هواوی G10

میت 10 لایت همان گوشی چهار دوربینه هواوی در بازارهای جهانی خواهد بود

کمپانی چینی هواوی به‌زودی رویدادی را برگزار خواهد کرد. در طی این مراسم قرار است از از گوشی Maimang 6 رونمایی شود که برای بازار داخلی چین در نظر گرفته شده است. ظاهرا این گوشی قرار است در بازارهای جهانی با نام میت 10 لایت نیز به فروش برسد.

این اسمارت‌فون تاکنون شایعات زیادی را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که بعد از معرفی Maimang 5 برای بازار چین، این گوشی در بازارهای دیگر با نام G9 پلاس به فروش رسید اخیرا نام هواوی G10 نیز به Maimang 6 اطلاق شده بود اما ظاهرا هواوی امسال ما را سورپرایز خواهد کرد.

انتظار داریم Maimang 6 نیز مانند نسل قبلی خود به بازارهای جهانی راه پیدا کند. توئیتی از افشاگر معروف دنیای فناوری یعنی ایوان بلس منتشر شده که به نام میت 10 لایت برای نسخه جهانی این دستگاه اشاره دارد. این یک تغییر استراتژی از سوی چینی‌ها محسوب می‌شود. این دستگاه دارای دو ویژگی خاص است. اول این‌که دارای دو دوربین اصلی و دو دوربین سلفی است. دوم این‌که این محصول اولین گوشی هواوی محسوب می‌شود که از نسبت تصویر 18 به 9 استفاده می‌کند و حاشیه‌های صفحه نمایش آن به حداقل رسیده است. به همین علت می‌توان درک کرد که چرا هواوی قصد دارد این گوشی را به عنوان نسخه ضعیف‌تر پرچمدار آینده خود و با نام میت 10 لایت روانه بازار کند و از انتخاب نام G10 صرف نظر کرده است. با این تصمیم میت 10 لایت به چهارمین عضو خانواده میت 10 و مقرون به صرفه‌ترین گوشی در خط تولید این سری تبدیل خواهد شد.

میت 10 لایت به یک صفحه نمایش 5.9 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل مجهز شده که دارای نسبت نمایش‌گر به بدنه 83 درصدی است. چیپست میان‌رده کایرین 659 وظیفه پردازش اطلاعات را در کنار 4 گیگابایت رم بر عهده دارد. 64 گیگابیت حافظه داخلی و یک باتری 3340 میلی آمپری نیز برای این هندست در نظر گرفته شده است. دوربین دوگانه پشتی از یک سنسور 16 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین‌ دوگانه سلفی نیز شامل یک لنز 13 و یک لنز 2 مگاپیکسلی است. ضمن آن که اندروید اوریو به صورت پیش فرض در کنار رابط کاربری EMUI 5.1 در میت 10 لایت حضور خواهد داشت.

با آن که این هندست فردا با نام Maimang 6 رونمایی خواهد شد اما روز 16 اکتبر و در رویداد بزرگ هواوی در شهر مونیخ آلمان برای بازارهای جهانی با نام میت 10 لایت رسمیت پیدا می‌کند. نسخه آنلاک این اسمارت‌فون در رنگ‌های آبی مشکی و طلایی و با قیمت 379 یورو از اواسط ماه نوامبر در اروپا عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH