سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده‌های 11 نانومتری خود است

این‌طور به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در حال ساخت نوع جدیدی چیپ‌ست برای برخی از محصولات آینده خود است.

روز دوشنبه این کمپانی کره‌ای اعلام کرد که در حال افزودن معماری 11 نانومتری FinFET به بخش پردازنده‌های خود است. در کنفرانس خبری شرکت سامسونگ اعلام شد که معماری 11 نانومتری، کارایی را تا 15 درصد نسبت به فناوری 14 نانومتری LPP به‌کار رفته در چیپ‌های پیشین، افزایش می‌دهد.

معماری 11 نانومتری

این پردازنده‌های 14 نانومتری را می‌توان در برخی از هندست‌های سری A و J سال جاری یافت. از نظر اندازه نیز، چیپست‌های 11 نانومتری نزدیک به 10 درصد از انواع 14 نانومتری کوچک‌ترند.

رایان لی نایب رئیس بخش مارکتینگ در سامسونگ الکترونیکس نظرات خود را درباره این اتفاق چنین بیان کرده است:

سامسونگ معماری 11 نانومتری را به نقشه راه خود اضافه نمود تا گزینه‌های پیشرفته‌تری را در اختیار داشته باشد. در واقع با این کار، شرکت روندی را آغاز کرده که قرار است طی سه سال آینده به معماری‌های 10، 8 و 7 نانومتری هم دست یابد.

این فناوری جدید نیمه اول سال آینده میلادی آماده می‌شود و برای هندست‌های میان‌رده تا بالارده درنظر گرفته خواهد شد. این‌طور حدس می‌زنیم که میزبان اصلی این پردازنده‌ها سری بعدی گلکسی A ،J و C باشد.

در ضمن کمپانی اعلام کرده که توسعه و ساخت لیتوگرافی 7LPP EUV بدون هیچ تاخیری در حال پیش‌روی بوده و تولید اولیه برای نیمه دوم سال آینده میلادی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH