بیماری آلزایمر

محققان هوش مصنوعی جدیدی را توسعه می‌دهند که قادر به تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر است

با وجود این‌که هنوز درمان قطعی و مشخصی برای بیماری آلزایمر کشف نشده، برخی از محققان در حال تلاش برای رسیدن به راهی برای تشخیص زودهنگام این بیماری هستند. این موضوع به بیماران اجازه می‌دهد که در مراحل اولیه از وجود آلزایمر مطلع شده و سریعا برای کاهش سرعت پیشرفت این بیماری اقدام نمایند و یا حداقل برای مواجه شدن با این بیماری اجتناب ناپذیر آماده شوند.

اخیرا پژوهشگران دانشگاه Bari در ایتالیا به پیشرفت‌های چشمگیری در رابطه با تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر با بهره‌گیری از هوش مصنوعی دست یافته‌اند و به‌نظر می‌رسد که آن‌ها الگوریتمی را توسعه داده‌اند که توانایی تشخیص بیماری آلزایمر را در حدود یک دهه قبل از وقوع این بیماری دارد.

بیماری آلزایمر

محققان نتایج بدست آمده از اسکن MRI تعداد 38 بیمار و 29 فرد سالم را به بخش‌های کوچک جداگانه تبدیل و برای بررسی آن‌ها از هوش مصنوعی مورد بحث استفاده کردند. پس از انجام آزمایشات روی 148 بخش جداگانه بدست آمده از مغز، پژوهشگران دریافتند که تعداد 48 نفر از افراد این تست، اختلالات شناختی خفیفی داشتند که بعدا به آلزایمر منجر شده بود.

هوش مصنوعی یاد شده در 86 درصد از پیش‌بینی‌های مربوط به زمان بروز بیماری آلزایمر درست عمل کرده و همچنین در شناخت 84 درصد از اختلالات شناختی ایجاد شده پس از وقوع بیماری موفق بوده است. در حال حاضر این سیستم برای استفاده در اهداف پزشکی آماده نشده چراکه فعلا روی تعداد کمی از بیماران مختلف آزمایش شده است. البته انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه‌چندان دور این فناوری قابل بهر‌ه‌برداری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH