‌ بودیم. این لنز با ثبت تصاویر باکیفیت و ترکیب آن‌ها با لنز اصلی، می‌تواند کاری کند تا شاهد زوم دو برابری اپتیکال باشید. یعنی در نوا 2 پلاس بر خلاف سایر گوشی‌های هوشمند که از زوم دیجیتالی بهره می‌برند، شما می‌توانید تا یک زوم دو برابری را تجربه کنید و شاهد کاهش کیفیت هم نباشید. چیزی که در دوربین‌های DSLR می‌بینیم.

علاوه بر زوم اپتیکال، این دوربین کمک می‌کند تا فوکوس بهتری بر روی سوژه داشته باشید و بتوانید میزان فوکوس را تغییر دهید. بنابراین می‌توان بر روی ثبت تصاویر پرتره زیبا با این گوشی نیز حساب باز کرد. دوربین به راحتی چهره فرد را تشخیص داده و محیط اطراف آن‌ را تار می‌کند تا یک تصویر خاص را شاهد باشید.

در کنار این‌ها هواوی برای این گوشی بالارده خود از الگوریتم‌های خاصی بهره گرفته که توانایی تشخیص چهره سه‌بعدی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. در واقع حتی با نگاه به رابط کاربری گوشی نیز در می‌یابید که همه چیز برای استفاده بدون نقص از دوربین و ثبت تصاویر پرتره بهینه شده است.

تصاویر ثبت شده توسط این گوشی برای محصولی که حتی پرچمدار یک کمپانی هم نیست، کاملا قابل قبول و راضی کننده است. بعد از چند روز عکاسی در شرایط مختلف متوجه شدیم که به صورت نرم‌افزاری تغییرات زیادی بر روی تصاویر صورت نمی‌گیرد و شاهد افزایش بیش از حد غلظت رنگ‌ها نیستیم. این امر موجب شده تا تصاویر نوا 2 پلاس به واقعیت نزدیک‌تر باشد، با این حال هستند کسانی که عکس‌‌های پر رنگ و اغراق آمیز را می‌پسندند؛ البته نباید از تاثیر بسزای ابعاد پیکسل‌ها در این امر گذشت.

کیفیت تصاویر در تمام شرایط از محصولات هم‌رده بالاتر است اما نمی‌تواند با پرچمداران بازار به رقابت بپردازد. به عنوان مثال اگر قصد عکاسی در شب و محیط‌های کم‌نور را داشته باشید، شاهد نویز نسبتا زیادی در تصویر هستید که برای محصولی در این سطح قابل قبول است اما خب هیچ‌کس عاشق سینه چاک نویزها نیست! این را هم بگوییم که عدم بهره‌گیری از لرزش‌گیر اپتیکال در ایجاد نویز بی‌تاثیر نبوده است.

حال بیایید نگاهی به رابط کاربری بیندازیم. جایی که چیز متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی و سایر گوشی‌های هواوی را شاهد نیستیم.

هنگامی که برای نخستین بار وارد دوربین می‌شوید، مورد ویژه و متفاوتی در اختیار شما نیست. سمت راست کلید نرم افزاری شاتر دوربین به چشم می‌خورد و در بالا و پایین آن گزینه‌ای برای تغییر حالت دوربین به فیلم‌برداری و ورود به گالری دیده می‌شود. در سمت چپ نیز شاهد ۴ آیکون هستیم. یکی از آن‌ها برای سوییچ بین دوربین جلو و عقب است، دومی برای ثبت تصاویر لایو بوده که توسط آن در حد چند ثانیه قبل از ثبت عکس، از محیط فیلم‌برداری شده تا عکسی که گرفته‌اید، خیلی خشک و بی‌روح نباشد؛ برای بهره گرفتن از این ویژگی، می‌بایست هنگام مشاهده تصویر صفحه را برای چند ثانیه لمس کنید. مورد سوم مربوط ثبت عکس‌های پرتره می‌شود و در نهایت شاهد گزینه‌ای برای تنظیم فلاش گوشی هستیم.

اگر در رابط کاربری دوربین به سمت چپ سوایپ کنید، وارد بخش تنظیمات می‌شوید. در این قسمت گزینه‌های زیادی پیش‌ روی شماست. می‌توانید میزان رزولوشن دستگاه را از ۱۲ مگاپیکسل به ۶ مگاپیکسل تغییر دهید و در این بین ۳ انتخاب دیگر نیز دارید و می‌توانید بسته به هدف خود یکی را برگزینید.

در بخش تنظیمات می‌شود صدای شاتر دوربین را به‌راحتی قطع کرد، موردی که برای انجام آن در برخی اسمارت فون‌ها می‌بایست هفت خان رستم را رد کرد! با استفاده از Audio Control می‌توانید مشخص کنید که بدون لمس صفحه و تنها با گفتن یک کلمه خاص، نوا 2 پلاس از محیط عکس بیندازد. هنگام فعال بودن این قابلیت، کلید شاتر دوربین نیز با یک افکت زیبا نشان می‌دهد که دستگاه منتظر فرمان شماست.

کمی پایین‌تر به گزینهTouch to Capture‌ بر می‌خوریم که با فعال کردن آن تنها کافی است انگشت خود را بر روی سوژه بزنید تا دوربین پس از اعمال فوکوس از آن عکس بیندازد. گزینه دیگر Capture Smiles نام دارد که برای افراد خوش خنده است و با استفاده از آن زمانی که دوربین لبخند شما را تشخیص دهد به صورت اتوماتیک مشغول عکاسی می‌شود.

در بخش تنظیمات شاهد گزینه‌های دیگری برای شخصی سازی کلید شاتر و یا کلیدهای یکپارچه صدا نیز هستیم و می‌توانید مشخص کنید که هر کدام در صورت استفاده چه کاری را انجام دهند. با فعال کردن بخش Ultra SnapShot  نیز قادر هستید تا در صورت قفل بودن دستگاه و با فشردن کلید کاهش صدا آن‌هم به صورت دوبار پشت سر هم، از یک سوژه عکاسی کنید. در این حالت که برای شکار لحظه‌ها بسیار مناسب است می‌توانید در کمتر از یک ثانیه از صحنه عکس بیندازید. به عنوان مثال اتفاقی در آن سوی خیابان در حال وقوع است و شما هم حس پلیسی‌تان گل کرده و نمی‌خواهید سوژه را از دست بدهید؛ بنابراین گوشی را از جیب‌تان در می‌آورید و دوبار کلید کاهش صدا را می‌فشارید و نوا 2 پلاس در کمتر از ۱ ثانیه از سوژه یک عکس تهیه و در گالری ذخیره می‌کند. حتی زمان انجام این فرآیند نیز توسط دستگاه اندازه‌گیری شده و به کاربر نشان داده می‌شود.

یکی از بخش‌های جالب محصولات هواوی که به شخصه دوستش دارم، Object Tracking نامیده می‌شود و توسط آن می‌توانید فوکوس را بر روی یک جسم قفل کنید! یعنی اینکه شما جسمی را به دستگاه نشان می‌دهید و در صورت جابه‌جایی سوژه، دوربین به صورت خودجوش (!) فوکوس را بر روی آن اعمال می‌کند.

در بخش Image Adjustment قادر هستید تا برخی پارامترهای عکاسی نظیر روشنایی و یا کنتراست را تغییر دهید. تفاوت این بخش با تصویربرداری Pro در این است که این تنظیمات برای تمامی تصاویر شما اعمال خواهد شد.

حالا اگر در رابط کاربری دوربین به سمت راست سوایپ کنید، حالت‌های عکاسی متفاوتی پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. با استفاده از گزینه HDR می‌توانید با این ویژگی عکاسی کنید. در بخش Night Shot اسمارت فون دلبند شما بهترین تنظیمات را برای ثبت عکس در محیط‌های کم‌نور در اختیارتان قرار می‌دهد و حتی می‌توانید میزان اکسپوژر و یا ISO‌ را نیز به دل‌خواه تغییر دهید.

Light Painting هم مخصوص کسانی است که به نور علاقه دارند و این توانایی را دارید که با ثابت نگه داشتن گوشی در این حالت، در تصاویر خود رد نور ایجاد کنید. یک بخش جالب با نام WaterMark نیز برای دوربین نوا 2 پلاس در نظر گرفته شده که تاریخ، ساعت، محل ثبت عکس و یا هرچیز دیگری که دل‌تان بخواهد را در عکس می‌گنجاند تا برای همیشه همراه با آن باشد.

بخش Document Scan مخصوص اسکن کردن نوشته‌هاست. برای این‌کار تنها کافی است گوشی را به سمت یک نوشته بگیرید و از آن عکس بیندازید. خود گوشی متن را تشخیص داده و تصویر را کراپ می‌کند و حتی زاویه آن را نیز به گونه‌ای تغییر می‌دهد که تصویر به صورت صاف به نمایش در آید. در نهایت با Audio Note مواجه می‌شویم که پس از ثبت عکس، امکان چند ثانیه ضبط صدا را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید برای آن عکس، توضیحی نیز ذخیره کنید. این حالت مخصوص خبرنگاران است چرا که دیگر هیچ سوژه‌ای را از دست نخواهند داد.

گزینه Pro Photo نیز دوربین را به حالت Pro می‌برد و تنظیمات دستی آن را در اختیارتان می‌گذارد و می‌توانید میزان ISO ، سفیدی، اکسپوژر و… دوربین را به دلخواه تنظیم کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در این قسمت قابل دسترسی است، Pro Video نام دارد که توسط آن می‌توانید حتی هنگام فیلم‌برداری نیز از تنظیمات دستی برای دوربین بهره بگیرید.

هواوی برای نوا 2 پلاس عکاسی به صورت پانوراما و تایم لپس را نیز قرار داده و حتی می‌توانید پس از ثبت عکس نیز فوکوس را تغییر دهید. در این بین و با استفاده از فیلترها می‌توان به طور کلی حال و هوای عکس را تغییر داد. یکی از جالب‌ترین گزینه‌ها در این بخش امکان عکاسی پانوراما به صورت سه‌بعدی است که یک عکس خاص را در اختیار شما خواهد گذاشت. حتی اگر این ویژگی‌ها شما را راضی نکرد، باز هم می‌توانید از طریق گزینه More به سایر مودهای مختلف دسترسی داشته باشید و آن‌ها را دانلود کنید.

به طور کلی این بالارده هواوی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان باشد. در ادامه شاهد تصاویر گرفته شده با دوربین هواوی نوا 2 پلاس در شرایط مختلف خواهید بود:

هرچه هواوی برای بخش عکس‌برداری سنگ تمام گذاشته از قسمت فیلم‌برداری غافل شده است. شما با نوا 2 پلاس نمی‌توانید به‌صورت 4K  فیلم بگیرید. با اینکه چنین ویژگی در دنیای امروزی‌ چندان (بخوانید: اصلا!) کاربردی نیست اما خب برای محصولات پرچم‌دار امروزی یک استاندارد به حساب می‌آید (اگرچه نوا 2 پلاس چنین ادعایی ندارد).

این در حالی‌ است که نوا 2 پلاس نهایتا می‌تواند به صورت فول‌ اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانید نسل قبلی این گوشی می‌توانست با این وضوح فیلم بگیرد و خم به ابرو نیاورد. دلیل این مشکل را نیز باید از چیپست هواوی بپرسید! با این‌حال امکان روتوش چهره در هنگام فیلم‌برداری نیز وجود دارد و حتی می‌توانید به صورت اسلوموشن هم از محیط فیلم بگیرید. در این حالت امکان انتخاب یک بخش از صحنه را دارید و قادر هستید تا مشخص کنید که تنها قسمتی از فیلم گرفته شده به صورت اسلوموشن باشد.

کیفیت ویدیوهای گرفته شده در حد قابل قبولی است و صدا به صورت استریو ذخیره می‌شود اما عدم تجهیز به لرزش‌گیر اپتیکال کاری کرده تا خیلی شاهد یک ویدیوی صاف و یک‌دست نباشیم. جا دارد که هواوی تمرکز بیشتری بر روی بخش فیلم‌برداری گوشی‌هایش بگذارد. جالب است بدانید که نسل قبلی این گوشی یعنی نوا پلاس به لرزش‌گیر اپتیکال نیز مجهز بوده است!

بررسی ویدیویی دوربین دوگانه نوا 2 پلاس هواوی

هواوی برای همیشه توجه زیادی به دوربین سلفی داشته و یکی از نخستین کمپانی‌هایی بود که از دوربینی با مگاپیکسل بالا برای ثبت تصاویر سلفی در P6 استفاده کرد. حالا و برای نوا 2 پلاس این کمپانی خوش‌نام چینی از یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی بهره گرفته که می‌تواند به صورت فول‌ اچ‌دی فیلم‌برداری کند.

دوربین سلفی به خودی خود تصاویر باکیفیتی را می‌گیرد و اگر از سلفی‌بگیران حرفه‌ای هستید، می‌توانید بر روی آن حساب کنید. بسیاری از امکانات کاربری دوربین اصلی برای سلفی نیز در نظر گرفته شده و حتی قادر هستید با دوربین جلو نیز به صورت پانوراما عکاسی کنید که خب در نوع خود جالب است چرا که به واسطه آن زاویه بیشتری را پوشش خواهید داد.

دوربین سلفی به فلاش مجهز نیست اما هواوی یک نمونه نرم‌افزاری بسیار خاص را برای آن در نظر گرفته تا بتوانید در تاریکی نیز تصاویر سلفی خوبی را ثبت کنید. این بخش به صورت هوشمند عمل کرده و متناسب با محیط و میزان نور، در 11 حالت مختلف تصویر را به‌گونه‌ای روشن می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشد.

جالب است بدانید که حالت پرتره و فناوری تشخیص سه‌بعدی چهره برای دوربین سلفی نیز فعال است و می‌توان تصاویر منحصر به فردی را با آن گرفت. رزولوشن بالا موجب شده تا در روز شاهد ثبت جزئیات بالایی باشیم، در حدی که با زوم کردن تصویر نیز کیفیت اولیه آن از بین نمی‌رود. در مقایسه با محصولی پرچمدار همچون آیفون 7، نوا 2 پلاس در مجموع تصاویر سلفی بهتر و با کیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند و حتی زاویه دید بیشتری نیز دارد؛ در نتیجه نیازی نیست که از مونوپاد استفاده کنید و خیلی راحت در همان حالت معمولی می‌توانید به صورت گروهی سلفی بیندازید.

نگاهی به دوربین سلفی نوا 2 پلاس هواوی؛ ثبت خاطرات به بهترین شکل ممکن


رابط کاربری

هواوی، نوا 2 پلاس را با سیستم عامل اندروید نوقا راهی بازار کرده است. مطابق معمول سازندگان اندرویدی، این کمپانی چینی نیز از رابط شخصی‌سازی شده خود با نام EMUI 5.1 برای گوشی جدیدش بهره گرفته است. تا پیش از این عادت داشتیم که در رابط کاربری هواوی اپ‌دراور را نبینیم و تمام برنامه‌ها بر روی همان صفحه اصلی پخش و پلا باشند. اما حالا هواوی این ویژگی را به صورت آپشن در اختیار شما قرار داده است. بدین ترتیب می‌توانید خودتان انتخاب کنید که به اپ‌دراور دسترسی داشته باشید یا خیر. مشابه چیزی که در پرچمداران ال‌جی دیده بودیم. البته گشت و گذار در اپ‌دراور به صورت عمودی خواهد بود.

شکل آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نسبت به گذشته ندارد و منو دو مرحله‌ای نوتیفیکیشن‌ها نیز شباهت زیادی به اندروید دارد. در این قسمت تقریبا میانبر تمام تنظیمات گوشی در اختیار شماست و ترکیب رنگ مشکی با آبی هم زیبایی آن را دو چندان کرده است.

برخی ویژگی‌های پرکاربرد نسخه قبلی این رابط کاربری نیز همچنان حفظ شده است. به‌عنوان مثال اگر با پشت دست، دو بار بر روی صفحه ضربه بزنید؛ نوا 2 پلاس یک اسکرین شات زیبا را تقدیم‌تان می‌کند و اگر همین کار را با دو انگشت انجام دهید، از نمایشگر فیلم می‌گیرد و در گالری ذخیره می‌کند. یا اینکه شما می‌توانید با پشت دست بر روی صفحه برخی حروف از پیش تعیین شده را بکشید تا یک اپلیکیشن خاص اجرا شود. به عنوان مثال با کشیدن حرف M به سرعت وارد موزیک پلیر می‌شوید.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده خاص رابط کاربری گوشی جدید هواوی App Twin نام دارد. توسط این قابلیت می‌توانید از یک اپلیکیشن، دو نسخه داشته باشید! به‌عنوان مثال می‌توانید از دو تلگرام با دو شماره متفاوت در گوشی خود استفاده کنید که در نوع خود جالب است.

به واسطه قابلیت Split-Screen در اندروید ۷، حالا شما می‌توانید از دو اپلیکیشن به صورت هم‌زمان در کنار هم استفاده کنید. البته تعداد برنامه‌هایی که از این ویژگی بهره‌ می‌برند، محدود است اما خب با توجه به نمایشگر بزرگ نوا جان (!) کار با این قابلیت لذت‌بخش خواهد بود.

اگر در لاک اسکرین انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید، با یک منو کوچک روبه‌رو می‌شوید و بدون آنکه نیازی به باز کردن قفل دستگاه باشد، می‌توانید از ماشین حساب و یا تایمر استفاده کنید، وارد رکوردر شوید و صدایی را ضبط کنید، از چراغ قوه بهره بگیرید و یا اینکه توسط دوربین یک QR Code را اسکن کنید.

در سراسر رابط کاربری افکت‌های زیبایی استفاده شده که دل هر شخصی را می‌رباید. گزینه‌ای با نام Floating  dock در این گوشی دیده می‌شود که اگر فعالش کنید یک دایره کوچک در همه‌جای سیستم عامل همراه شما خواهد بود تا میانبرهای خوبی را در اختیارتان قرار دهد.

هواوی برای آن‌هایی که با سایز بزرگ دستگاه مشکل دارند نیز چاره‌ای اندیشیده است. شما اگر بر روی ۳ دکمه اصلی (بازگشت، خانه و مالتی تسکینگ) رابط کاربری به سمت راست سوایپ کنید، صفحه تا حد نرمالی کوچک می‌شود و در این حالت حتی اگر دستان خیلی کوچکی نیز داشته باشید باز هم می‌توانید با یک دست با نوا 2 پلاس کار کنید. اگر چپ دست هستید، ‌می‌توانید همین عمل را به سمت چپ انجام می‌دهید و از این قابلیت برای دست چپ خود بهره بگیرید.


چندرسانه‌ای

نوا 2 پلاس تنها به یک اسپیکر مجهز است و خبری از صدای استریو نیست اما همین تک اسپیکر صدای نسبتا بلندی را روانه گوش شما می‌کند. البته میزان بلندی آن در حد و اندازه‌های محصولات اچ‌تی‌سی نیست اما خب…! اگر از علاقه‌مندان به گوش دادن به موسیقی توسط هدفون هستید، باز هم می‌توانید بر روی میزان خروجی و کیفیت صدای نوا 2 پلاس حساب باز کنید. البته هندزفری همراه با محصول چندان جالب نیست و از کیفیت ساخت پایینی برخوردار است. به شخصه که حتی نتوانستم برای چند دقیقه هم آن را تحمل کنم!

نوا 2 پلاس از چیپ HiFi با شماره مدل AKM4376A سود می‌برد که شامل آمپلی‌فایر، فرکانس ۳۸۴ کیلوهرتزی و DAC استریوی ۳۲ بیتی می‌شود. چنین ویژگی را پیش‌تر در پرچمداران دیده بودیم و هیچ‌گاه در این رده قیمتی محصولی با DAC معرفی نشده بود. وجود این چیپ در هواوی نوا 2 پلاس باعث به حداقل رسیدن نویز شده و صدای شفافی را به گوش‌های کاربر منتقل می‌کند.

یکی از بخش‌های خاص این گوشی، هواوی Histen نام دارد. با ورود به این قسمت تنظیمات گسترده‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این قابلیت که با همکاری یک موسسه آلمانی به‌دست آمده موجب می‌شود تا بتوانید اکولایزری حرفه‌ای در اختیار داشته باشید و یا اینکه با اعمال تنظیماتی خاص، صدا را به صورت سه‌بعدی بشنوید. به عنوان مثال برای افزایش صداهای بم، می‌توانید Mega Bass را از 0.0 تا 1.0 تغییر دهید.

برخی ویژگی‌های دیگر همچون شناسایی نوع هدفون نیز برای این مدل در نظر گرفته شده که آن را خواستنی‌تر کرده است. با همه این تفاسیر، می‌توان نوا 2 پلاس را محصول مناسبی برای علاقه‌مندان به موزیک دانست.


سایر قابلیت‌ها

همچون اکثر محصولات امروزی، نوا 2 پلاس هم به یک سنسور اثر انگشت ناقابل مجهز شده است. این سنسور در پشت دستگاه دیده می‌شود. محل قرارگیری سنسور بیش از هرچیز سلیقه‌ای است و برخی دوست دارند آن‌ را در پشت ببینید و برخی دیگر می‌خواهند در جلو دستگاه و زیر نمایشگر باشد. با این حال سنسور اثر انگشت نوا 2 پلاس به نظر ما در جای بسیار خوبی قرار گرفته و تقریبا در همه مواقع (بجز وقتی که گوشی روی سطح قرار گرفته) می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما انصافا از حق نگذریم دقت سنسور بسیار بالاست و در تست‌های ما پس از ۲۰ بار لمس، تنها در یک مورد قادر به شناسایی اثر انگشت نبود که در نوع خود فوق‌العاده است. البته اگر دستان‌تان خیس و یا حتی نم‌دار باشد، رسما این سنسور غیر قابل استفاده خواهد بود. شما این توانایی را دارید که چندین اثر انگشت متفاوت را در آن ذخیره کنید تا با انگشتان مختلف بتوانید از دستگاه بهره ببرید.

این سنسور قابلیت‌های جالب دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال اگر در رابط کاربری انگشت خود را بر روی آن از بالا به سمت پایین بکشید، منو نوتفیکیشن ظاهر می‌شود و اگر عکس این‌ کار را انجام دهید، می‌توانید این منو را ببندید. در رابط کاربری دوربین نیز این سنسور همچون یک کلید اختصاصی شاتر عمل می‌کند و می‌توانید با لمس آن از محیط عکس بیندازید. حتی هنگام تماشای تصاویر در گالری نیز می‌شود توسط آن میان عکس‌ها سوئیچ کرد.

عملکرد سنسور فوق‌العاده است و برای باز کردن قفل دستگاه هم نیازی نیست که کلید پاور را بفشارید و یا کار خاصی انجام دهید؛ همان قرار دادن انگشت بر روی سنسور یعنی باز شدن قفل دستگاه! به همین راحتی…

نوا 2 پلاس یک محصول دو سیم‌کارته است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. البته شما نمی‌توانید از هر دو مورد به صورت هم‌زمان استفاده کنید و یا باید دو سیم کارت همزمان فعال داشته باشید و یا یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه، که این هم یکی از موارد منفی گوشی جدید هواوی است.

نوا 2 پلاس از شبکه‌ LTE پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا دانلود کنید. این مدل در 5 رنگ متفاوت راهی بازار می‌شود تا بتواند نظر افراد با سلایق متفاوت را به خود جلب کند. بالارده هواوی همچنین به GPS و بلوتوث نسخه ۴.۲ نیز مجهز است تا رسما با یک محصول همه چیز تمام رو‌به‌رو باشیم. این روزها هم که همه از پورت USB Type-C بهره می‌گیرند، هواوی هم از قافله عقب نمانده و از چنین بخشی در محصولش سود برده است. با این‌حال دوست داشتیم که با یک محصول ضد آب و گرد و غبار روبه‌رو می‌شدیم که چنین نشد…


باتری

نوا 2 پلاس هواوی با یک باتری 3340 میلی‌ آمپر ساعتی روانه بازار شده که برای دستگاهی در این سطح، راضی‌کننده است. از لحاظ شارژدهی تفاوت چندانی را میان این مدل با نسل قبلی خود یعنی نوا پلاس شاهد نیستیم؛ چرا که گوشی قبلی هواوی از چیپستی با فناوری ساخت 14 نانومتری استفاده می‌کرد و مصرف بهینه‌تری داشت.

این باتری غیرقابل تعویض، در یک استفاده معمولی می‌تواند تا در حدود یک روز و حتی بیشتر با شما باشد. خوشبختانه نوا 2 پلاس از شارژ سریع پشتیبانی کرده و می‌توانید تا در حدود 100 دقیقه، باتری آن را از صفر تا 100 شارژ کنید. میزانی که برای دارندگان گوشی‌های اپل در حد یک آرزوست!


کلام آخر در بررسی هواوی نوا 2 پلاس

هواوی تمام تلاش خود را کرده تا یک گوشی همه فن‌حریف نسبت به قیمت را راهی بازار کند. نوا 2 پلاس از کیفیت بالایی برخوردار است، نمایشگر خوبی را در اختیار شما می‌گذارد، دوربین‌هایش عالی هستند، قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی داشته و ویژگی‌های صوتی آن هم منحصر به فرد است. شما با پرداخت مبلغی در حدود 1 میلیون و 250 هزار تومان (شهریور 96) می‌توانید تمام این قابلیت‌ها را در اختیار داشته باشید. به همین راحتی…

در انتها شما را به مشاهده ویدئوی اختصاصی از بررسی هواوی نوا 2 پلاس دعوت می‌کنیم.

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

33 در مورد “بررسی نوا 2 پلاس هواوی: سکانس نهایی!”

  1. دوستان سلام.
    من میخوام بین این گوشی و میت 10 لایت یکی رو انتخاب کنم.
    من تو خیلی از سایت ها نقد و بررسی این دوتا گوشی رو خوندم.تو یکی از این نقد ها یه چیز جالب دیدم
    اونم اینکه سیمکارت دوم میت 10 لایت فقط از 2G پشتیبانی میکنه.
    خواستم ببینم نوا هم این مشکل رو داره؟
    لطفا اونایی که این گوشی رو دارن پاسخ بدن. ممنون

  2. سلام خسته نباشید .بررسیتون عالی بود.من ایفون 5S داشتم.فروختم و به دلیل مشکل مالی قید خرید ایفون را زدم.حدود هشت روزه نوا 2 پلاس خریدم.اصلا فکر نمیکردم که بتونم با سیستمی غیر از IOS ارتباط برقرار کنم.که خوشبختانه هم سیستم عاملش روان هست و هم نسبت به پولی که میدی حس خیلی خوبی القا میکنه.در کل راضی کننده هست.

  3. با سلام و سپاس از سایت و معلومات خوبی که در اختیار کاربران گوشی هواوی قرار دادین.
    من در قسمت نصب أپ مشکل دارم هواوی برای دانلود اپ فقط برنامه (app gallery) رو داره و من هر برنامه ایی رو جستجو و نصب کنم به زبان چینی است. برنامه هایی چون (بازار، پاساژ و کلکسی أپس) هم کار نمیده.
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام لطف دارین شما
      متوجه منظورتون نشدم
      چرا بازار و… جواب نمیده؟!
      با این حال بهترین راه برای گوشی‌های اندرویدی دانلود اپ‌ها از پلی استور هست که به‌راحتی در ایران در دسترسه

  4. سلام
    این گوشی با 3 تا گارانتی مختلف عرضه میشه و از 1250000 قیمت داره تا 1490000
    کدوم گارانتی معتبر تر هستش برای این گوشی ؟

  5. به نظرتون سامسونگ a5 2017 برای خرید بهتره یا هوآوی نوا 2 پلاس. کیفیت دوربین واسم از همه چیز مهمتره . بعدش سرعت و کیفیت. اگه گوشی دیگه سراغ دارید(در همین قیمت) لطفا راهنمایی کنید.

  6. سلام من بین ای گوشی و آ5 2017 سامسونگ گیر کردم.می ترسم هوآوی بعد یه مدت کیفیت اولیشو از دست بده. اما سامسونگ همیشه مثل روز اولش کار میکنه. لطفا راهنمایی کنید.

  7. سلام من میخوام این گوشی رو بخرم و خیلی هم ازش خوشم اومده ایا این گوشی واقعا مشکل تاچ و لمس داره

    1. نه داداش هیچ مشکلی نداره. اینا که بدشو میگن همگی از نمایندگی های برند های دیگه هستن میخوان فروش این گوشی رو کم کنن. بخر. خیلی از ایفون 7 سر تره.

  8. من میخوام گوشی Huawei nova 2 plus رو خریداری کنم ، ولی الان نمیدونم که بخرم یا نه ، بعضی از دوستان هستند که تا ادم میاد تصمیم اخرو بگیره میزنن تو ضغ ادم ، الان من نفهمیدم این گوشی خوبه یا خیر ، ایا این گوشی مشکل تاچ یا لمس داره ؟ جواب درست بدید دوستان.

  9. سلام . من نوا ۲پلاس گرفتم خیلی عالیه ولی مشکل من اینه که حالت خواب روی سی ثانیه هست و غیر فعاله نمیتونم زیادش کنم . آیا گوشی من این مشکل را دارد یا از همه همینطور هست لطفاً کمکم کنید ممنون و متشکرم

  10. یکی از معایبش نداشتن مادون قرمز. یکی دیگش رادیو نداره شاید جایی باشه که آدم قادر نباشه به اینترنت وصل شه. وعیب دیگه این که بایک ضربه کوچک کنار کلید کم کردن صدا رنگش پرید.

      1. خوب 50 درصد ام استفاده میکنن وقتی مادون قرمز نداره نمیشه به جای کنترل تلویزیون ازش استفاده کرد.

  11. nova 2 plus یک دروغ بزرگ.پولتون رو مثل من حروم نکنید ویژگی ها کاملا اسمی هست.hifi بزرگترین دروغش هست.گول ظاهر گوشی رو نخورید لمسش افتضاحه و کاملا رو اعصابه دوربین توشب حرفی واسه گفتن در مقابل حریفا نداره خلاصه از من گفتن پولتونو حروم نکنید انقد نمی ارزه

    1. سلام دوست عزیز نسبت به قیمتی که داره و مبلغی که میدی فوق العادست شما یه گوشی هم رده اینو با برند دیگه بیار که بتونه رقابت کنه من خودم سامسونگ آ5 دارم 2017 اصلا حرفی برا گفتن نداره چون هردوشو دارم
      شما نسبت به پولی که میدی باید انتظار داشته باشی
      برای من حافظه داخلیش و دو سیم بودنش واز همه مهمتر زیباییش و دوربینش
      نمیخوام طرفداری کنم اما هواویی گوشی های خوبی میزنه مثل میت 10 در سطح بالا یا این گوشی نوا پلاس

  12. با سلام .ممنون از بررسی خوبتون .اقای گل کار تقریبا نوا2 پلاس و پی9 در یک محدوده قیمتی هستند حالا شاید پی9 یکم گرونتر باشه .میخاستم ببینم کدوم ارزش خریدن بیشتری داره ؟در این محدوده دیگ چ گوشی هست ک صفحه نمایشش بزرگ و ظریف و با حاشیه های کم باشه .چون من کارم مقاله خونی هست .ممنون اگه جواب بدید.

  13. سلام دیروز این گوشی رو خریدم اما دوتا مسئله باهاش دارم یکی اینکه نسبت به اینکه نوشته شارژ سریع اما خیلیسریع شارژ نمیده و دیگر اینکه با به ربع کار کردن گرم میشه که من اصلا این انتظار رو ازش نداشتم حالا اینا طبیعیه یا اینکه گوشی من مشکل داره؟

    1. سرعت شارژ گوشی را با اعداد مطرح شده مقایسه کنید و اگر تفاوت زیاد بود، پس ممکنه گوشی مشکلی داشته باشد. البته توجه داشته باشید که از شارژر و حتی کابل خود گوشی باید استفاده کنید. در ارتباط با گرم شدن، بسته به نوع محتوایی که استفاده می‌کنید، مقداری گرم شدن طبیعی هست، بخصوص که گوشی شما فلزی است.

  14. نرم افزار قفل صفحه روش نص میکنم.. عمل میکنه ولی وقتی با این قفل میکنی دیگر با اثر انگشت باز نمیشه راهی نداری..؟ کسی میدونه؟

  15. بررسی بسیار خوبی بود مثل همیشه… لطفا گوشی htc 10 evo رو هم بررسی کنید که تو همین سگمنت و قیمت هست و انصافا اون گوشی هم مشخصات خوبی رو داره و ارزش پرداختن بهش رو داره. بازم مرسی…

  16. من بلاخره یه مشکیش رو خریدم . هرکی میبینه فکر میکنه ایفون ۷ پلاس هست . خیلی خوشکله و دوربینش خیلی باکیفیته . من که راضیم ازش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH