در مواقع اضطراری می‌توان فیس آی‌دی آی‌فون X را غیرفعال کرد

سوالات زیادی در مورد سیستم امنیتی فیس آی‌دی وجود دارد که جایگزین تاچ آی‌دی در آی‌فون X شده است. پاسخ بسیاری از این سوالات را بعد از عرضه و کار کردن با این گوشی می‌توان پیدا کرد اما شاید مهم‌ترین سوال این بوده که چگونه از اسکن چهره خود جلوگیری کنیم؟

اهمیت این سوال زمانی مشخص می‌شود که شما توسط فردی ربوده شوید و وی بخواهد با قرار دادن گوشی آی‌فون شما در مقابل چهره‌تان اقدام به بازگشایی قفل گوشی کند و یا آن‌که یک مامور پلیس به زور شما را وادار به این کار کند؛ در حالی‌که اصلا نمی‌خواهید چنین اتفاقی رخ دهد.

فیس آی‌دی

کریگ فدریگی، نایب رئیس ارشد بخش نرم افزار اپل، در مصاحبه‌ای با TechCrunch اعلام کرده که در چنین مواقعی می‌توان فیس آی‌دی را غیر فعال کرد. وی در ادامه افزود:

غیر فعال کردن ویژگی‌های امنیتی در گوشی‌های قدیمی‌تر نیز صورت می‌گیرد. به این ترتیب که کاربر می‌تواند به‌طور متوالی 5 بار دکمه هوم را لمس کرده تا این سیستم امنیتی به‌طور موقت غیر فعال شود.

در گوشی‌های جدید اپل مانند آی‌فون X و آی‌فون8، اگر شما هر کدام از دکمه‌های کناری دستگاه را برای مدت کوتاهی نگه دارید، صفحه نمایش دستگاه خاموش شده و قفل امنیتی نیز موقتا غیرفعال می‌شود؛ بنابراین اگر سارقی سر راه شما قرار گرفت، کافیست به گوشی خود دسترسی پیدا کرده و برای چند لحظه یکی از دکمه‌های کناری آی‌فون X را فشار دهید تا ویژگی فیس آی‌دی غیرفعال شود. این کار در آی‌فون 8 ویژگی تاچ آی‌دی را غیرفعال خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که این کار تا چه مدت و با چه سرعتی سیستم امنیتی را غیر فعال می‌کند، اما این صحبت‌ها قطعا کاسبی فروشندگان آنلاینی که با ادعای محافظت از سرقت هویت در مواقع اضطراری به فروش ماسک‌های صورت برای چنین منظوری اقدام کرده‌اند را کساد خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH