صفحه کلید لپ تاپ‌مان را چگونه تمیز کنیم؟!

629px-Clean-a-Laptop-Keyboard-Step-2

لپ‌‌تاپ‌ها هم اکنون به یکی از جدایی ناپذیرترین وسایل زندگی بشر تبدیل شده‌اند اما متاسفانه به دلیل نوع طراحی و ساختی که دارند، باز و بسته کردن برخی از قطعات سخت افزاری‌ آن‌ها کار دشواری است. کی‌بورد‌های لپ تاپ را می‌توان همانند یک آهن‌ربا دانست که علاقه وافری به خاک، گرد و غبار دارند و این علاقه زیادی، سبب کوتاه شدن عمر لپ‌تاپ ها و از طرفی کاهش زیبا جلوه کردن آن‌ می‌شود. در این مفاله قصد داریم به کمک شما عزیزان شتافته و راهی را برای تمیز و پاکیزه نگاه‌ داشتن کی‌بوردهای لپ تاپ خدمتتان پیش‌کش نماییم. در ادامه با آی‌تی رسان همراه باشید.

1- ابتدا لپ‌تاپ‌تان را خاموش نمایید. آن را از شارژر جدا کرده و تمام فلش مموری‌های خود را از آن خارج کنید.

629px-Clean-a-Laptop-Keyboard-Step-2

2- برای تمیز کردن ساده، لپ‌تاپ خود را به طرف جلو شیب دهید. سپس به آرامی، ضربه ای به پشت لپ تاپ زده و به خارج شدن هرچیزی که در بین صفحه کلید مانده، امیدوار باشید.

550px-Clean-a-Laptop-Keyboard-Step-3

3- انتهای یک قاشق چای‌خوری را با پارچه‌ای مرطوب بپوشانید. حال قاشق چای‌خوری را در امتداد لبه‌های کلید‌های کی‌بورد بکشید. این کار سبب می‌شود تا تمام گرد و غبارهای موجود در بین صفحه کی‌بورد، از آن خارج شده و صفحه کلید کمی زیباتر جلوه کند.

550px-Clean-a-Laptop-Keyboard-Step-4

4- حال جارو برقی را به برق زده و آن را برروی تمام کلید‌ها با فاصله‌ای نسبتا نزدیک، نگه دارید. این عمل ، صفحه کی‌بورد را از گرد و خاک‌های بیشتری رهایی می‌دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از یک سشوار، این کار را انجام دهید.

550px-Clean-a-Laptop-Keyboard-Step-5

 

5- اگرهم هنوز برخی از کثیفی‌ها وذرات ریز نان در بین کلید‌ها دیده می‌شوند، آن‌هارا دانه دانه از لپ‌تاپ جدا کرده و در جایی امن نگه دارید. حال پارچه‌ای مرطوب را در محل هر کلید، کشیده و این کار را تا زمان پاک شدن کامل کثیفی‌ها ادامه دهید. همچنین شما می‌توانید کلیدها را بشویید اما در انجام این کار، دقت کنید چراکه هرگونه بی توجهی به کلیدها در هنگام شستن‌شان، سبب گم شدن راحت اجزای صفحه کی‌بورد می‌شود.

نکته: بعضی از کلید‌ها یک پایه فلزی دارند، ابتدا پایه فلزی آن‌هارا به صورت اسلاید در ریل خود برده و سپس کلید‌های صفحه کی‌بورد را در مکان مربوطه جا بزنید.

6- کار تمام شد، خسته نباشید!

550px-Clean-a-Laptop-Keyboard-Intro

لطفا قبل از انجام تمیز کردن صفحه کی‌بورد، نکات زیر را با دقت مطالعه فرمایید:

  • از جا زدن هر کلید در محل مربوط به خود آن، مطمئن شوید. برای اطمینان از صحت جای گذاری کلیدها در محل مربوطه، از صفحه کی‎بورد عکس بگیرید.
  • برای خارج کردن کلیدهای صفحه کی‌بورد، از یک پیچ گوشتی استفاده نمایید.
  • برای ضد عفونی کردن صفحه کلید، از الکل کمک بگیرید اما به یاد داشته باشید، غوطه وری زیاد کلید‌های صفحه کی‌بورد در الکل، سبب می‌شود تا نوشته چاپ شده بروی آن‌ها پاک شود.

9 در مورد “صفحه کلید لپ تاپ‌مان را چگونه تمیز کنیم؟!”

  1. سلام /
    جدا کردن دکمه ها کار اصلا خوبی نیست بخصوص برای لبتاب های سری کیبورد جزیره ای …

    اما حالا با چی تمیزش کنیم ؟
    اول با یه دستمال میکرو فایبر که کمی اغشته کردین به اب یا در نهایت محلول شست شو رقیق . بکشید به کیبورد تون (سیستم خاموش باشه)
    و در قدم بعدی با حرکت های خیلی ملایم یا با قلمو یا مسواک نرم دور بر دکمه ها رو براش بدید . خواهید دید که ذرات خارجی و کثیفی ها بیرون میان و با یه دستمال دیگه با دقت اونا رو پاک کنین .

    توجه کنین که استفاده از تینر یا هر پاککننده هیدروکربنی خیلی به سیستم و زیباییش اسیب میرسونه (از دون دون شدن پلاستیک تا رفتن چاپ روی دکمه ها . و یا حتی اگه به تاچ پد بزنین خراب شدن اون/

    11
  2. ببخشید من لای کیبورد لپ تاپم خرده نون رفته با خلال دندون تمیزش کردم ولی هنوز هم کثیفی داره چه کنم؟

    2
    3
  3. سلام. من لپ تاپم توش گرد و غبار نرفته اما خود صفحه کلیدها کمی نوچ و چسبناک شده و دلیلش عرق کردن زیاد دست بنده است. یعنی الان کثیفی روی صفحه کلید است. اینو الان باید حتما با الکل 91 درصد و یک پارچه نخی در حالی که لپ تاپ خاموش است، تمیز کنم یا اینکه اگر الکل درصد کمتر هم باشه، قابل قبوله؟ اگر پنبه به جای پارچه نخی استفاده کنم، چطور؟

    4
    1
  4. سلا مخسته نباشید
    من یه مک بوک پرو ۱۳ اینچ new دارم
    متاسفانه شربت ریخت روی کیبوردش
    و همینطور که میدونید کیبورد این نوع متفاوته
    الان زیره کیبورد حالت چسبناک پیدا کرده
    چطرو تمیزش کنم؟

    3
    4
    1. استفاده از الکل یا تینر فوری که الکل بیشتر پیشنهاد میشه
      همچنین از اسپری خشک ناهید هم میتونید استفاده کنید

      5
      1
  5. سلام می بخشید این جارو برقی آسیبی به لپ تاپ نمیزنه ؟
    آخه برد های لپ تاپ بار الکتریکی دارندو اگه القاع بشن بعد …. 😐

    6
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH