V30

ال‌جی قصد دارد با کاهش قیمت گوشی V30، گلکسی نوت 8 را بیش از پیش به چالش بکشد

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی ال‌جی چند روز پیش از پرچمدار جدید خود با نام V30 رونمایی کرد و اکنون این شرکت درنظر دارد با ارائه قیمتی کمتر، رقیب هم‌وطن خود را به چالش کشیده و در حقیقت از آن پیشی بگیرد.

براساس گزارشات منبعی آگاه، این شرکت نقشه راه خود را درباره فروش و عرضه گوشی V30 مشخص کرده و تصمیم گرفته قیمت 882 دلاری این اسمارت‌فون را کاهش دهد تا این پرچمدار بیش از پیش توانایی رقابت با گلکسی نوت 8 را داشته باشد. گفته می‌شود مدل معمولی این فبلت با قیمت 838 دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت و مدل پلاس این گوشی هم با افت قیمتی جزئی، با ارزش 881 روانه بازار می‌شود. حال اگر نگاهی به برچسب قیمت 963 دلاری گلکسی نوت 8 بیاندازیم، متوجه اختلاف قیمت چشمگیر این دو پرچمدار خواهیم شد.

گلکسی نوت 8 دارای بهترین صفحه نمایش

این درحالی است که بسیاری از تحلیل‌گران بازار صنعت، انتظار داشتند این گوشی به‌خاطر بهره‌گیری از پنل نمایشگر OLED و همچنین هزینه ساخت بیشتر، با قیمتی بالاتر از 1 میلیون وون (885 دلار) فروخته شود. اگر این افت قیمت از سوی کمپانی ال‌جی صورت بگیرد، باید گفت که مطمئنا این شرکت حاشیه سود خود را از این محصول بسیار کاهش داده و بهره‌گیری از قیمت رقابتی را به دریافت سود بیشتر ترجیح داده است.

البته باید منتظر بمانیم تا مشاهده کنیم که استراتژی اصلی کمپانی ال‌جی در راستای این افت قیمت چه مواردی هستند، زیرا در سال‌های اخیر بخش موبایل این شرکت از نظر سوددهی، حال و روز خوبی نداشته و دوران سیاهی را پیش‌رو دارد. آخرین تلاش ال‌جی برای بهبود این وضعیت نابه‌سامان، به تاریخ پرده‌برداری از گوشی پرچمدار G6 باز می‌گردد که در نهایت یک شکست بزرگ دیگر را برای این کمپانی به‌همراه داشت.

در آخر هم باید عنوان کرد که مسلما برای هر کمپانی بسیار مهم است که محصولات بخش‌های مختلف، فروش قابل قبولی را تجربه کرده و به‌طور کلی سودآورد باشند اما با وضع فعلی به جرات می‌توان گفت که اگر ال‌جی نتواند موفقیتی را که در گذشته با گوشی G3 بدست آورد، دوباره تکرار کند، احتمالا باید در آینده‌ شاهد خروج این غول دنیای تکنولوژی از بازار اسمارت‌فون‌ها باشیم. ضمنا هنوز زمان مشخصی برای عرضه فبلت پرچمدار V30 اعلام نشده، ولی انتظار داریم این محصول در ماه اکتبر در ویترین فروشگاه‌ها قرار بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH