iOS 11 راهکار اپل برای جلوگیری از حالت Burn-in در نمایشگر OLED آی‌فون X را فاش کرد

اگرچه پنل‌های OLED جزو پیشرفته‌ترین پنل‌های موجود به حساب می‌آیند و اخیرا استفاده از آن‌ها در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رایج شده، اما یک نقطه ضعف و یا بهتر بگوییم مشکل غیرقابل اغماض در این پنل‌ها مشاهده می‌شود که به اصطلاح Burn-in نام دارد و منجر به سوختن پیسکل‌های نمایشگر خواهد شد.

درواقع، این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که نمایشگر گوشی برای مدت طولانی یک تصویر ثابت را نشان می‌دهد. البته این حالت تنها در نمایشگرهای OLED وجود ندارد و در دیگر پنل‌ها نیز مشاهده شده است، اما تکنولوژی به‌کار رفته در نمایشگر OLED به گونه‌ای است که بیشتر در معرض این حالت قرار دارند.

براساس گزارشی که امروز توسط وب‌سایت 9to5mac و باتوجه به اطلاعات استخراج شده از نسخه نهایی و یا همان گلد مستر iOS 11 منتشر شده، شرکت اپل راهکارهایی را برای جلوگیری از بروز حالت Burn-in در نمایشگر OLED گوشی آی‌فون X خود درنظر گرفته است. اگرچه هنوز جزییات مربوط به این راهکار مشخص نشده، اما نشان می‌دهد که اپل چاره‌ای را برای این مشکل اندیشیده است.

OLED

از طرفی دیگر، هنوز مشخص نیست که آیا این تنظیمات توسط کاربر فعال و یا غیرفعال خواهد شد و یا به‌صورت پیش‌فرض فعال است، اما بعید به‌نظر می‌رسد که کاربری بخواهد ویژگی موردنظر در این گوشی غیرفعال باشد. البته پیش از این نیز، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند با این مشکل مواجه بودند و راه‌حل‌هایی را برای آن درنظر گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت سامسونگ اشاره کرد که در گلکسی S8 از تغییر مداوم پیکسل‌ها، برای این مشکل بهره می‌برد.

با این‌حال، آی‌فون X به عنوان اولین اسمارت‌فون کمپانی اپل که به نمایشگر OLED مجهز شده، روانه بازار می‌شود و باتوجه به اطلاعات فاش شده، این چنین به‌نظر می‌رسد که مهندسان این شرکت توانسته‌اند راه‌حلی را برای برطرف کردن حالت Burn-in که سوختن پیکسل‌های نمایشگر را به دنبال خواهد داشت، پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH