چگونه جلوی درخواست امتیازدهی در اپ‌های آی‌فون را بگیریم؟

بسیاری از اپلیکیشن‌های آی‌فون و آی‌پد از کاربر تقاضای امتیازدهی دارند و به‌نظر می‌رسد هیچ‌وقت دست از این کار خود برنخواهند داشت. حتی اگر چند مورد از اپ‌ها را نقد کرده و به آن‌ها امتیاز دهید تا این روند متوقف شود، تفاوتی ایجاد نخواهد شد و با نصب اپلیکیشن‌های جدید مجددا این درخواست‌ها را مشاهده خواهید کرد. اما در iOS 11 این مشکل حل شده و حالا برنامه‌های مختلف برای ارائه درخواست امتیازدهی محدود شده‌اند.

تقاضای امتیازدهی تنها سه بار در سال

اگر تمایل به تغییر در تنظیماتی که بعدا راجع به آن صحبت می‌کنیم، نداشته باشید، باز هم از ارتقا به iOS 11 سود خواهید کرد. در نسخه 11 از سیستم عامل iOS، اپ‌ها از استاندارد جدید اپل برای نحوه درخواست امتیازدهی تحت یک API با عنوان SKStoreReviewController بهره خواهند برد. بدین ترتیب اپل، اپ‌هایی را که از استاندارد خودشان برای درخواست‌های امتیازدهی استفاده کنند، رد خواهد کرد.

هر اپلیکیشن اکنون می‌تواند در هر 365 روز یا یک‌سال تنها 3 مرتبه این تقاضا را داشته باشد. این محدودیت با به‌روزرسانی اپ، مجددا ریست یا صفر نمی‌شود و بنابراین هیچ‌ راهی برای توسعه‌دهندگان جهت فرار از این محدودیت وجود نخواهد داشت. در نتیجه کاربران دیگران با درخواست‌های مکرر روزانه که واقعا گاهی اوقات اعصاب خردکن بودند، مواجه نخواهند شد.

چگونه به اپ‌ها اجازه ندهیم هیچ‌گاه درخواست امتیازدهی بدهند؟

اپل همچنین یک امکان جدید را در iOS 11 فراهم کرده که به‌طور کلی اپ‌ها را از ارائه درخواست امتیازدهی باز خواهد داشت. به‌طور پیش‌فرض اپ‌ها این اجازه را دارند، اما کاربران اکنون قادر هستند این درخواست‌ها را کاملا غیرفعال کنند.

بدین منظور به مسیر Settings > iTunes & App Store بروید. به سمت پایین صفحه آمده و بر روی iTunes & App Store لمس کنید. به سراغ گزینه In-App Ratings & Reviews رفته و آن را غیرفعال نمایید.

البته اگر تمایل دارید برای برخی از اپ‌ها نقد و بررسی انجام داده و یا صرفا به درخواست امتیازدهی پاسخ مثبت دهید، می‌توانید مجددا از همین قسمت این ویژگی را فعال نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH